První kvalifikace letošní sezony byla narušena deštěm. Odjela se pouze první část. Zbytek kvalifikace se odjede zítra před závodem.
Situace v Austrálii není pro týmy vůbec jednoduchá. Střídavě hustě prší a osychá trať, takže podmínky to nejsou moc přívětivé.
Start kvalifikace byl kvůli hustému dešti o deset minut posunut. Nakonec však došlo k dalšímu posunu, protože trať nebyla způsobilá k jízdě.
V první části kvalifikaci došlo k několika nehodám, nespočtu ulomených předních křídel a bylo poškozeno mnoho dalších součástek.
Začátek druhé části je neustále odkládán kvůli mokré a kluzké trati, která by mohla být pro piloty nebezpečná. Neví se, jestli se dnes ještě zbytek kvalifikace odjede.
Z první části nepostoupili:Maldonado, Guttiérez, Bianchi, Chilton, van der Garde, Pic.
Poslední jmenovaný nesplnil limit 107% pro start v závodě, ale vzhledem k neuobvyklým podmínkám a bezproblémových časech v trénincích by měl být na start puštěn.
Šance na dokončení kvalifikace stále klesají se snižující se viditelností. Podobná situace nastala před několika lety v Suzuce.
Ani zástupci týmů však netuší, jak přesně by se postupovalo v případě zrušení kvalifikace. Christian Horner to vyjádřil asi nejlépe: "Upřímně, sám nevím, jak by se postupovalo dál, když už jsme Q1 odjeli. Ale jsem si jistý, že to nějaké pravidlo upravuje."
Charlie Whiting, ředitel závodů, se také k situaci vyjádřil: "Děláme vše, abychom mohli pustit jezdce na trať. Ta je ale příliš kluzká, zejména pak bílé čáry na jejím povrchu."
Nakonec se potvrdilo to, co se předpokládalo už delší dobu - kvalifikace byla pro dnešek zrušena a to, co z ní zbývá odjet, se odjede zítra v 11:00 australského (v 1:00 hod našeho) času.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.