Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery připomíná, že se čas pro uzavření nové smlouvy na dodávku pneumatik pro rok 2014 a následující rychle krátí.
Průtahy podle něj nejsou pro Pirelli žádoucí: "Čím více času uplyne, tím to bude náročnější. Působíme v automobilovém odvětví a myslím si, že všichni, kdo čtou noviny, pozorují, jak špatně si Evropa v našem sektoru vede.
Nejsme vůči tomu imunní, a čím více času uběhne, tím více otázek bude vedení mít. Musíme se ptát a zdůvodnit naše zapojení do tohoto sportu. Chceme pokračovat, ale vždy jsem říkal, že to nebude za jakýchkoliv nákladů, tak to pokračovat jednoduše nemůže.
Dáváme sportu určitou hodnotu a tuto mez nemůžeme překračovat, protože máme závazek vůči našim investorům. Čím déle to bude trvat... možná velké společnosti změní názor. Doufám, že se to nestane.
Momentálně se o tom nehovoří, ale sledujeme čísla, která jsou den ode dne horší. Nemůžete oddělit to, co se děje v obchodním prostředí, od toho, co se snažíte udělat v oblasti značky a propagace," pokračuje Hembery.
Pirelli v F1 chce zůstat, ale ne za každou cenu (foto: Marussia F1 Team)
Ač většina týmů souhlasí pro pokračování s Pirelli, stále podle něj zbývá s některými pár bodů vyřešit: "Máme velký počet týmů, které chtějí pokračovat. S některými máme několik bodů k diskusi, ale to je normální při takovém procesu. Akorát potřebujeme rychle dojít k dohodě, aby byli všichni spokojeni."
Na dotaz, čeho se týkají body, které je třeba vyřešit, pro Autosport odpovídá: "Jde zejména o komerční záležitosti."
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.