Z plánovaných startů v DTM sešlo a teď chce Robert Kubica startovat v Mistrovství Evropy s Citroënem. Smlouva sice ještě není podepsaná, ale obě strany pracují na tom, aby se stihly připravit na start na Kanárských ostrovech.
"Vypadá to dobře!" řekl dnes večer Yves Matton, šéf Citroënu pro Autosport. Belgičan však zatím oficiálně nemůže podpis smlouvy potvrdit, ale "očekávám, že zkraje příštího týdne budeme schopni něco oficiálně potvrdit. Naším plánem je zahájit sezonu na Kanárských ostrovech."
Kubica bude jezdit v ME s Citroënem DS3 RRC, pochopitelně speciálně upraveným s hydraulickým řazením, které Kubicovi umožní starty v rally. Tuto změnu musela posvětit samotná FIA, povolení dostaly obě značky, které stály o starty Kubici - M-Sport a Citroën. Program není zatím známý, ale pokud by se Robert chtěl ucházet o titul, tak by musel odstartovat minimálně v 8 ze zbývajících 11 soutěží.
Matton ale neopoměl zdůraznit, že smlouva s Kubicou zahrnuje pouze dohodu o rally, nikoliv, jak se spekulovalo, starty ve WTCC, kam by Citroën měl mířit. Francouzi plánují starty na okruzích od roku 2014 a to dokonce se Sébastienem Loebem.
Kalendář ME naleznete zde.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.