Force India stále ještě neoznámila, kdo bude závodit v druhém kokpitu týmu. Rozhodnutí mezi Adrianem Sutilem a Julesem Bianchim by však mělo padnout už příští týden. Vybírat se bude podle tří faktorů: Cena motorů pro příští rok, sponzorský příspěvek a rozstřel na okruhu v Barceloně.
Force India si s výběrem pilotů zavzpomínala na staré časy. Takovou dobu si totiž žádný tým s výběrem jezdce už dlouho na čas nevzal. Je dost dobře možné, že rozhodne vzájemný rozstřel během právě probíhajících testů v Barceloně.
Ve čtvrtek se za volant vozu Force India po roční pauze mimo F1 posadí Adrian Sutil. V pátek se zase sveze jeho konkurent, Jules Bianchi. Toto srovnání přímo na trati ale bude asi jen jedním ze tří rozhodujících faktorů ve výběru týmového kolegy pro Paula di Restu pro sezonu 2013.
Jedním z příkladů z historie, kdy se takto dlouho rozhodovalo o druhém jezdci, by mohl být Williams roku 2005, kdy si to o místo týmového kolegy Marka Webbera rozdali Nick Heidfeld a Antonio Pizzonia. S pokerově klidnou tváří pak Frank Williams při představení nového vozu jezdcům řekl, že místo získává Heidfeld.
Uvidíme v této sezoně závodit Julese Bianchiho...
Tento termín však Force India již hodně překročila, protože nové auto VJM06 představila už 1. února v Silverstone. Od té doby došlo jen ke zúžení kandidátů na dva. Tedy na boj zkušeností (Adriana Sutila - chráněnce Mercedesu) a mládí (Julese Bianchiho - chráněnce Ferrari), nebo chcete-li na boj nezaměstnaného a testovače.
V tomto souboji se však nebude jednat jen o pouhou rychlost a zkušenosti. Půjde i o peníze, což u Force India ovšem nechtějí přiznat. Bianchi byl měl být schopen přinést až 4 miliony eur. U Sutila by to mělo být pouze 1,5 milionu eur. Za Bianchim stojí Ferrari a za Sutilem zase Mercedes. Mohlo by se tak hrát i o motory pro příští rok.
Celkový balík zahrnující motor a hybridní pohon (ERS) by měl stát mezi 17 a 21 miliony eur. Levnějším z této dvojice by mělo být pravděpodobně Ferrari. Byly by to tak další 4 miliony eur k dobru pro Bianchiho.
...a nebo Adriana Sutila?
Mercedes měl ale včera v Barceloně Force Indii předložit svoji konečnou nabídku. Mluví se o tom, že stuttgartští by měli být ochotni přibalit i převodovky, což je zase plus pro Sutila. Dostáváme se tak k otázce, kolik budou stát jednotlivé díly u Ferrari? A který balík bude v roce 2014 silnější?
Je pravděpodobné, že Mercedes bude mít jedny z nejdraších, ale i nejlepších šesti válcových turobomotrů. A příští rok by mohly být motory jedním z rozhodujících faktorů. I to si musejí ve Force India zvážit, nakonec jsou dlouholetými zákazníky Mercedesu a Paul di Resta se do F1 dostal přes Mercedes v DTM. Stáj z Brixworthu ale závodila v roce 2008 i s motory Ferrari.
Kdyby se mělo rozhodovat jen na trati mezi jezdci, tak je třeba zvážit následující: Bianchi nemá žádné závodní zkušenosti s F1, ale vloni se pravidelně účastnil pátečních tréninků. To Sutil má závodních zkušeností dost, ale ve Formuli 1 seděl naposledy v Brazílii 2011. Bianchi navíc už zná z posledního dne testů v Jerezu i aktuální auto, kdy zajel druhý nejrychlejší čas.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.