Lewis Hamilton už při prvním testu v Jerezu podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna prokázal svou špičkovou výkonnost.
"Je očividně velmi talentovaným jezdcem. Ale F1 je o mnohem více věcech. Existuje mnoho talentovaných pilotů, kteří nemají ten zbytek. Myslím, že on ho má," cituje Brawna Autosport.
Vztah nového jezdce k práci je pro Mercedes velkou pomocí, obzvlášť způsob, jak metodicky řeší situace a nenechává kámen na kameni: "Musím říci, že je velmi upřímný. V mnoha ohledech je velmi jednoduchý, jde rovnou k věci. Říká nám, co si myslí.
Vždy zabíhá do detailů, když nám říká, co si myslí, a samozřejmě se z toho učíte na úrovni, na kterou se potřebujete dostat. Zajímá ho všechno na autě. Zajímá se o to, že by nálepky nemusely být správně umístěné na voze. Má velmi dobré oko pro detaily, takže si myslím, že bude velmi zainteresovaným do práce týmy, což je to, co potřebujeme," pokračuje šéf Mercedesu.
Než si plně sedne s inženýry tak, aby auto mohli vyvíjet správným směrem, to ještě chvíli potrvá: "Pro tým je to skvělá motivace. Usilovně spolupracoval s inženýry při tomto testu. Byl tam i ve dnech, kdy jezdil Nico, naslouchal přes sluchátka tomu, co dělal. Takže je vším, v co jsem doufal, že bude."
"Jasně jsme mu řekli, že je součásti řešení. V týmu máte na výběr - buď jste problémem, nebo řešením. On je součástí řešení toho, aby nás dostal tam, kde chceme být. Ví to a rozumí tomu a já si myslím, že si to vychutnává. Je správné, že nám poskytuje referenční body a pomáhá rozumět tomu, na co se musí soustředit.
Některé ty body jsme už znali, proto jsme restrukturalizovali aerodynamickou skupinu, takže ten přístup vítám. Měl by být konstruktivní a pozitivní, ale kritika správného druhu vždy pomáhá, protože vás žene vpřed," připouští Brawn kritickou sprchu Hamiltona na adresu nového vozu po prvních jízdách v Jerezu.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.