Piloti Formule 1, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky, předpokládají vyšší počet zastávek v boxech během závodů než minulý rok. Směsi Pirelli byly pro sezónu 2013 totiž záměrně změkčeny (s výjimkou té super-měkké).
Rychlejší degradace byla patrná i během včerejšího prvního dne testů v Barceloně. Jeho nejrychlejší muž Nico Rosberg uvedl: "Degradace je vysoká. Je obrovská u všech. Nevím, jestli je to teplotou a tím, že bylo velmi chladno. Snad ano, protože jinak uvidíme v Melbourne spoustu zastávek."
Úřadující mistr světa Sebastian Vettel s ním souhlasí: degradace sice byla extrémní, ale zároveň varuje před předčasnými závěry na základě tohoto testu: "Dnes jsme viděli, že pneumatiky odcházejí dost rychle, nevydržely ani několik málo kol.
Musíme však být opatrní, protože je příliš chladno, to je jasné. Stále se snažíme pneumatiky lépe pochopit, ale v těchto podmínkách to je náročné, všichni trpí stejnými problémy," dodává pilot Red Bullu.
Podle Fernanda Alonsa současná úroveň degradace narušovala testovací program týmů: "Možná to není nejlepší volba testovat v zimě, když máte pneumatiku, která vydrží jedno kolo, protože máme k otestování tolik věcí a tolik novinek, o kterých potřebujeme získat jasné a dobré informace. A teď na to máme pouze jedno kolo, protože po něm jste o čtyři až šest sekund pomalejší."
Týmy v chladné Barceloně trápí vysoká degradace pneumatik (foto: Scuderia Ferrari)
Rosberg se však strategie Pirelli zastává: "Viděli jsme, že Pirelli jsou pro závodění a vzrušení skvělí, a to je hlavní prioritou - aby to bylo vzrušující pro fanoušky. Musíme se s tím zkrátka vyrovnat. Důležité je dobré závodění a my víme, že tento druh degradace vytváří ty nejzábavnější závody."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.