Přes stížnosti na drolení a vysokou degradaci pneumatik v předsezónních testech zůstávají někteří piloti v klidu. Patří mezi ně Jenson Button, Esteban Gutiérrez či Kimi Räikkönen.
Sergio Pérez, který je často vychvalován za svou práci s pneumatikami Pirelli, během testů v Barceloně minulý týden uvedl, že degradace nových směsí je "extrémní." V podobném duchu se vyjádřili i Nico Rosberg, Sebastian Vettel či Fernando Alonso (více zde).
Ne všichni jezdci však vidí situaci tak vyhroceně: "Situace ohledně pneumatik je zřejmě dramatičtější než loni, ale týmy se postupně přizpůsobí. Jde o to přijít na to, co jim vyhovuje. Během testování jsme již pozorovali pokrok," prohlásil například pro španělský list Marca nováček Sauberu Esteban Gutiérrez.
Po pátku v Barceloně si velké starosti nedělal ani Jenson Button: "Kvůli drolení to je letos těžší, ale pneumatiky se nyní dají mnohem snadněji pochopit. Dostanete je do provozního rámce a víte, že od třetího či čtvrtého kola se začnou drolit. Minulý rok byly týmy, které je dokázaly přimět k fungování, ale nevěděly proč. U ostatních to bylo na hraně."
Kimi Räikkönen na dotazy rozrušených finských novinářů žádající srovnání s loňskými pneumatikami jen lakonicky odpověděl: "Nevidím příliš velký rozdíl."
Jenson Button na měkké směsi pneumatik Pirelli v Barceloně (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery však všechny v chladné Barceloně ujišťoval: "Po celou sezónu bychom se již neměli setkat s ničím takovým."
Podle něj je drolení na začátku výjezdů, než se gumy zahřejí, běžné. Podle italského výrobce bude stačit, když teplota dosáhne alespoň 15 °C a jezdci zahájí delší stinty, kdy se gumy více prohřejí. V Melbourne očekává strategie o dvou až třech zastávkách.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.