Ztráta Paddyho Lowea bude pro McLaren velkou ránou, alespoň s tímto prohlášením dnes přišel technický expert stanice Sky Sport, Damon Hill. Mistr světa z roku 1996 přitom zná 50 letého technika velmi dobře z dob, kdy působil jako testovací jezdec Williamsu. Oba se podíleli na aktivním zavěšení monopostu FW14B.
Podle Hilla zkušenosti vystudovaného inženýra na Cambridge získané za 26 let práce v F1 budou velmi cennou komoditou pro tým stříbrných šípů. "Řekl bych, že McLaren určitě nechtěl přijít o Paddyho Lowea. Chtěli, aby zůstal v týmu. Má ohromný talent, pracoval jsem s ním během mých let u Williamsu - vyvíjel aktivní zavěšení. Má vše, co v F1 potřebujete, abyste byli konkurenceschopní," říká Damon Hill.
"Bude tudíž velmi cennou posilou německého týmu. Odhaduji, že McLaren je zdeprimovaný jeho ztrátou." Pozici technického ředitele McLarenu přebírá Tim Goss, Lowe bude smluvně vázán s McLarenem ještě nějakou dobu, aby nevyzradil Mercedesu podrobnosti o voze McLarenu pro sezonu 2014.
"Velkým problémem pro závodní tým jsou informace. Týmy investují ohromné částky do vývoje něčeho nového a když někdo odejde, tak si pochopitelně nesmí vzít žádné dokumenty. To si týmy pečlivě střeží. Jenže tyto osoby jsou stále schopny přenést určité know-how, na kterém mohou u nového zaměstnavatele začít pracovat, a také se tak děje."
Pokud Lowe opravdu posílí Mercedes, což se všeobecně očekává, tak se připojí k takovým jménům jako jsou Ross Brawn, Bob Bell, Aldo Costa a Geoff Willis. Všichni tito muži v nějakém týmu v minulosti zastávali pozici technického ředitele. Opět se tedy začíná spekulovat o budoucnosti současného technického ředitele - Rosse Brawna. Podle Hilla se můžeme dočkat změn.
Bude tento muž v budoucnu zvědat poháry pro vítěze v triku Mercedesu?
"Vypadá to, jako by na Rosse Brawna spadla klícka, poté co byl oznámen odchod Lowea od McLarenu. Spekuluje se, že zamíří do Mercedesu a já očekávám ještě nějaké změny v týmu," říká 52letý expert. "Už bylo hodně příležitostí - přišel Niki Lauda, Norbert Haug odešel. Tým musí zabezpečit, že všechna ta velká jména, které se k týmu přidala, budou společně dobře spolupracovat. Musí vytvořit vítěznou kombinaci, Mercedes do tohoto projektu investoval nechutně velkou sumu peněz."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.