Majitel Red Bull Dietrich Mateschitz před prvním závodem letošní sezóny opět potvrdil, že jeho tým nemá stanoveného pilota číslo jedna.
Sebastian Vettel sice vyhrál poslední tři sezóny, přesto chce Red Bull podle svého majitele přistupovat k oběma pilotům rovnocenně a poskytovat jim stejnou techniku.
"Když má Webber svůj den, je pro Vettela silným soupeřem," uvádí Mateschitz pro rakouské noviny Salzburger Nachrichten. "S Vettelem prožívá náročné časy, ale tým mu zaručuje stejný materiál a stejné zacházení."
"Jsme potěšeni tím, že máme dvě jedničky," zdůrazňuje majitel Red Bullu. Webber s týmem podepsal prodloužení smlouvy na letošní sezónu, ovšem nevylučuje, že ta nebude jeho poslední - pokud se mu bude dařit.
O jeho místo však usilují mladí jezdci Toro Rosso - Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne, kterým po sezóně 2013 také skonči smlouva a neradi by následovali příklad Jaimeho Alguersuariho a Sébastiena Buemiho, s nimiž se italská stáj před dvěma roky kvůli nedostatečné výkonnosti rozloučila.
Vergne ke svým šancím na postup do mateřského Red Bullu řekl: Na to je příliš brzy. Nikdo netvrdí, že Webber v roce 2014 odejde. Možná nějaké závody vyhraje, možná dokonce i šampionát. Ohledně sezóny 2014 zůstává příliš mnoho 'kdyby.'"
Mark Webber - "druhá jednička" Red Bullu? (foto: Red Bull Racing)
Mateschitz si v závěru rozhovoru všiml pokroku, který během zimy učinil Mercedes, a za černého koně letošní sezóny považuje Kimiho Räikkönena. Očekává však, že jeho Red Bull bude znovu silný. "Předpokládáme, že znovu budeme mezi nejlepšími dvěma či třemi týmy," cituje jej Kleine Zeitung.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.