Robert Kubica se konečně rozhodl. Místo Mistrovství Evropy v rally pojede Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Polák bude využívat vůz Citroën DS3 RRC, jeho program v MS začíná v Portugalsku, aby si na vůz zvykl, odstartuje i na Kanárských ostrovech v rámci ME.
Robert Kubica se rozhodl upřednostnit rally před DTM, to už víme. Původně se však mělo za to, že bude jezdit v ME, teď ale došlo ke změně a uvidíme jej v rámci MS v kategorii WRC2. První start jej čeká v Portugalsku, v rámci testování odstartuje i na Kanárských ostrovech.
"Před tím, než jsem se rozhodl pro MS s Citroënem, zvažoval jsem spoustu nabídek. Pořád jsem však byl v kontaktu s Citroënem a chtěli jsme společně něco udělat. Teď už se těším na to, že budu mít šanci opět jezdit na nejvyšší úrovní," říká Robert Kubica.
Na Kubicu letos čeká 7 soutěží ve WRC2, je možné, že se sem tam objeví i v ME: "Rally na Kanárských ostrovech bude pro mě zajímavou výzvou. Už se nemohu dočkat, až soutěž odstartuje. Nemám však žádný cíl, jaký výsledek bych chtěl zajet. V rally se toho musím ještě hodně naučit a zlepšit se. To mi umožní jen větší počet soutěžních kilometrů."
Kubicova DS3 RRC bude speciálně upravena - místo sekvenční převodovky bude smět řadit joystickem pod volantem, navíc na levé straně. To musela schválit samotná FIA. To však není jediná úprava, kterou bude Kubica na svém voze mít, více už nám prozradí šéftechnik Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon: "Mimo to jsme ještě museli upravit ruční brzdu. Místo zatáhnutí ji bude ovládat zatlačením dopředu."
"Jsem moc rád, že máme Roberta v týmu. Jeho partneři pomohli zajistit program s vozem velmi podobným strojům WRC. Jeho spojení se značkou Citroën je skvělé, děkuji také FIA, že nám vyšla vstříc," zakončil Yves Matton, šéf Citroënu.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.