Prohlédněte si, která místa vybrala FIA pro umístění DRS zón na všech okruzích v letošním kalendáři.
V letošní sezóně dochází ke změně pravidel, kdy piloti v trénincích a v kvalifikacích nesmějí využívat své systémy pro omezení odporu (DRS) kdekoliv se jim zlíbí, jako tomu bylo v minulosti, ale pouze v zónách, které jsou určeny pro závod.
FIA předem určila, kde se DRS zóny budou nacházet, protože týmy si musí předem vybrat převodové poměry pro sezónu. Na 17 okruzích budou k dispozici zóny dvě, v Monaku a v Suzuce pouze jedna.
V Monte Carlu by umístění druhé zóny v tunelu nepřipadalo v úvahu, v Japonsku by povolení DRS v rychlé zatáčce 130R bylo rovněž rizikem. Ze stejného důvodu se v Belgii DRS zóna nebude nacházet před šikanou Bus Stop.
V Maďarsku přibyla druhá zóna hned za cílovou rovinkou, vzhledem k její délce (250 metrů) je však otázkou, zda k něčemu bude. K dispozici bude letos na 19 okruzích celkem 36 zón. Na obrázcích níže si můžete prohlédnout, na kterých rovinkách se budou nacházet.
1. Austrálie
2. Malajsie
3. Čína
4. Bahrajn
5. Španělsko
6. Monako
7. Kanada
8. Velká Británie
9. Německo
10. Maďarsko
11. Belgie
12. Itálie
13. Singapur
14. Korea
15. Japonsko
16. Indie
17. Abú Zabí
18. USA
19. Brazílie
Podklady pro obrázky: Formula1.com
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.