Pastor Maldonado prohlásil, že Williams má nejlepší formu od doby, co spolu začali v F1 spolupracovat. Maldonado, ostatně stejně jako kolega Bottas, oplývali štěstím po prvních testech nového FW35 v Barceloně. Jezdce zaujala také spolehlivost nového stroje.
Na otázku Autosportu, jaké změny si letos během zimních testů ve srovnání s předešlými dvěma sezonami u Williamsu všiml, Venezuelan odpověděl: "Je to jiný příběh, kompletně. Zvláště mě těší spolehlivost vozu. Ujeli jsme spoustu kilometrů, a i přesto, že je tento vůz nový, tak jsme nezaznamenali žádný problém."
"Není to stejné auto, jako jsme měli vloni, jen se změněným předním přítlačným křídlem - tak to udělala spousta týmů. Tohle je nová generace vozu a vypadá skvěle. Všechna naše data jsou pozitivní."
Vítěz GP Španělska z roku 2012 navíc upozorňuje, že tým využil zatím pouze část potenciálu nového auta: "Na voze jsme zkoušeli nějaké prvky. Snažili jsme se získat hlavně data, tomu jsme obětovali určitý čas." Podle Pastora Maldonada bude FW35 také velmi šetrný k pneumatikám.
Pastor s novým Williamsem na trati, povšimněte si, jak brzy končí karosérie vozu - v oblasti zadního zavěšení ji nenajdete
"V závodní simulaci jsme plánovali více zastávek, než jsme nakonec museli udělat. Musíme se ještě podívat na závodní simulace ostatních. V těchto dnech každý říká, že je jeho auto dobré a že ho čeká nadějná sezona. My můžeme vycházet z formy vozu v loňském roce. Momentálně jsme na tom líp než vloni. Ale o kolik, to nevíme."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.