Caterham dnes oznámil příchod nového šéfa oddělení aerodynamiky - tím se stane Hari Roberts.
O odchodu Marianne Hinsonové jsme vás exkluzivně informovali již na počátku ledna, Caterham jejího nástupce dlouho tajil. Dnes potvrdil příchod Robertse, který kdysi pracoval u Jordanu, Renaultu a donedávna v Lotusu.
U svého nového zaměstnavatele bude úzce spolupracovat s technickým ředitelem Markem Smithem a šéfem výkonnosti Johnem Illeyem, jenž před 2 roky přišel z McLarenu.
Roberts v oficiálním prohlášení uvádí: "Jsem nadšen z nové výzvy, která u Caterhamu F1 přede mnou leží, a jsem potěšen tím, že jsem obnovil své pracovní partnerství s Markem, a navázal nové vztahy s celým týmem. Caterham má potenciál dorůst do seriózní síly v F1 a já se těším na to, že budu moci sehrát nedílnou roli v pomoci týmu dosáhnout jeho potenciálu."
Nový šéf aerodynamického oddělení Caterhamu - Hari Roberts(foto: Team Caterham F1)
Technický ředitel Smith dodává: "Poté, co jsme před 4 roky začínali od nuly, se Hari přidává k týmu čítajícím přes 120 vlemi talentovaných lidí v technickém oddělení.
Také jsme investovali do základních oblastí, jako je například naše oddělená modelárna v Leafield, pokračující vývoj našeho vysoce výkonného clusteru (HPCú, který pohándí naše CFD a designové funkce, a také do simulátoru s pilotem ve smyčce. To všem nám poskytuje nástroje, které potřebujeme pro boj v následujících letech s těmi nejznámějšími jmény v motosportu."
Původní šéfka arodynamiky Hinsonová měla zamířit do Ferrari, oba týmy to však odmítly komentovat.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.