Prohlédněte si, která místa vybrala FIA pro umístění DRS zón na všech okruzích v letošním kalendáři.
V letošní sezóně dochází ke změně pravidel, kdy piloti v trénincích a v kvalifikacích nesmějí využívat své systémy pro omezení odporu (DRS) kdekoliv se jim zlíbí, jako tomu bylo v minulosti, ale pouze v zónách, které jsou určeny pro závod.
FIA předem určila, kde se DRS zóny budou nacházet, protože týmy si musí předem vybrat převodové poměry pro sezónu. Na 17 okruzích budou k dispozici zóny dvě, v Monaku a v Suzuce pouze jedna.
V Monte Carlu by umístění druhé zóny v tunelu nepřipadalo v úvahu, v Japonsku by povolení DRS v rychlé zatáčce 130R bylo rovněž rizikem. Ze stejného důvodu se v Belgii DRS zóna nebude nacházet před šikanou Bus Stop.
V Maďarsku přibyla druhá zóna hned za cílovou rovinkou, vzhledem k její délce (250 metrů) je však otázkou, zda k něčemu bude. K dispozici bude letos na 19 okruzích celkem 36 zón. Na obrázcích níže si můžete prohlédnout, na kterých rovinkách se budou nacházet.
1. Austrálie
2. Malajsie
3. Čína
4. Bahrajn
5. Španělsko
6. Monako
7. Kanada
8. Velká Británie
9. Německo
10. Maďarsko
11. Belgie
12. Itálie
13. Singapur
14. Korea
15. Japonsko
16. Indie
17. Abú Zabí
18. USA
19. Brazílie
Podklady pro obrázky: Formula1.com
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.