2. TRÉNINK - MELBOURNE; Red Bull i ve druhém tréninku pokračoval ve spanilé jízdě Austrálií, když si jeho piloti připsali oba nejrychlejší časy. Markovi Webberovi na svého kolegu Sebastiana Vettela scházelo čtvrt sekundy.
Odpoledne v Melbourne jezdce opět přivítalo slunce, teplota vzduchu dosahovala 24 °C, asfalt 37 °C. Zatímco v první tréninku se týmy rozhodly na "zelené" trati ujet menší množství kol pouze na jedné středně-tvrdé sadě pneumatik.
První měřené kolo ve druhém tréninku předvedl již po 4 min Räikkönen (1:32,967), v dalším pokusu se dostal na 1:29,012 min. O vedení se chvíli přetahoval s Hamiltonem, po 14 min je oba překonal Vettel (1:26,274).
Po 24 min nasadili Maldonado a Vergne super-měkké pneumatiky, ale Red Bull nepředstihly. V polovině se před Vettela dostal jeho týmový kolega Webber.
Smůlu měl Van der Garde s Caterhamem, který skončil po smyku ve štěrku v zatáčce č. 3 a do boxů se musel vrátit po svých - druhý trénink tím pro něj skončil. Tým byl trochu zmatený z toho, co se vlastně Giedovi přihodilo, ale na to přijdou, až se po skončení dostane monopost CT03 zpět do boxů.
Holanďan uvedl, že měl při průjezdu štěrkem problém se systémem proti zhasnutí motoru (anti-stall). Později v tomto místě dostal smyk také Vergne, bez potíží však pokračoval.
Práce na McLarenu Jensona Buttona (foto: McLaren Mercedes)
Mercedes potvrzuje dobrou formu z testů. Dokazuje, že opravdu učinil pokrok a jeho rychlost je skutečná. Dobře vypadá také Lotus.
Naopak McLaren na nejlepší ztrácí. Jeho sportovní ředitel Sam Michael přiznává: "Myslím, že nejsme tam, kde bychom v této době potřebovali být." Stále se sžívají s novým vozem, na kterém udělali přes zimu spoustu designových změn v rámci dalšího vývoje během sezóny.
Tým tvrdí, že ví, kde ztrácejí, ale nevylučuje šanci na vítězství. "Až do zítřka nebudeme vědět, jak na tom jsme - dnešek je v podstatě pokračováním testování. Nevíme, s jakým množstvím paliva ostatní jezdí."
Šéf týmu Martin Whitmarsh řekl: "Myslím, že bychom si měli o rychlost dělat starosti.. schází nám přilnavost, hodně se trápíme, ale rozhodně nám schází rychlost. Myslím, že se stále učíme a stále se toho musíme o tomto voze hodně naučit.
Ale upřímně se trápíme s porozuměním toho, jak funguje, s pochopením pneumatik a vozu. Rozhodli jsme se pro spoustu změn a do určité míry jsme věděli, že nás posunou o něco více vzad, ale doufali jsme, že to před prvním závodem vyřešíme. Dnes se ale stále trápíme, musíme o tom nasbírat dobré informace a během víkendu na tom pracovat," dodává šéf McLarenu.
Romain Grosjean se chystá vyrazit na středně tvrdé směsi (foto: Lotus F1 Team)
Massa si chvíli stěžoval na nefunkční KERS, jeho inženýr Smedley mu však řekl, ze změnili "kalibraci pedálů" a že by měl fungovat. Brazilec poté potvrdil: "Jo, jo, funguje."
Bianchi před jízdou s větším množstvím paliva zvolil tužší zadní zkrutný stabilizátor, aby mohl posunout mechanické vyvážení o 1 % dozadu a aerodynamické vyvážení posunout o 0,25 % dopředu. V plánu měl 8 měřených kol. Během jízdy se však týmu ptal, zda sledují přední levou pneumatiku, a stěžoval si na nedotáčivost. Přesto však byl o sekundu rychlejší než jeho týmový kolega.
Ke konci se většina již věnovala jízdám s těžšími vozy, proto se časy už moc nelepšily. Sedm minut před koncem navíc Hamilton vyjel mimo v zatáčce č. 6 a na okruhu opět vlály žluté vlajky. Nejrychlejší kola předvedly opět Red Bully, přes 4 desetiny ztrácejí Mercedes a Lotus.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nejvyšší rychlosti: 1. Hamilton: 313 km/hod, 2. Button - 312; 3. Pérez - 312; 4. Hülkenberg - 311; 5. Rosberg - 311; 6. Raikkonen - 308.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.