Robert Kubica se konečně rozhodl. Místo Mistrovství Evropy v rally pojede Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Polák bude využívat vůz Citroën DS3 RRC, jeho program v MS začíná v Portugalsku, aby si na vůz zvykl, odstartuje i na Kanárských ostrovech v rámci ME.
Robert Kubica se rozhodl upřednostnit rally před DTM, to už víme. Původně se však mělo za to, že bude jezdit v ME, teď ale došlo ke změně a uvidíme jej v rámci MS v kategorii WRC2. První start jej čeká v Portugalsku, v rámci testování odstartuje i na Kanárských ostrovech.
"Před tím, než jsem se rozhodl pro MS s Citroënem, zvažoval jsem spoustu nabídek. Pořád jsem však byl v kontaktu s Citroënem a chtěli jsme společně něco udělat. Teď už se těším na to, že budu mít šanci opět jezdit na nejvyšší úrovní," říká Robert Kubica.
Na Kubicu letos čeká 7 soutěží ve WRC2, je možné, že se sem tam objeví i v ME: "Rally na Kanárských ostrovech bude pro mě zajímavou výzvou. Už se nemohu dočkat, až soutěž odstartuje. Nemám však žádný cíl, jaký výsledek bych chtěl zajet. V rally se toho musím ještě hodně naučit a zlepšit se. To mi umožní jen větší počet soutěžních kilometrů."
Kubicova DS3 RRC bude speciálně upravena - místo sekvenční převodovky bude smět řadit joystickem pod volantem, navíc na levé straně. To musela schválit samotná FIA. To však není jediná úprava, kterou bude Kubica na svém voze mít, více už nám prozradí šéftechnik Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon: "Mimo to jsme ještě museli upravit ruční brzdu. Místo zatáhnutí ji bude ovládat zatlačením dopředu."
"Jsem moc rád, že máme Roberta v týmu. Jeho partneři pomohli zajistit program s vozem velmi podobným strojům WRC. Jeho spojení se značkou Citroën je skvělé, děkuji také FIA, že nám vyšla vstříc," zakončil Yves Matton, šéf Citroënu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.