V letošním ročníku uvidíme na startovním roštu poměrně velký počet nováčků. Martin Brundle svěží vítr vítá a nijak nelituje jezdce, na které sedačka nevyšla.
Celkem do F1 přibyde minimálně 5 nových tváří, pokud ve Force India zůstane Jules Bianchi, bude nováčků dokonce šest. Mladí talenti dokázali z nevyšší formulové soutěže vystrčit takové jezdce, jakými jsou Heikki Kovalainen, Timo Glock, Bruno Senna, Vitalij Petrov a Kamuj Kobajaši.
Bývalý jezdec a nynější komentátor F1 ale bývalých jezdců nijak nelituje a naopak nové naděje vítá. Svůj čas něco dokázat podle něj měli, a pokud jej nedokázali využít, je čas přenechat místo jiným.
„Vždycky říkám: Je velmi těžké dostat se do Formule 1, ale je ještě těžší se v ní udržet. Sledoval jsem [Estebana] Gutierreze v Jerezu a říkal jsem si ‚No, tohle bude zajímavé, jak asi pojede?‘
Kdyby to byl Kobajaši, rozhodně byste věděli, jak pojede: byl by čas od času skvělý, vyšvihl několik skvělých předjížděcích manévrů a na zbytek sezóny by chyběl na seznamu lidí, co tu chybí,“ vysvětloval Brundle a ve svých názorech ještě o něco přitvrzuje.
„Všichni měli šanci zazářit. Možná to zní trochu brutálně, ale tu šanci měli. Stejně jako jsem byl já vyhozený z F1, máte svoje šance, o nic jiného v tom nebylo, je to o čerstvé krvi,“ dodal se vzpomínkou na svůj podobný osud.
Doby, kdy Brundle závodil, už jsou dlouho pryč. Formuli 1 ale i přesto věnuje celý život(zleva: Brundle - Suzuki - Danner)Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.