Podle Bernieho Ecclestona již odchod dalšího týmu z F1 po HRT nehrozí. Připravovaná Concordská dohoda má být pro účastníky šampionátu výhodnější, rozdělí si více peněz.
Minulý týden s týmy uspořádal důležitou schůzku, která se týkala nové Concordské dohody, jejíž platnost vypršela minulý rok, a financí: "Ve čtvrtek jsem svolal týmy, abychom urychlili jednání o nové Concordské dohodě."
"Všichni jsou v bezpečí. Máme s nimi se všemi smlouvy, včetně Marussie. Pokračujeme s Marussií. Myslel jsem si, že odejdou, ale nakonec ne," uvedl Ecclestone pro Autoweek, který si původně přál, aby v F1 zůstalo pouze 10 týmů. Odchod Marussie ze sportu by mu tedy vůbec nevadil.
Ruský tým však stále nemá finální podobu nové smlouvy, ale již je na cestě: "Jednáme s držitelem komerčních práv a rozhodně něco uzavřeme. Není to nepřátelské," řekl Grame Lowdon, sportovní ředitel Marussie, která ztrátou 10. místa v posledním závodu loňské sezóny přišla o 30 milionů dolarů.
Bude nová Concordská smlouva pro týmy výhodnější? "Všichni mají více peněz než Bůh," komentuje mnohem větší výhodnost pro týmy Ecclestone.
Odchod dalšího týmu z F1 podle Ecclestona v nejbližší době nehrozí (foto: Marussia F1 Team)
Dle minulé smlouvy si týmy rozdělovaly 47,5 % zisků F1 s tím, že Ferrari dostávalo navíc 2,5 %. Týmy mimo nejlepší desítku dostávaly každý po 10 mil. dolarů. Celkově si za rok 2011 rozdělily 698,5 mil. dolarů, letos by však měla být částka ještě o 150 mil. dolarů vyšší, protože dle nové Concordské dohody jim připadne až 63 % zisků F1.
První tři týmy navíc dostávají bonusy za konstruktérský šampionát (CCB), který vychází z vyhraných závodů z posledních čtyř sezón před rokem 2012 (7,5% nebo 100 mil. dolarů). Proto Ecclestone jedná zvlášť s top týmy a zvlášť se zbytkem pole.
Týmy by rády získaly také větší vliv na technická pravidla F1 a stále si pohrávají s myšlenkou odkladu zavedení V6 turbomotorů. "Každý druhý týden se zdá, že si říkáme: 'Opravdu jít do V6 nebo zůstat u V8?'" ptá se šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.