Caterham dnes oznámil příchod nového šéfa oddělení aerodynamiky - tím se stane Hari Roberts.
O odchodu Marianne Hinsonové jsme vás exkluzivně informovali již na počátku ledna, Caterham jejího nástupce dlouho tajil. Dnes potvrdil příchod Robertse, který kdysi pracoval u Jordanu, Renaultu a donedávna v Lotusu.
U svého nového zaměstnavatele bude úzce spolupracovat s technickým ředitelem Markem Smithem a šéfem výkonnosti Johnem Illeyem, jenž před 2 roky přišel z McLarenu.
Roberts v oficiálním prohlášení uvádí: "Jsem nadšen z nové výzvy, která u Caterhamu F1 přede mnou leží, a jsem potěšen tím, že jsem obnovil své pracovní partnerství s Markem, a navázal nové vztahy s celým týmem. Caterham má potenciál dorůst do seriózní síly v F1 a já se těším na to, že budu moci sehrát nedílnou roli v pomoci týmu dosáhnout jeho potenciálu."
Nový šéf aerodynamického oddělení Caterhamu - Hari Roberts(foto: Team Caterham F1)
Technický ředitel Smith dodává: "Poté, co jsme před 4 roky začínali od nuly, se Hari přidává k týmu čítajícím přes 120 vlemi talentovaných lidí v technickém oddělení.
Také jsme investovali do základních oblastí, jako je například naše oddělená modelárna v Leafield, pokračující vývoj našeho vysoce výkonného clusteru (HPCú, který pohándí naše CFD a designové funkce, a také do simulátoru s pilotem ve smyčce. To všem nám poskytuje nástroje, které potřebujeme pro boj v následujících letech s těmi nejznámějšími jmény v motosportu."
Původní šéfka arodynamiky Hinsonová měla zamířit do Ferrari, oba týmy to však odmítly komentovat.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.