Ztráta Paddyho Lowea bude pro McLaren velkou ránou, alespoň s tímto prohlášením dnes přišel technický expert stanice Sky Sport, Damon Hill. Mistr světa z roku 1996 přitom zná 50 letého technika velmi dobře z dob, kdy působil jako testovací jezdec Williamsu. Oba se podíleli na aktivním zavěšení monopostu FW14B.
Podle Hilla zkušenosti vystudovaného inženýra na Cambridge získané za 26 let práce v F1 budou velmi cennou komoditou pro tým stříbrných šípů. "Řekl bych, že McLaren určitě nechtěl přijít o Paddyho Lowea. Chtěli, aby zůstal v týmu. Má ohromný talent, pracoval jsem s ním během mých let u Williamsu - vyvíjel aktivní zavěšení. Má vše, co v F1 potřebujete, abyste byli konkurenceschopní," říká Damon Hill.
"Bude tudíž velmi cennou posilou německého týmu. Odhaduji, že McLaren je zdeprimovaný jeho ztrátou." Pozici technického ředitele McLarenu přebírá Tim Goss, Lowe bude smluvně vázán s McLarenem ještě nějakou dobu, aby nevyzradil Mercedesu podrobnosti o voze McLarenu pro sezonu 2014.
"Velkým problémem pro závodní tým jsou informace. Týmy investují ohromné částky do vývoje něčeho nového a když někdo odejde, tak si pochopitelně nesmí vzít žádné dokumenty. To si týmy pečlivě střeží. Jenže tyto osoby jsou stále schopny přenést určité know-how, na kterém mohou u nového zaměstnavatele začít pracovat, a také se tak děje."
Pokud Lowe opravdu posílí Mercedes, což se všeobecně očekává, tak se připojí k takovým jménům jako jsou Ross Brawn, Bob Bell, Aldo Costa a Geoff Willis. Všichni tito muži v nějakém týmu v minulosti zastávali pozici technického ředitele. Opět se tedy začíná spekulovat o budoucnosti současného technického ředitele - Rosse Brawna. Podle Hilla se můžeme dočkat změn.
Bude tento muž v budoucnu zvědat poháry pro vítěze v triku Mercedesu?
"Vypadá to, jako by na Rosse Brawna spadla klícka, poté co byl oznámen odchod Lowea od McLarenu. Spekuluje se, že zamíří do Mercedesu a já očekávám ještě nějaké změny v týmu," říká 52letý expert. "Už bylo hodně příležitostí - přišel Niki Lauda, Norbert Haug odešel. Tým musí zabezpečit, že všechna ta velká jména, které se k týmu přidala, budou společně dobře spolupracovat. Musí vytvořit vítěznou kombinaci, Mercedes do tohoto projektu investoval nechutně velkou sumu peněz."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.