Prohlédněte si, která místa vybrala FIA pro umístění DRS zón na všech okruzích v letošním kalendáři.
V letošní sezóně dochází ke změně pravidel, kdy piloti v trénincích a v kvalifikacích nesmějí využívat své systémy pro omezení odporu (DRS) kdekoliv se jim zlíbí, jako tomu bylo v minulosti, ale pouze v zónách, které jsou určeny pro závod.
FIA předem určila, kde se DRS zóny budou nacházet, protože týmy si musí předem vybrat převodové poměry pro sezónu. Na 17 okruzích budou k dispozici zóny dvě, v Monaku a v Suzuce pouze jedna.
V Monte Carlu by umístění druhé zóny v tunelu nepřipadalo v úvahu, v Japonsku by povolení DRS v rychlé zatáčce 130R bylo rovněž rizikem. Ze stejného důvodu se v Belgii DRS zóna nebude nacházet před šikanou Bus Stop.
V Maďarsku přibyla druhá zóna hned za cílovou rovinkou, vzhledem k její délce (250 metrů) je však otázkou, zda k něčemu bude. K dispozici bude letos na 19 okruzích celkem 36 zón. Na obrázcích níže si můžete prohlédnout, na kterých rovinkách se budou nacházet.
1. Austrálie
2. Malajsie
3. Čína
4. Bahrajn
5. Španělsko
6. Monako
7. Kanada
8. Velká Británie
9. Německo
10. Maďarsko
11. Belgie
12. Itálie
13. Singapur
14. Korea
15. Japonsko
16. Indie
17. Abú Zabí
18. USA
19. Brazílie
Podklady pro obrázky: Formula1.com
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.