Lewis Hamilton skončil na konci druhého tréninku se svým Mercedesem ve štěrku v zatáčce číslo 6. Brit ztratil na svém voze přítlak na přední nápravě díky poškozenému splitteru, za výjezd tedy nemohl.
"Poškodil se splitter, takže vzduch proudil pod něj a tlačil jej nahoru, dotýkal se až šasi. Ztratil jsem hodně přítlaku na předku. Když jsem dojel do zatáčky číslo 6, zatočil jsem, ale nic se nestalo. Jel jsem pořád dál rovně. Před nehodou jsem si na boxovou zídku stěžoval na nedotáčivost auta, zrovna jsem začínal delší výjezd. Zajel jsem do boxů a požádal o přenastavení předního křídla o tři polohy, což je velká změna," popisuje Lewis Hamilton.
"Tým provedl přesně to, o co jsem je požádal, vyměnili pneumatiky a já jsem vyjel na trať. Začal jsem brzdit, zatočil, ale nic se nestalo. Pomyslel jsem si - 'Co jsem to za idiota' - ale když jsem se vrátil zpět, tým mi vysvětlil, že začátek podlahy byl zlomený."
Nová posila Mercedesu připustila, že poškození mohla způsobit lehkým výjezdem mimo trať v dřívější fázi tréninku. Auto žádné jiné poškození neutrpělo: "Potenciálně se to mohlo stát, když jsem byl jednou moc široký. Naštěstí, na spodku auta jinak není nic poničené, takže se to dá poměrně jednoduše opravit."
Hamilton trénink zakončil na 8. místě se ztrátou +0,864s na vítěze Vettela, jeho kolega Rosberg prokázal potenciál Mercedesu lépe, když zajel 3. čas se ztrátou 4 desetin. Bývalý jezdec McLarenu přiznal, že byl rychlostí Mercedesu překvapen, zároveň však odmítl, že by byl Mercedes momentálně druhým nejrychlejším, hned po Red Bullu.
Splitter vidíte na obrázku ve zpod vozu, za přední pneumatikou, pod nápisem BlackBerry
"Na Red Bull neztrácíme až tolik, což je neuvěřitelné a jen to ukazuje skvělou práci, kterou tým odvedl. Měli jsme sice pár problémů, ale rozhodně se nejedná o nic, co by tým nebyl schopný vyřešit. Nečekali jsme, že budeme tak konkurenceschopní, jako jsme. Je to skvělé plus. Ale je stále moc brzy na to říkat, že jsme 'nejlepší ze zbytku světa'. Ale určitě bojujeme na čele, jsem šťastný."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.