Hlavního závodní inženýr Xevi Pujolar vysvětluje, proč Williams nevnímá Valtteriho Bottase, jenž v kokpitu nahradil Bruna Sennu, jako nováčka.
Mladý Fin už loni místo Brazilce nastoupil do 15 pátečních tréninků, s týmem tráví třetí rok své kariéry, díky čemuž již nějaké zkušenosti nasbíral. Příští měsíc ho sice v Austrálii čeká závodní debut, ale z hlediska rychlosti či kvality zpětné vazby mezi nováčky nepatří.
"Známe jej dobře, protože je s námi už dlouho a protože odjel několik pátečních tréninků. Nevnímáme ho jako nováčka. Jeho zpětná vazba je také dobrá," uvádí Pujolar pro Autosport.
Pujolar, který loni exkluzivně odpovídal čtenářům F1news.cz (viz zde), byl loni závodním inženýrem Pastora Maldonada, před letošní sezónou jej Williams jmenoval na pozici hlavního závodního inženýra Williamsu. Myslí si, že Bottas s Maldonadem vytvoří dobrou dvojici, která se navzájem bude pohánět k lepším výkonům.
"Pastor se ke konci roku hodně zlepšil a Bottas ve voze prokazoval dobrou výkonnost. Pokud si ji udrží, bude dobré, když navzájem na sebe budou tlačit, stejně jako oba týmy kolem vozů, takže v týmu bude moci být neustále konkurence, zatímco budeme spolupracovat," pokračuje inženýr.
Valtteri Bottas v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
Závodním inženýrem Maldonada bude letos Andrew Murdoch (loni datový inženýr), pro Bottase bude v obdobné pozici pracovat Jonathan Eddolls. Loňský závodní inženýr Bruna Senny Tom McCullough přešel k Sauberu.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.