V letošním ročníku uvidíme na startovním roštu poměrně velký počet nováčků. Martin Brundle svěží vítr vítá a nijak nelituje jezdce, na které sedačka nevyšla.
Celkem do F1 přibyde minimálně 5 nových tváří, pokud ve Force India zůstane Jules Bianchi, bude nováčků dokonce šest. Mladí talenti dokázali z nevyšší formulové soutěže vystrčit takové jezdce, jakými jsou Heikki Kovalainen, Timo Glock, Bruno Senna, Vitalij Petrov a Kamuj Kobajaši.
Bývalý jezdec a nynější komentátor F1 ale bývalých jezdců nijak nelituje a naopak nové naděje vítá. Svůj čas něco dokázat podle něj měli, a pokud jej nedokázali využít, je čas přenechat místo jiným.
„Vždycky říkám: Je velmi těžké dostat se do Formule 1, ale je ještě těžší se v ní udržet. Sledoval jsem [Estebana] Gutierreze v Jerezu a říkal jsem si ‚No, tohle bude zajímavé, jak asi pojede?‘
Kdyby to byl Kobajaši, rozhodně byste věděli, jak pojede: byl by čas od času skvělý, vyšvihl několik skvělých předjížděcích manévrů a na zbytek sezóny by chyběl na seznamu lidí, co tu chybí,“ vysvětloval Brundle a ve svých názorech ještě o něco přitvrzuje.
„Všichni měli šanci zazářit. Možná to zní trochu brutálně, ale tu šanci měli. Stejně jako jsem byl já vyhozený z F1, máte svoje šance, o nic jiného v tom nebylo, je to o čerstvé krvi,“ dodal se vzpomínkou na svůj podobný osud.
Doby, kdy Brundle závodil, už jsou dlouho pryč. Formuli 1 ale i přesto věnuje celý život(zleva: Brundle - Suzuki - Danner)Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.