Hlavního závodní inženýr Xevi Pujolar vysvětluje, proč Williams nevnímá Valtteriho Bottase, jenž v kokpitu nahradil Bruna Sennu, jako nováčka.
Mladý Fin už loni místo Brazilce nastoupil do 15 pátečních tréninků, s týmem tráví třetí rok své kariéry, díky čemuž již nějaké zkušenosti nasbíral. Příští měsíc ho sice v Austrálii čeká závodní debut, ale z hlediska rychlosti či kvality zpětné vazby mezi nováčky nepatří.
"Známe jej dobře, protože je s námi už dlouho a protože odjel několik pátečních tréninků. Nevnímáme ho jako nováčka. Jeho zpětná vazba je také dobrá," uvádí Pujolar pro Autosport.
Pujolar, který loni exkluzivně odpovídal čtenářům F1news.cz (viz zde), byl loni závodním inženýrem Pastora Maldonada, před letošní sezónou jej Williams jmenoval na pozici hlavního závodního inženýra Williamsu. Myslí si, že Bottas s Maldonadem vytvoří dobrou dvojici, která se navzájem bude pohánět k lepším výkonům.
"Pastor se ke konci roku hodně zlepšil a Bottas ve voze prokazoval dobrou výkonnost. Pokud si ji udrží, bude dobré, když navzájem na sebe budou tlačit, stejně jako oba týmy kolem vozů, takže v týmu bude moci být neustále konkurence, zatímco budeme spolupracovat," pokračuje inženýr.
Valtteri Bottas v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
Závodním inženýrem Maldonada bude letos Andrew Murdoch (loni datový inženýr), pro Bottase bude v obdobné pozici pracovat Jonathan Eddolls. Loňský závodní inženýr Bruna Senny Tom McCullough přešel k Sauberu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.