Analýza časů z Barcelony aneb jak by to mohlo vypadat v kvalifikaci v Melbourne

Analýza
Mercedes
Mercedes, foto: Mercedes AMG F1 Team
iM2 10. března 2013 17:59
Sdílej:

Na základě předsezonních testů se pojďme podívat na to, jak by to příští týden na startu v Austrálii mohlo vypadat.

Je velmi těžké hodnotit výkonnost vozů sezony 2013, protože během testů mohly jezdit na rozdílných pneumatikách, za rozdílných podmínek a s rozdílným množstvím paliva v nádrži. Minulý týden se odehrály poslední testy, to znamená, že týmy již měly dostatek času na porozumění chování jejich vozů.

Druhý test v Barceloně nám tedy, i s přihlédnutím na fakt, že týmy už povětšinou nasadily aerodynamické balíčky pro Melbourne, dává nejlepší možnost zkusit odhadnout rychlost jednotlivých vozů.

Každý tým má určité základní množstvím paliva, se kterým během testů a volných tréninků jezdí. Tymy před každým výjezdem vozu na dráhu natankují do monopostu toto základní množství paliva plus tolik kilogramů paliva navíc, aby jim vystačilo na plánovou vzdálenost, kterou chtějí v daném stintu ujet. Tymy si tak dokážou velmi jasně spočítat, jaké časy by měl vůz zajet, ovšem ostatní svět to neví.

Při analyzování zimních testů z loňska a následným porovnáním s rychlostí během úvodní Velké ceny Austrálie odhadujeme, jak velké je u kterých týmů základní množství paliva. Kromě Mercedesu, který se vyznačuje nezvyklým chováním v této oblasti, se tato hranice u ostatních týmů pohybuje v rozmení 10 - 30 kg paliva.

Start loňské Velké ceny Austrálie (foto: McLaren Mercedes)

Je docela běžné, že týmy toto množství mezi roky nemění, což umožňuje přímé srovnání s loňskými vozy. Takže pokud bychom aplikovali předpokládané základní množství paliva na časy ze zimních testů 2013, tak podle Autosportu dostaneme následující teoretické nejlepší časy v Barceloně:

- Red Bull: 1:19,3 min- McLaren/Ferrari/Lotus/Mercedes: 1:19,5 min - Williams (má se za to, že měl naloženo 70kg): 1:19,8 min

V této teorii je sice hodně předpokladů, ale je fascinující, že její výsledky slibují natolik vyrovnané pole při první velké ceně.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.