Trénink ovlivněný deštěm zvládl nejlépe Grosjean, Vettela zradila technika

Lotus
Lotus, foto: Lotus F1 Team
Jana Šrámková 16. března 2013 5:04
Sdílej:

3. TRÉNINK - MELBOURNE; Třetí trénink v australském Melbourne byl poznamenán deštěm, nejrychlejší čas stihl zajet Romain Grosjean s Lotusem, následován Fernandem Alonsem a Felipem Massou s Ferrari. Sebastian Vettel byl nucen odstavit svůj vůz.

Dnešní den nebylo počasí týmům tak příznivě nakloněno jako včera. Ačkoliv se přes den ukazovali o slunce, bylo spíše zataženo, 23 °C, trať 32 °C a podle předpovědi měl přijít déšť. A meteorologové se nepletli.

Jako první na ťrat téměř ihned vyrazil Esteban Gutiérrez následován Vergnem, Ricciardem a Webberem. I další piloti brzy zamířili do instalačního kola. První měřený čas si připsal Mark Webber s Red Bullem a měl hodnotu 1:31,171 min, v dalším kole se zlepšil na 1:30,978 min.

McLaren pokračuje ve svém boji s novým vozem. Jenson Button si v týmovém rádiu postěžoval na nedotáčivost a že již po sedmi minutách drolí jeho střední sada pneumatik. Po deseti minutách na čele oba vozy Ferrari v pořadí Massa, Alonso. Obloha se nebezpečně zatáhla, zatímco Vettel vyrazil do svého prvního měřeného kola.

Po třinácti minutách se do čela dostal Fernando Alonso s časem 1:27,000s. Druhý Massa, třetí Grosjean, který však v dalším kole překonal oba jezdce Ferrari (čas 1:26,929s). Po šestnácti minutách se na pitlane objevily první kapky deště a vzápětí se hustě rozpršelo - piloti zajeli do boxů.

Déšť potrápil týmy v Barceloně, nyní i v Austrálii (foto: Lotus F1 Team)

Po dvaceti minutách první pětice: Grosjean, Alonso, Massa, Di Resta, Räikkönen. Dalo by se říci, že přání francouzského pilota Lotusu se vyplnilo. Včera se totiž Grosjean nechal slyšet, že v kvalifikaci lepší než třetí místo nemohou vzhledem k rychosti Red Bullu očekávat, leda by zapršelo.

I po půl hodině stále prší a na trati je ticho. Týmy pochopitelně nechtěly riskovat případné poškození vozu a šetří přechodné pneumatiky i pneumatiky do mokra na kvalifikaci. Týmy mají k povoleno použít pouze čtyři sady přechodných pneu a tři do mokra. Teplota klesla na 20 °C.

Po třiceti šesti minutách se na trať plnou vody vydal Felipe Massa. Následoval ho Gutiérrez, Verghne a Ricciardo. Přidal se také Adrian Sutil ve Force Indii či Fernando Alonso. Ferrari Španěla upozornil na zatáčku č. 8, kde měl jeho týmový kolega potíže. Na mokré pneumatiky přezuli také u Mercedesu a dalších týmů. 

Deset minut před koncem zpomaluje Red Bull Sebastiana Vettela, který je rádiem informován, aby ihned zastavil vůz. Mělo by se jednat o problém s hydraulikou. Podmínky na trati však byly obtížné a časy zajeté v době, než začalo pršet, již překonány nebyly a pořadí prvních tří se tak nezměnilo. Nejrychlejší čas v mokrých podmínkách těsně před koncem zajel Romain Grosjean a měl hodnotu 1:37,799 min.

Poznámka: Prvotní informace hovořící o problému s hydraulikou na voze Vettela se ukázaly jako nesprávné. Podle Andrewa Bensona šlo o problém se senzorem, který špatně četl data.

 

Maximální rychlosti: 1. Alonso - 309,9 km/hod; 2. Di Resta - 309,9; 3. Ricciardo - 309,8; 4. Massa - 309,7; 5. Vergne - 309,5; 6. Sutil - 309.

Přehled všech časů: zde (PDF).

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.