Bývalý jezdec F1, Damon Hill, se pro britský Autosport rozmluvil o jezdecké sestavě týmu Ferrari, která zůstala beze změn.
O Alonsovi:
"Fernanda Alonsa beru jako outsidera v boji o titul, stejně jako tomu bylo vloni, kdy bojoval se špatným autem. Pokud by to ale šlo dobře hned od startu a Ferrari by na tom bylo o hodně lépe než vloni, pak bychom ho museli brát jako hlavní hrozbu pro Sebastiana Vettela a z toho je třeba mít respekt. Pokud se mu vloni podařilo bojovat o titul i v horším autě, tak si představte, čeho by asi dosáhl v dobrém."
"Pokud se týmu podařilo stáhnout náskok Red Bullu, tak si myslím, že Fernando už zbytek může zvládnout. Jeho výkony byly vloni jednoduše ohromné a jeho houževnatost je inspirativní. Myslím, že je mužem na správném místě, motivuje a žene dopředu tým. Má všechny kvality, které tak skvělý tým jako Ferrari potřebuje. Je hodně vyzrálým a komplexním jezdcem. Samozřejmě nikdy nebudeme vědět, jak na tom přesně je ve srovnání se Sebastianem Vettelem nebo Lewisem Hamiltonem, takže k tomu budeme muset použít naši představu.
V týmu nese velkou zodpovědnost a myslím, že mu to sedí. Ferrari potřebuje někoho, kdo se postaví a bude lídrem týmu. Je to v jeho charakteru a zde můžeme vidět, proč to neklaplo v McLarenu. Protože to není něco, co by měli u McLarenu rádi. Je skvělé pro sport a pro fanoušky vidět jezdce tak silného a jistého, že ho Ferrari používá jako svoji výhodu."
O Massovi:
"První část sezony bude pro Felipeho kritická - je jasné, že v šampionátu bude chtít hrát větší roli a bude chtít pomoci Ferrari k zisku více konstrukterských bodů. Myslím, že k tomu má potenciál, viděli jsme to přece v roce 2008. Je rychlý a schopný a má svoje vrcholy. Problém Felipeho je, že měl jen jednu šanci - byl tak blízko zisku titulu. Podle mě už teď ale nemá na vítězství v šampionátu.
Pak přišla ta nehoda, která byla strašně smolná a v týmu není nikoho, kdo by dokázal zastínit Fernanda a to ani po výkonové stránce ani po osobní. Strašně se snažil si udržet sedačku, vezměme také v úvahu, že byl pod enormě velkým tlakem, aby si jí udržel. Ale musel by se jako jezdec kompletně přes zimu změnit, aby mohl bojovat s Fernandem. Není to samozřejmě nemožné, ale je to vysoce nepravděpodobné.
Myslím, že bude během sezony o hodně silnější než byl vloni. Určitě je bojovníkem, u Ferrari ho mají rádi, Alonso ho má rád, takže vztah tu je. V určitém smyslu je zavázán Alonsovi za to, že si udržel místo, takže si nemyslím, že dojde k nějaké změně ve smyslu toho, kdo je jedničkou a kdo dvojkou."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.