Caterham dnes oznámil příchod nového šéfa oddělení aerodynamiky - tím se stane Hari Roberts.
O odchodu Marianne Hinsonové jsme vás exkluzivně informovali již na počátku ledna, Caterham jejího nástupce dlouho tajil. Dnes potvrdil příchod Robertse, který kdysi pracoval u Jordanu, Renaultu a donedávna v Lotusu.
U svého nového zaměstnavatele bude úzce spolupracovat s technickým ředitelem Markem Smithem a šéfem výkonnosti Johnem Illeyem, jenž před 2 roky přišel z McLarenu.
Roberts v oficiálním prohlášení uvádí: "Jsem nadšen z nové výzvy, která u Caterhamu F1 přede mnou leží, a jsem potěšen tím, že jsem obnovil své pracovní partnerství s Markem, a navázal nové vztahy s celým týmem. Caterham má potenciál dorůst do seriózní síly v F1 a já se těším na to, že budu moci sehrát nedílnou roli v pomoci týmu dosáhnout jeho potenciálu."
Nový šéf aerodynamického oddělení Caterhamu - Hari Roberts(foto: Team Caterham F1)
Technický ředitel Smith dodává: "Poté, co jsme před 4 roky začínali od nuly, se Hari přidává k týmu čítajícím přes 120 vlemi talentovaných lidí v technickém oddělení.
Také jsme investovali do základních oblastí, jako je například naše oddělená modelárna v Leafield, pokračující vývoj našeho vysoce výkonného clusteru (HPCú, který pohándí naše CFD a designové funkce, a také do simulátoru s pilotem ve smyčce. To všem nám poskytuje nástroje, které potřebujeme pro boj v následujících letech s těmi nejznámějšími jmény v motosportu."
Původní šéfka arodynamiky Hinsonová měla zamířit do Ferrari, oba týmy to však odmítly komentovat.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.