Lewis Hamilton už při prvním testu v Jerezu podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna prokázal svou špičkovou výkonnost.
"Je očividně velmi talentovaným jezdcem. Ale F1 je o mnohem více věcech. Existuje mnoho talentovaných pilotů, kteří nemají ten zbytek. Myslím, že on ho má," cituje Brawna Autosport.
Vztah nového jezdce k práci je pro Mercedes velkou pomocí, obzvlášť způsob, jak metodicky řeší situace a nenechává kámen na kameni: "Musím říci, že je velmi upřímný. V mnoha ohledech je velmi jednoduchý, jde rovnou k věci. Říká nám, co si myslí.
Vždy zabíhá do detailů, když nám říká, co si myslí, a samozřejmě se z toho učíte na úrovni, na kterou se potřebujete dostat. Zajímá ho všechno na autě. Zajímá se o to, že by nálepky nemusely být správně umístěné na voze. Má velmi dobré oko pro detaily, takže si myslím, že bude velmi zainteresovaným do práce týmy, což je to, co potřebujeme," pokračuje šéf Mercedesu.
Než si plně sedne s inženýry tak, aby auto mohli vyvíjet správným směrem, to ještě chvíli potrvá: "Pro tým je to skvělá motivace. Usilovně spolupracoval s inženýry při tomto testu. Byl tam i ve dnech, kdy jezdil Nico, naslouchal přes sluchátka tomu, co dělal. Takže je vším, v co jsem doufal, že bude."
"Jasně jsme mu řekli, že je součásti řešení. V týmu máte na výběr - buď jste problémem, nebo řešením. On je součástí řešení toho, aby nás dostal tam, kde chceme být. Ví to a rozumí tomu a já si myslím, že si to vychutnává. Je správné, že nám poskytuje referenční body a pomáhá rozumět tomu, na co se musí soustředit.
Některé ty body jsme už znali, proto jsme restrukturalizovali aerodynamickou skupinu, takže ten přístup vítám. Měl by být konstruktivní a pozitivní, ale kritika správného druhu vždy pomáhá, protože vás žene vpřed," připouští Brawn kritickou sprchu Hamiltona na adresu nového vozu po prvních jízdách v Jerezu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.