V případě, že by se Force India rozhodla angažovat Julese Bianchiho, tak se Adrian Sutil porozhlédne po místě závodního pilota v jiné sérii, pozici testovacího pilota odmítá.
Force India se ještě nerozhodla, zda angažuje jako druhého závodního pilota pro tuto sezonu Adriana Sutila nebo Julese Bianchiho. Oba jezdci dostali příležitost v testech v Barceloně a oba jsou schopni týmu něco přinést. Zatímco Bianchi vloni plnil vloni roli testovacího a záložního jezdce, pro Sutila podobná pozice nepřichází v úvahu: "Jsem závodní jezdec, ne testovací," říká pilot.
"Tohle [místo druhého závodního jezdce Force Indie] je moji jedinou šancí," přiznává Adrian Sutil. Pokud by ho tým neangažoval, tak by se 30 letý jezdec s Formuli 1 rozloučil: "Pokud by to nevyšlo, tak bychom se museli poohlédnout po jiných zajímavých sériích. Ale pozice testovacího jezdce? Opravdu nevím, jestli by tohle bylo to pravé pro mě."
Sutil dlouho ani nevěděl, jestli vůbec dostane šanci pro svůj bývalý tým testovat - i přesto na tuto příležitost trénoval: "Pochopitelně, že jsem se připravoval, i když telefonát s nabídkou na test přišel velmi pozdě. Lepší příprava byla pochopitelně možná, kdybych předtím věděl, že budu sedět v kokpitu. V několika posledních měsících jsme ale tvrdě pracovali na mé fyzické stránce."
Ostatně trénink provázel Adriana Sutila celým rokem 2012, proč? "Neustále jsem doufal, že někoho nějaký tým propustí a já dostanu šanci. Během roku jsem tedy normálně trénoval. Pokaždé, když usednete do vozu, tak je to ale něco jiného." Pilot nevidí žádný důvod, proč by jej tým, se kterým v minulosti spolupracoval, neměl znovu angažovat.
Spekulovalo se o tom, že by mohl mít Němec po aféře ze Šanghaje problémy s vízy, to ale odmítá: "Všechno už je dobré. V minulém roce jsem se pokusil všechno urovnat. Již mi tato kauza nečiní žádné problémy. Myslím, že tým viděl, že stále dokáži s vozem jezdit po závodním okruhu velmi rychle. Snad se rozhodnutí dočkáme příští týden a od něj se můžeme ohledně budoucnosti odrazit."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.