Šéfovi McLarenu se nelíbí stoupající množství platících pilotů ve Formuli 1, někteří na ní navíc v současné době ani vůbec nemají.
Ti, kteří naopak skutečný talent na ni mají, se do ní kvůli platícím pilotům nedostanou. Za poslední dobu ji opustili i takové stálice, jako je Heikki Kovalainen či Timo Glock, protože jejich týmy potřebují pro přežití od jezdců peníze.
"Osobně si myslím, že to je smutné mít tolik platících jezdců ve Formuli 1. Číslo stouplo, a byť to je určitě dobré a vzrušující pro ty, kdo si to mohou dovolit, normálně byste doufali, že ve špičkovém odvětví motosportu, byste platící piloty nemuseli mít. Znamená to, že dobří mladí, profesionální jezdci se do ní nemůžou dostat a ani se do ni nedostávají," tvrdí Whitmarsh.
Špičkové stáje, které si jezdcům mohou dovolit platit, zřídka kdy vsadí na nováčky, což jde dalším problémem - nejsou ochotny jít do rizika: "Týmy jsou konzervativní a neriskují. Rizika, která podstupují, se projevují ihned v příjmech, ale nikoliv v potenciálu jezdců pro budoucnost.
Je to smutné, ale důvodem, proč někteří z těchto kluků musí platit - ne všichni, ale někteří z nich - je, že ani v základu nejsou na Formuli 1 dost dobří."
Martin Whitmarsh se závodními piloty McLarenu: zkušeným Jensonem Buttonem (vlevo) a mladým Sergiem Pérezem (foto: McLaren Mercedes)
"Myslím, že to je v F1 pro nás některým týmům říct, že nemůžou mít platící piloty, protože se žel stali důležitou součástí jejich rozpočtů. V juniorských kategoriích máte jezdce, kteří tam působí čtyři či pět let, protože si to můžou dovolit, což činí systém neefektivním.
Pokud by špičkové týmy musely mít nováčka, pak si myslím, že by se o ty dobré v nižších sériích poprali a vtáhli by je dovnitř, protože tyto soupeřivé týmy je potřebují, a díky tomu by se to zrychlilo," dodává Whitmarsh pro Autosport.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.