Přes stížnosti na drolení a vysokou degradaci pneumatik v předsezónních testech zůstávají někteří piloti v klidu. Patří mezi ně Jenson Button, Esteban Gutiérrez či Kimi Räikkönen.
Sergio Pérez, který je často vychvalován za svou práci s pneumatikami Pirelli, během testů v Barceloně minulý týden uvedl, že degradace nových směsí je "extrémní." V podobném duchu se vyjádřili i Nico Rosberg, Sebastian Vettel či Fernando Alonso (více zde).
Ne všichni jezdci však vidí situaci tak vyhroceně: "Situace ohledně pneumatik je zřejmě dramatičtější než loni, ale týmy se postupně přizpůsobí. Jde o to přijít na to, co jim vyhovuje. Během testování jsme již pozorovali pokrok," prohlásil například pro španělský list Marca nováček Sauberu Esteban Gutiérrez.
Po pátku v Barceloně si velké starosti nedělal ani Jenson Button: "Kvůli drolení to je letos těžší, ale pneumatiky se nyní dají mnohem snadněji pochopit. Dostanete je do provozního rámce a víte, že od třetího či čtvrtého kola se začnou drolit. Minulý rok byly týmy, které je dokázaly přimět k fungování, ale nevěděly proč. U ostatních to bylo na hraně."
Kimi Räikkönen na dotazy rozrušených finských novinářů žádající srovnání s loňskými pneumatikami jen lakonicky odpověděl: "Nevidím příliš velký rozdíl."
Jenson Button na měkké směsi pneumatik Pirelli v Barceloně (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery však všechny v chladné Barceloně ujišťoval: "Po celou sezónu bychom se již neměli setkat s ničím takovým."
Podle něj je drolení na začátku výjezdů, než se gumy zahřejí, běžné. Podle italského výrobce bude stačit, když teplota dosáhne alespoň 15 °C a jezdci zahájí delší stinty, kdy se gumy více prohřejí. V Melbourne očekává strategie o dvou až třech zastávkách.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.