Lewis Hamilton už při prvním testu v Jerezu podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna prokázal svou špičkovou výkonnost.
"Je očividně velmi talentovaným jezdcem. Ale F1 je o mnohem více věcech. Existuje mnoho talentovaných pilotů, kteří nemají ten zbytek. Myslím, že on ho má," cituje Brawna Autosport.
Vztah nového jezdce k práci je pro Mercedes velkou pomocí, obzvlášť způsob, jak metodicky řeší situace a nenechává kámen na kameni: "Musím říci, že je velmi upřímný. V mnoha ohledech je velmi jednoduchý, jde rovnou k věci. Říká nám, co si myslí.
Vždy zabíhá do detailů, když nám říká, co si myslí, a samozřejmě se z toho učíte na úrovni, na kterou se potřebujete dostat. Zajímá ho všechno na autě. Zajímá se o to, že by nálepky nemusely být správně umístěné na voze. Má velmi dobré oko pro detaily, takže si myslím, že bude velmi zainteresovaným do práce týmy, což je to, co potřebujeme," pokračuje šéf Mercedesu.
Než si plně sedne s inženýry tak, aby auto mohli vyvíjet správným směrem, to ještě chvíli potrvá: "Pro tým je to skvělá motivace. Usilovně spolupracoval s inženýry při tomto testu. Byl tam i ve dnech, kdy jezdil Nico, naslouchal přes sluchátka tomu, co dělal. Takže je vším, v co jsem doufal, že bude."
"Jasně jsme mu řekli, že je součásti řešení. V týmu máte na výběr - buď jste problémem, nebo řešením. On je součástí řešení toho, aby nás dostal tam, kde chceme být. Ví to a rozumí tomu a já si myslím, že si to vychutnává. Je správné, že nám poskytuje referenční body a pomáhá rozumět tomu, na co se musí soustředit.
Některé ty body jsme už znali, proto jsme restrukturalizovali aerodynamickou skupinu, takže ten přístup vítám. Měl by být konstruktivní a pozitivní, ale kritika správného druhu vždy pomáhá, protože vás žene vpřed," připouští Brawn kritickou sprchu Hamiltona na adresu nového vozu po prvních jízdách v Jerezu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.