Závodní jezdci Williamsu - Pastor Maldonado a Valtteri Bottas - věří, že Williams oproti předchozímu roku učinil opět velké pokroky.
Minulý rok po velmi bídné sezóně 2011 začal tým z Grove velmi dobře, když hned v Austrálii naháněl Maldonado při boji o pátou pozici Fernanda Alonsa do té doby, než po vlastní chybě havaroval.
Bruno Senna pak v následujícím závodě skončil šestý, jeho venezuelský týmový kolega pak v Barceloně dokonce vyhrál, Williams stanul na nejvyšší příčce poprvé od roku 2004. FW34 bylo dobré auto, celkově však tým skončil mezi konstruktéry až na 8. místě.
Podle pilotů je ale FW35 opět znatelně lepší: "Z vozu máme dobrý pocit. Když jsem poprvé vyjel k řádné jízdě, mohli jste cítit vylepšení vozu oproti loňsku. Je to jako jiné auto. Myslím, že mu teď docela dobře rozumíme. Zatím to je dobré," uvedl včera Bottas podle Autosportu.
Maldonado byl o něco méně nadšený, s průběhem testů však byl spokojený: "Jsem celkem spokojený s testy, protože jsme měli o čtyři dny méně než ostatní týmy." Williams totiž k prvnímu test do Jerezu přivezl upravené loňské auto FW34.
Williams ke konci testů nasadil nový aerodynamický balík, vůz FW35 si piloti pochvalují(foto: Williams F1 Team)
"Auto je docela dobré. Mám v něm skvělý pocit - a myslím si a doufám, že je rychlé," hovoří o letošním monopostu FW35. Williams během posledních dvou dnů testování v Barceloně nasadil nový aerodynamický balík s bočnicemi s tunelem pod výfuky. Prokázal dobrý potenciál, inženýři však na něm musí odvést ještě kus práce.
Pro Maldonada ale nyní mohou nastat těžší časy poté, co svůj boj s rakovinou včera prohrál venezuelský prezident Hugo Chávez, který schválil štědrou sponzorskou smlouvu mezi státní ropnou společností PDVSA a Williamsem. Týmu přinesla spoustu peněz, za oceánem však opozicí tvrdě kritizována.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.