Robert Kubica se konečně rozhodl. Místo Mistrovství Evropy v rally pojede Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Polák bude využívat vůz Citroën DS3 RRC, jeho program v MS začíná v Portugalsku, aby si na vůz zvykl, odstartuje i na Kanárských ostrovech v rámci ME.
Robert Kubica se rozhodl upřednostnit rally před DTM, to už víme. Původně se však mělo za to, že bude jezdit v ME, teď ale došlo ke změně a uvidíme jej v rámci MS v kategorii WRC2. První start jej čeká v Portugalsku, v rámci testování odstartuje i na Kanárských ostrovech.
"Před tím, než jsem se rozhodl pro MS s Citroënem, zvažoval jsem spoustu nabídek. Pořád jsem však byl v kontaktu s Citroënem a chtěli jsme společně něco udělat. Teď už se těším na to, že budu mít šanci opět jezdit na nejvyšší úrovní," říká Robert Kubica.
Na Kubicu letos čeká 7 soutěží ve WRC2, je možné, že se sem tam objeví i v ME: "Rally na Kanárských ostrovech bude pro mě zajímavou výzvou. Už se nemohu dočkat, až soutěž odstartuje. Nemám však žádný cíl, jaký výsledek bych chtěl zajet. V rally se toho musím ještě hodně naučit a zlepšit se. To mi umožní jen větší počet soutěžních kilometrů."
Kubicova DS3 RRC bude speciálně upravena - místo sekvenční převodovky bude smět řadit joystickem pod volantem, navíc na levé straně. To musela schválit samotná FIA. To však není jediná úprava, kterou bude Kubica na svém voze mít, více už nám prozradí šéftechnik Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon: "Mimo to jsme ještě museli upravit ruční brzdu. Místo zatáhnutí ji bude ovládat zatlačením dopředu."
"Jsem moc rád, že máme Roberta v týmu. Jeho partneři pomohli zajistit program s vozem velmi podobným strojům WRC. Jeho spojení se značkou Citroën je skvělé, děkuji také FIA, že nám vyšla vstříc," zakončil Yves Matton, šéf Citroënu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.