Podle Bernieho Ecclestona již odchod dalšího týmu z F1 po HRT nehrozí. Připravovaná Concordská dohoda má být pro účastníky šampionátu výhodnější, rozdělí si více peněz.
Minulý týden s týmy uspořádal důležitou schůzku, která se týkala nové Concordské dohody, jejíž platnost vypršela minulý rok, a financí: "Ve čtvrtek jsem svolal týmy, abychom urychlili jednání o nové Concordské dohodě."
"Všichni jsou v bezpečí. Máme s nimi se všemi smlouvy, včetně Marussie. Pokračujeme s Marussií. Myslel jsem si, že odejdou, ale nakonec ne," uvedl Ecclestone pro Autoweek, který si původně přál, aby v F1 zůstalo pouze 10 týmů. Odchod Marussie ze sportu by mu tedy vůbec nevadil.
Ruský tým však stále nemá finální podobu nové smlouvy, ale již je na cestě: "Jednáme s držitelem komerčních práv a rozhodně něco uzavřeme. Není to nepřátelské," řekl Grame Lowdon, sportovní ředitel Marussie, která ztrátou 10. místa v posledním závodu loňské sezóny přišla o 30 milionů dolarů.
Bude nová Concordská smlouva pro týmy výhodnější? "Všichni mají více peněz než Bůh," komentuje mnohem větší výhodnost pro týmy Ecclestone.
Odchod dalšího týmu z F1 podle Ecclestona v nejbližší době nehrozí (foto: Marussia F1 Team)
Dle minulé smlouvy si týmy rozdělovaly 47,5 % zisků F1 s tím, že Ferrari dostávalo navíc 2,5 %. Týmy mimo nejlepší desítku dostávaly každý po 10 mil. dolarů. Celkově si za rok 2011 rozdělily 698,5 mil. dolarů, letos by však měla být částka ještě o 150 mil. dolarů vyšší, protože dle nové Concordské dohody jim připadne až 63 % zisků F1.
První tři týmy navíc dostávají bonusy za konstruktérský šampionát (CCB), který vychází z vyhraných závodů z posledních čtyř sezón před rokem 2012 (7,5% nebo 100 mil. dolarů). Proto Ecclestone jedná zvlášť s top týmy a zvlášť se zbytkem pole.
Týmy by rády získaly také větší vliv na technická pravidla F1 a stále si pohrávají s myšlenkou odkladu zavedení V6 turbomotorů. "Každý druhý týden se zdá, že si říkáme: 'Opravdu jít do V6 nebo zůstat u V8?'" ptá se šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.