Force India stále ještě neoznámila, kdo bude závodit v druhém kokpitu týmu. Rozhodnutí mezi Adrianem Sutilem a Julesem Bianchim by však mělo padnout už příští týden. Vybírat se bude podle tří faktorů: Cena motorů pro příští rok, sponzorský příspěvek a rozstřel na okruhu v Barceloně.
Force India si s výběrem pilotů zavzpomínala na staré časy. Takovou dobu si totiž žádný tým s výběrem jezdce už dlouho na čas nevzal. Je dost dobře možné, že rozhodne vzájemný rozstřel během právě probíhajících testů v Barceloně.
Ve čtvrtek se za volant vozu Force India po roční pauze mimo F1 posadí Adrian Sutil. V pátek se zase sveze jeho konkurent, Jules Bianchi. Toto srovnání přímo na trati ale bude asi jen jedním ze tří rozhodujících faktorů ve výběru týmového kolegy pro Paula di Restu pro sezonu 2013.
Jedním z příkladů z historie, kdy se takto dlouho rozhodovalo o druhém jezdci, by mohl být Williams roku 2005, kdy si to o místo týmového kolegy Marka Webbera rozdali Nick Heidfeld a Antonio Pizzonia. S pokerově klidnou tváří pak Frank Williams při představení nového vozu jezdcům řekl, že místo získává Heidfeld.
Uvidíme v této sezoně závodit Julese Bianchiho...
Tento termín však Force India již hodně překročila, protože nové auto VJM06 představila už 1. února v Silverstone. Od té doby došlo jen ke zúžení kandidátů na dva. Tedy na boj zkušeností (Adriana Sutila - chráněnce Mercedesu) a mládí (Julese Bianchiho - chráněnce Ferrari), nebo chcete-li na boj nezaměstnaného a testovače.
V tomto souboji se však nebude jednat jen o pouhou rychlost a zkušenosti. Půjde i o peníze, což u Force India ovšem nechtějí přiznat. Bianchi byl měl být schopen přinést až 4 miliony eur. U Sutila by to mělo být pouze 1,5 milionu eur. Za Bianchim stojí Ferrari a za Sutilem zase Mercedes. Mohlo by se tak hrát i o motory pro příští rok.
Celkový balík zahrnující motor a hybridní pohon (ERS) by měl stát mezi 17 a 21 miliony eur. Levnějším z této dvojice by mělo být pravděpodobně Ferrari. Byly by to tak další 4 miliony eur k dobru pro Bianchiho.
...a nebo Adriana Sutila?
Mercedes měl ale včera v Barceloně Force Indii předložit svoji konečnou nabídku. Mluví se o tom, že stuttgartští by měli být ochotni přibalit i převodovky, což je zase plus pro Sutila. Dostáváme se tak k otázce, kolik budou stát jednotlivé díly u Ferrari? A který balík bude v roce 2014 silnější?
Je pravděpodobné, že Mercedes bude mít jedny z nejdraších, ale i nejlepších šesti válcových turobomotrů. A příští rok by mohly být motory jedním z rozhodujících faktorů. I to si musejí ve Force India zvážit, nakonec jsou dlouholetými zákazníky Mercedesu a Paul di Resta se do F1 dostal přes Mercedes v DTM. Stáj z Brixworthu ale závodila v roce 2008 i s motory Ferrari.
Kdyby se mělo rozhodovat jen na trati mezi jezdci, tak je třeba zvážit následující: Bianchi nemá žádné závodní zkušenosti s F1, ale vloni se pravidelně účastnil pátečních tréninků. To Sutil má závodních zkušeností dost, ale ve Formuli 1 seděl naposledy v Brazílii 2011. Bianchi navíc už zná z posledního dne testů v Jerezu i aktuální auto, kdy zajel druhý nejrychlejší čas.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.