Vedoucí orgán FIA dnes podle BBC prohlásil výfuky týmu Caterham a Williams za nelegální. Oba týmy se patrně až příliš pustily za limit regulí, aby dosáhli maximálního Coanda účinku. Podle dostupných zpráv měly týmy v úmyslu svá auta do úvodního závodu ještě modifikovat.
K celé záležitosti se vyjádřil i Charlie Whiting: "Jakákoliv křidélka musejí být vertikální a nesmějí být v horní části spojena. Nechceme vidět žádná překrytí. Každé překrytí, ať už částečně otevřené nebo uplné uzavírající šachtu (která vede od výfuků plyny směrem k zádi vozu) je nepovolené a je tudíž nelegální."
„Tým dnes ráno mluvil s FIA a poskytl tím svůj pohled na věc,“ řekl stručně mluvčí Williamsu v paddocku na okruhu v Barceloně a dodal, že tým nyní zjišťuje další okolnosti, jakým směrem se bude s designem výfuku ubírat.
K věci se vyjádřil také mluvčí Caterhamu. Stáj ale očividně nová výstraha příliš z míry nevyvedla: „Pokračujeme ve zhodnocování spektra možností v předsezónních testech tak jako za běžného programu.“
Kontroverzní zprávy o výfucích vyvstaly okolo Caterhamu CT03 už v Jerezu, kde technický ředitel Lotusu James Allison prohlásil, že tento koncept výfuku týmu v předsezónních testech nebude. Novináři mluví o silném vykořistění pravidel, ve kterých tentokrát už Williams a Caterham opravdu přestřelily.
V případě Caterhamu bylo horizontální křidélko specificky vloženo do výfukového kanálu pro kontrolu plynu. Williams přišel se stejným řešením, ale v designu výfuku jsou znatelné malé otvory uprostřed tak, aby systém vypadal legálně a technicky byl rozdělen na dvě části.
Přesto, že FIA se chystá v následujících týdnech systémy důkladně prošetřit, je velmi pravděpodobné, že oba týmy bydou nuceny své koncovky výfuků do prvního závodu sezóny upravit.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.