Piloti Formule 1, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky, předpokládají vyšší počet zastávek v boxech během závodů než minulý rok. Směsi Pirelli byly pro sezónu 2013 totiž záměrně změkčeny (s výjimkou té super-měkké).
Rychlejší degradace byla patrná i během včerejšího prvního dne testů v Barceloně. Jeho nejrychlejší muž Nico Rosberg uvedl: "Degradace je vysoká. Je obrovská u všech. Nevím, jestli je to teplotou a tím, že bylo velmi chladno. Snad ano, protože jinak uvidíme v Melbourne spoustu zastávek."
Úřadující mistr světa Sebastian Vettel s ním souhlasí: degradace sice byla extrémní, ale zároveň varuje před předčasnými závěry na základě tohoto testu: "Dnes jsme viděli, že pneumatiky odcházejí dost rychle, nevydržely ani několik málo kol.
Musíme však být opatrní, protože je příliš chladno, to je jasné. Stále se snažíme pneumatiky lépe pochopit, ale v těchto podmínkách to je náročné, všichni trpí stejnými problémy," dodává pilot Red Bullu.
Podle Fernanda Alonsa současná úroveň degradace narušovala testovací program týmů: "Možná to není nejlepší volba testovat v zimě, když máte pneumatiku, která vydrží jedno kolo, protože máme k otestování tolik věcí a tolik novinek, o kterých potřebujeme získat jasné a dobré informace. A teď na to máme pouze jedno kolo, protože po něm jste o čtyři až šest sekund pomalejší."
Týmy v chladné Barceloně trápí vysoká degradace pneumatik (foto: Scuderia Ferrari)
Rosberg se však strategie Pirelli zastává: "Viděli jsme, že Pirelli jsou pro závodění a vzrušení skvělí, a to je hlavní prioritou - aby to bylo vzrušující pro fanoušky. Musíme se s tím zkrátka vyrovnat. Důležité je dobré závodění a my víme, že tento druh degradace vytváří ty nejzábavnější závody."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.