Pastor Maldonado po včerejších prvních jízdách chválí nově představený Williams FW35.
Venezuelan po loňském vítězství velké ceny v Barceloně dobře ví, jak by se měl monopost na této dráze chovat. Po ranním představení s FW35 ujel přes 400 km (86 kol).
"Jedná se o zlepšení, o obrovské. Máme z loňska dobrá data, takže jsem potvrdil výkonnostní pokrok. Auto se zdá být na dráze velmi povzbudivé," popisuje pro Autosport své první dojmy z nového vozu Maldonado.
"Jsem velmi spokojený, protože jde o nejlepší auto, jaké jsem řídil, obzvlášť při prvním testu. Minulý rok bylo dobré, konkurenceschopné po celou sezónu, podle mě však u tohoto vozu došlo k jasnému pokroku," pokračuje pilot Williamsu.
Nový monopost FW35 se se svým předchůdcem nedá srovnávat: "Je úplně jiný. Naprosto odlišné auto, jiné pocity. Zdá se být mnohem jednodušší na ovládání, ale jednoduchý neznamená rychlý, takže potřebujeme počkat o něco déle, abychom mu přišli na kloub.
Minulý rok to s autem bylo párkrát velmi náročné, zároveň však bylo velmi rychlé, takže se to obtížně srovnává," pokračuje Maldonado, od něhož se po prvním dnu přirozeně dala čekat pouze slova chvály, nicméně z řeči těla bylo patrné, že je upřímně spokojený.
Pastor s novým Williamsem FW35 v Barceloně (foto: Williams F1 Team)
Otázkou však bude, jak velký relativní pokrok učinil Williams s novým vozem ve srovnání se soupeři, kteří přes zimu také nelenili. Tým z Grove má letos za cíl poskočit o tři místa na páté v šampionátu konstruktérů. Zda na to bude mít, to se dozvíme během kvalifikace v Melbourne.
"Myslím, že si to budu v letošní sezóně s tímto vozem užívat," odhaduje Maldonado.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.