Přes stížnosti na drolení a vysokou degradaci pneumatik v předsezónních testech zůstávají někteří piloti v klidu. Patří mezi ně Jenson Button, Esteban Gutiérrez či Kimi Räikkönen.
Sergio Pérez, který je často vychvalován za svou práci s pneumatikami Pirelli, během testů v Barceloně minulý týden uvedl, že degradace nových směsí je "extrémní." V podobném duchu se vyjádřili i Nico Rosberg, Sebastian Vettel či Fernando Alonso (více zde).
Ne všichni jezdci však vidí situaci tak vyhroceně: "Situace ohledně pneumatik je zřejmě dramatičtější než loni, ale týmy se postupně přizpůsobí. Jde o to přijít na to, co jim vyhovuje. Během testování jsme již pozorovali pokrok," prohlásil například pro španělský list Marca nováček Sauberu Esteban Gutiérrez.
Po pátku v Barceloně si velké starosti nedělal ani Jenson Button: "Kvůli drolení to je letos těžší, ale pneumatiky se nyní dají mnohem snadněji pochopit. Dostanete je do provozního rámce a víte, že od třetího či čtvrtého kola se začnou drolit. Minulý rok byly týmy, které je dokázaly přimět k fungování, ale nevěděly proč. U ostatních to bylo na hraně."
Kimi Räikkönen na dotazy rozrušených finských novinářů žádající srovnání s loňskými pneumatikami jen lakonicky odpověděl: "Nevidím příliš velký rozdíl."
Jenson Button na měkké směsi pneumatik Pirelli v Barceloně (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery však všechny v chladné Barceloně ujišťoval: "Po celou sezónu bychom se již neměli setkat s ničím takovým."
Podle něj je drolení na začátku výjezdů, než se gumy zahřejí, běžné. Podle italského výrobce bude stačit, když teplota dosáhne alespoň 15 °C a jezdci zahájí delší stinty, kdy se gumy více prohřejí. V Melbourne očekává strategie o dvou až třech zastávkách.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.