Majitel Red Bull Dietrich Mateschitz před prvním závodem letošní sezóny opět potvrdil, že jeho tým nemá stanoveného pilota číslo jedna.
Sebastian Vettel sice vyhrál poslední tři sezóny, přesto chce Red Bull podle svého majitele přistupovat k oběma pilotům rovnocenně a poskytovat jim stejnou techniku.
"Když má Webber svůj den, je pro Vettela silným soupeřem," uvádí Mateschitz pro rakouské noviny Salzburger Nachrichten. "S Vettelem prožívá náročné časy, ale tým mu zaručuje stejný materiál a stejné zacházení."
"Jsme potěšeni tím, že máme dvě jedničky," zdůrazňuje majitel Red Bullu. Webber s týmem podepsal prodloužení smlouvy na letošní sezónu, ovšem nevylučuje, že ta nebude jeho poslední - pokud se mu bude dařit.
O jeho místo však usilují mladí jezdci Toro Rosso - Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne, kterým po sezóně 2013 také skonči smlouva a neradi by následovali příklad Jaimeho Alguersuariho a Sébastiena Buemiho, s nimiž se italská stáj před dvěma roky kvůli nedostatečné výkonnosti rozloučila.
Vergne ke svým šancím na postup do mateřského Red Bullu řekl: Na to je příliš brzy. Nikdo netvrdí, že Webber v roce 2014 odejde. Možná nějaké závody vyhraje, možná dokonce i šampionát. Ohledně sezóny 2014 zůstává příliš mnoho 'kdyby.'"
Mark Webber - "druhá jednička" Red Bullu? (foto: Red Bull Racing)
Mateschitz si v závěru rozhovoru všiml pokroku, který během zimy učinil Mercedes, a za černého koně letošní sezóny považuje Kimiho Räikkönena. Očekává však, že jeho Red Bull bude znovu silný. "Předpokládáme, že znovu budeme mezi nejlepšími dvěma či třemi týmy," cituje jej Kleine Zeitung.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.