Vedoucí orgán FIA dnes podle BBC prohlásil výfuky týmu Caterham a Williams za nelegální. Oba týmy se patrně až příliš pustily za limit regulí, aby dosáhli maximálního Coanda účinku. Podle dostupných zpráv měly týmy v úmyslu svá auta do úvodního závodu ještě modifikovat.
K celé záležitosti se vyjádřil i Charlie Whiting: "Jakákoliv křidélka musejí být vertikální a nesmějí být v horní části spojena. Nechceme vidět žádná překrytí. Každé překrytí, ať už částečně otevřené nebo uplné uzavírající šachtu (která vede od výfuků plyny směrem k zádi vozu) je nepovolené a je tudíž nelegální."
„Tým dnes ráno mluvil s FIA a poskytl tím svůj pohled na věc,“ řekl stručně mluvčí Williamsu v paddocku na okruhu v Barceloně a dodal, že tým nyní zjišťuje další okolnosti, jakým směrem se bude s designem výfuku ubírat.
K věci se vyjádřil také mluvčí Caterhamu. Stáj ale očividně nová výstraha příliš z míry nevyvedla: „Pokračujeme ve zhodnocování spektra možností v předsezónních testech tak jako za běžného programu.“
Kontroverzní zprávy o výfucích vyvstaly okolo Caterhamu CT03 už v Jerezu, kde technický ředitel Lotusu James Allison prohlásil, že tento koncept výfuku týmu v předsezónních testech nebude. Novináři mluví o silném vykořistění pravidel, ve kterých tentokrát už Williams a Caterham opravdu přestřelily.
V případě Caterhamu bylo horizontální křidélko specificky vloženo do výfukového kanálu pro kontrolu plynu. Williams přišel se stejným řešením, ale v designu výfuku jsou znatelné malé otvory uprostřed tak, aby systém vypadal legálně a technicky byl rozdělen na dvě části.
Přesto, že FIA se chystá v následujících týdnech systémy důkladně prošetřit, je velmi pravděpodobné, že oba týmy bydou nuceny své koncovky výfuků do prvního závodu sezóny upravit.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.