Ztráta Paddyho Lowea bude pro McLaren velkou ránou, alespoň s tímto prohlášením dnes přišel technický expert stanice Sky Sport, Damon Hill. Mistr světa z roku 1996 přitom zná 50 letého technika velmi dobře z dob, kdy působil jako testovací jezdec Williamsu. Oba se podíleli na aktivním zavěšení monopostu FW14B.
Podle Hilla zkušenosti vystudovaného inženýra na Cambridge získané za 26 let práce v F1 budou velmi cennou komoditou pro tým stříbrných šípů. "Řekl bych, že McLaren určitě nechtěl přijít o Paddyho Lowea. Chtěli, aby zůstal v týmu. Má ohromný talent, pracoval jsem s ním během mých let u Williamsu - vyvíjel aktivní zavěšení. Má vše, co v F1 potřebujete, abyste byli konkurenceschopní," říká Damon Hill.
"Bude tudíž velmi cennou posilou německého týmu. Odhaduji, že McLaren je zdeprimovaný jeho ztrátou." Pozici technického ředitele McLarenu přebírá Tim Goss, Lowe bude smluvně vázán s McLarenem ještě nějakou dobu, aby nevyzradil Mercedesu podrobnosti o voze McLarenu pro sezonu 2014.
"Velkým problémem pro závodní tým jsou informace. Týmy investují ohromné částky do vývoje něčeho nového a když někdo odejde, tak si pochopitelně nesmí vzít žádné dokumenty. To si týmy pečlivě střeží. Jenže tyto osoby jsou stále schopny přenést určité know-how, na kterém mohou u nového zaměstnavatele začít pracovat, a také se tak děje."
Pokud Lowe opravdu posílí Mercedes, což se všeobecně očekává, tak se připojí k takovým jménům jako jsou Ross Brawn, Bob Bell, Aldo Costa a Geoff Willis. Všichni tito muži v nějakém týmu v minulosti zastávali pozici technického ředitele. Opět se tedy začíná spekulovat o budoucnosti současného technického ředitele - Rosse Brawna. Podle Hilla se můžeme dočkat změn.
Bude tento muž v budoucnu zvědat poháry pro vítěze v triku Mercedesu?
"Vypadá to, jako by na Rosse Brawna spadla klícka, poté co byl oznámen odchod Lowea od McLarenu. Spekuluje se, že zamíří do Mercedesu a já očekávám ještě nějaké změny v týmu," říká 52letý expert. "Už bylo hodně příležitostí - přišel Niki Lauda, Norbert Haug odešel. Tým musí zabezpečit, že všechna ta velká jména, které se k týmu přidala, budou společně dobře spolupracovat. Musí vytvořit vítěznou kombinaci, Mercedes do tohoto projektu investoval nechutně velkou sumu peněz."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.