Pastor Maldonado po včerejších prvních jízdách chválí nově představený Williams FW35.
Venezuelan po loňském vítězství velké ceny v Barceloně dobře ví, jak by se měl monopost na této dráze chovat. Po ranním představení s FW35 ujel přes 400 km (86 kol).
"Jedná se o zlepšení, o obrovské. Máme z loňska dobrá data, takže jsem potvrdil výkonnostní pokrok. Auto se zdá být na dráze velmi povzbudivé," popisuje pro Autosport své první dojmy z nového vozu Maldonado.
"Jsem velmi spokojený, protože jde o nejlepší auto, jaké jsem řídil, obzvlášť při prvním testu. Minulý rok bylo dobré, konkurenceschopné po celou sezónu, podle mě však u tohoto vozu došlo k jasnému pokroku," pokračuje pilot Williamsu.
Nový monopost FW35 se se svým předchůdcem nedá srovnávat: "Je úplně jiný. Naprosto odlišné auto, jiné pocity. Zdá se být mnohem jednodušší na ovládání, ale jednoduchý neznamená rychlý, takže potřebujeme počkat o něco déle, abychom mu přišli na kloub.
Minulý rok to s autem bylo párkrát velmi náročné, zároveň však bylo velmi rychlé, takže se to obtížně srovnává," pokračuje Maldonado, od něhož se po prvním dnu přirozeně dala čekat pouze slova chvály, nicméně z řeči těla bylo patrné, že je upřímně spokojený.
Pastor s novým Williamsem FW35 v Barceloně (foto: Williams F1 Team)
Otázkou však bude, jak velký relativní pokrok učinil Williams s novým vozem ve srovnání se soupeři, kteří přes zimu také nelenili. Tým z Grove má letos za cíl poskočit o tři místa na páté v šampionátu konstruktérů. Zda na to bude mít, to se dozvíme během kvalifikace v Melbourne.
"Myslím, že si to budu v letošní sezóně s tímto vozem užívat," odhaduje Maldonado.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.