Na základě předsezonních testů se pojďme podívat na to, jak by to příští týden na startu v Austrálii mohlo vypadat.
Je velmi těžké hodnotit výkonnost vozů sezony 2013, protože během testů mohly jezdit na rozdílných pneumatikách, za rozdílných podmínek a s rozdílným množstvím paliva v nádrži. Minulý týden se odehrály poslední testy, to znamená, že týmy již měly dostatek času na porozumění chování jejich vozů.
Druhý test v Barceloně nám tedy, i s přihlédnutím na fakt, že týmy už povětšinou nasadily aerodynamické balíčky pro Melbourne, dává nejlepší možnost zkusit odhadnout rychlost jednotlivých vozů.
Každý tým má určité základní množstvím paliva, se kterým během testů a volných tréninků jezdí. Tymy před každým výjezdem vozu na dráhu natankují do monopostu toto základní množství paliva plus tolik kilogramů paliva navíc, aby jim vystačilo na plánovou vzdálenost, kterou chtějí v daném stintu ujet. Tymy si tak dokážou velmi jasně spočítat, jaké časy by měl vůz zajet, ovšem ostatní svět to neví.
Při analyzování zimních testů z loňska a následným porovnáním s rychlostí během úvodní Velké ceny Austrálie odhadujeme, jak velké je u kterých týmů základní množství paliva. Kromě Mercedesu, který se vyznačuje nezvyklým chováním v této oblasti, se tato hranice u ostatních týmů pohybuje v rozmení 10 - 30 kg paliva.
Start loňské Velké ceny Austrálie (foto: McLaren Mercedes)
Je docela běžné, že týmy toto množství mezi roky nemění, což umožňuje přímé srovnání s loňskými vozy. Takže pokud bychom aplikovali předpokládané základní množství paliva na časy ze zimních testů 2013, tak podle Autosportu dostaneme následující teoretické nejlepší časy v Barceloně:
- Red Bull: 1:19,3 min- McLaren/Ferrari/Lotus/Mercedes: 1:19,5 min - Williams (má se za to, že měl naloženo 70kg): 1:19,8 min
V této teorii je sice hodně předpokladů, ale je fascinující, že její výsledky slibují natolik vyrovnané pole při první velké ceně.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.