Pastor Maldonado věří, že loňské problémy s aerodynamikou se týmu povedlo vyřešit a nový vůz FW35 bude hned od začátku sezóny velmi konkurenceschopný.
"Myslím, že jsme blízko dalším týmům a minulý rok jsme to prokázali. Jsme docela blízko špičkovým týmům," říká Maldonado pro Sky Sports.
"Každý rok se to těžce předpovídá - nikdy nevíte, co dělají ostatní. Ale když to srovnáme s tím, co jsme dělali minulý rok a co děláme pro příští sezónu, tak máme skvělý potenciál a s balíkem si věříme," pokračuje pilot Williamsu - týmu, který přestože si v šampionátu konstruktérů polepšil pouze o jedno místo ve srovnání s rokem 2011, dosáhl zřejmě největšího výkonnostního pokroku.
"A to je velmi důležité - abyste si věřili, abyste věřili týmu a tomu, s čím sezónu začnete. Vím, že to je hodně těžké, protože konkurence je velmi vyrovnaná, úroveň jezdců je také velmi vysoká, takže doufám, že to bude další výborná sezóna," těší se Venezuelan.
"Velmi usilovně jsme v posledních dvou letech pracovali, musíme využít náš potenciál. Loni jsme vyhráli jeden závod a já doufám, že takto budeme pokračovat.
Bude to velmi těžké, změny na vozech nejsou pro nikoho tak velké, pravidla jsou víceméně stejná, ale tvrdě jsme pracovali a já doufám, že budeme konkurenceschopnější než minulý rok. Mám také více zkušeností a držím si palce, abych zažil další skvělou sezónu," přeje si vítěz loňské Velké ceny Španělska.
Pastor Maldonado při testech v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
"Minulý rok jsme měli několik problémů s aerodynamikou, které již nemáme. Tvrdě tlačíme na vývoj vozu a nyní doufám, že bude velmi konkurenceschopný - dokonce hned od počátku sezóny. Já se cítím na odjetí skvělých závodů připravený," ujišťuje pilot Williamsu, který letos dostává nového kolegu - talentovaného Valtteriho Bottase.
"Budu mít více zodpovědnosti, protože pro Valtteriho půjde o první rok závodění, což bude na začátku trochu obtížné. Valtteri má ale hodně zkušeností s týmem a velmi dobře zná jeho styl a ví, jak funguje. Je velmi dobrým klukem a já také doufám, že společně prožijeme skvělou sezónu. Naší misí je co nejčastěji dostávat vůz na čelní příčky," dodává Maldonado.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.