Piloti Formule 1, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky, předpokládají vyšší počet zastávek v boxech během závodů než minulý rok. Směsi Pirelli byly pro sezónu 2013 totiž záměrně změkčeny (s výjimkou té super-měkké).
Rychlejší degradace byla patrná i během včerejšího prvního dne testů v Barceloně. Jeho nejrychlejší muž Nico Rosberg uvedl: "Degradace je vysoká. Je obrovská u všech. Nevím, jestli je to teplotou a tím, že bylo velmi chladno. Snad ano, protože jinak uvidíme v Melbourne spoustu zastávek."
Úřadující mistr světa Sebastian Vettel s ním souhlasí: degradace sice byla extrémní, ale zároveň varuje před předčasnými závěry na základě tohoto testu: "Dnes jsme viděli, že pneumatiky odcházejí dost rychle, nevydržely ani několik málo kol.
Musíme však být opatrní, protože je příliš chladno, to je jasné. Stále se snažíme pneumatiky lépe pochopit, ale v těchto podmínkách to je náročné, všichni trpí stejnými problémy," dodává pilot Red Bullu.
Podle Fernanda Alonsa současná úroveň degradace narušovala testovací program týmů: "Možná to není nejlepší volba testovat v zimě, když máte pneumatiku, která vydrží jedno kolo, protože máme k otestování tolik věcí a tolik novinek, o kterých potřebujeme získat jasné a dobré informace. A teď na to máme pouze jedno kolo, protože po něm jste o čtyři až šest sekund pomalejší."
Týmy v chladné Barceloně trápí vysoká degradace pneumatik (foto: Scuderia Ferrari)
Rosberg se však strategie Pirelli zastává: "Viděli jsme, že Pirelli jsou pro závodění a vzrušení skvělí, a to je hlavní prioritou - aby to bylo vzrušující pro fanoušky. Musíme se s tím zkrátka vyrovnat. Důležité je dobré závodění a my víme, že tento druh degradace vytváří ty nejzábavnější závody."
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.