Adrian Sutil byl včera oficiálně potvrzen jako druhý pilot Force India. Sám se nechal slyšet, že si druhou šanci v F1 zasloužil. S tím souhlasí například i Lewis Hamilton, který dokonce uvedl, že se za návrat německého pilota modlil. Na pokračování spolupráce se těší i Di Resta.
Adrian Sutil přišel o sedačku v roce 2011 poté, co se zapletl do rvačky v jednom nočním klubu. Lewis Hamilton byl ten večer na stejném místě, avšak u soudu se jako svěděk nikdy neobjevil. Britský závodník nyní uvedl, že se se svým bývalým týmovým kolegou z Formule 3 snažil udržovat kontakt.
"Před časem, když jsem slyšel, že je šance, aby získal závodní sedačku, tak jsem řekl, že se za něj budu modlit a že doufám, že to místo dostane, protože si je zaslouží a že doufám, že jej uvidím zpět v F1. A potom jsem mu napsal po cestě sem (do Barcelony), když jsem to zjistil a pogratuloval mu. Jsem za něj velmi šťastný," popsal pro Autosport jejich komunikaci.
Dodal, že s ním od té doby ještě nemluvil, avšak věří, že to se brzy změní. "Těším se, že ho budu vídat, protože jsem dlouho neměl tu příležitost. Myslím, že je to pro něj obrovská šance a přeji mu do letošní sezony to nejlepší. Poslal jsem mu zprávu, že doufám, že všem dokáže, že se to bylo správné rozhodnutí," uvedl Hamilton.
Na návrat svého bývalého týmového kolegy se těší také Paul Di Resta. "Řekl jsem, že kohokoliv tým zvolí, budu jej podporovat. Jules byl také velmi blízko a je mi ho trošku líto, ale myslím, že spolupráce s Adrianem bude velmi dobrá. Jsme dobří přátelé a budeme na tým tlačit. Dobrý vtah bude pokračovat tam, kde skončil v roce 2011," uvedl.
Dodal však, že F1 je sport a to velmi soutěživý, takže nakonec bude jeho zájmem dojet vždy před Sutilem.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.