Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery připomíná, že se čas pro uzavření nové smlouvy na dodávku pneumatik pro rok 2014 a následující rychle krátí.
Průtahy podle něj nejsou pro Pirelli žádoucí: "Čím více času uplyne, tím to bude náročnější. Působíme v automobilovém odvětví a myslím si, že všichni, kdo čtou noviny, pozorují, jak špatně si Evropa v našem sektoru vede.
Nejsme vůči tomu imunní, a čím více času uběhne, tím více otázek bude vedení mít. Musíme se ptát a zdůvodnit naše zapojení do tohoto sportu. Chceme pokračovat, ale vždy jsem říkal, že to nebude za jakýchkoliv nákladů, tak to pokračovat jednoduše nemůže.
Dáváme sportu určitou hodnotu a tuto mez nemůžeme překračovat, protože máme závazek vůči našim investorům. Čím déle to bude trvat... možná velké společnosti změní názor. Doufám, že se to nestane.
Momentálně se o tom nehovoří, ale sledujeme čísla, která jsou den ode dne horší. Nemůžete oddělit to, co se děje v obchodním prostředí, od toho, co se snažíte udělat v oblasti značky a propagace," pokračuje Hembery.
Pirelli v F1 chce zůstat, ale ne za každou cenu (foto: Marussia F1 Team)
Ač většina týmů souhlasí pro pokračování s Pirelli, stále podle něj zbývá s některými pár bodů vyřešit: "Máme velký počet týmů, které chtějí pokračovat. S některými máme několik bodů k diskusi, ale to je normální při takovém procesu. Akorát potřebujeme rychle dojít k dohodě, aby byli všichni spokojeni."
Na dotaz, čeho se týkají body, které je třeba vyřešit, pro Autosport odpovídá: "Jde zejména o komerční záležitosti."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.