Šéfovi McLarenu se nelíbí stoupající množství platících pilotů ve Formuli 1, někteří na ní navíc v současné době ani vůbec nemají.
Ti, kteří naopak skutečný talent na ni mají, se do ní kvůli platícím pilotům nedostanou. Za poslední dobu ji opustili i takové stálice, jako je Heikki Kovalainen či Timo Glock, protože jejich týmy potřebují pro přežití od jezdců peníze.
"Osobně si myslím, že to je smutné mít tolik platících jezdců ve Formuli 1. Číslo stouplo, a byť to je určitě dobré a vzrušující pro ty, kdo si to mohou dovolit, normálně byste doufali, že ve špičkovém odvětví motosportu, byste platící piloty nemuseli mít. Znamená to, že dobří mladí, profesionální jezdci se do ní nemůžou dostat a ani se do ni nedostávají," tvrdí Whitmarsh.
Špičkové stáje, které si jezdcům mohou dovolit platit, zřídka kdy vsadí na nováčky, což jde dalším problémem - nejsou ochotny jít do rizika: "Týmy jsou konzervativní a neriskují. Rizika, která podstupují, se projevují ihned v příjmech, ale nikoliv v potenciálu jezdců pro budoucnost.
Je to smutné, ale důvodem, proč někteří z těchto kluků musí platit - ne všichni, ale někteří z nich - je, že ani v základu nejsou na Formuli 1 dost dobří."
Martin Whitmarsh se závodními piloty McLarenu: zkušeným Jensonem Buttonem (vlevo) a mladým Sergiem Pérezem (foto: McLaren Mercedes)
"Myslím, že to je v F1 pro nás některým týmům říct, že nemůžou mít platící piloty, protože se žel stali důležitou součástí jejich rozpočtů. V juniorských kategoriích máte jezdce, kteří tam působí čtyři či pět let, protože si to můžou dovolit, což činí systém neefektivním.
Pokud by špičkové týmy musely mít nováčka, pak si myslím, že by se o ty dobré v nižších sériích poprali a vtáhli by je dovnitř, protože tyto soupeřivé týmy je potřebují, a díky tomu by se to zrychlilo," dodává Whitmarsh pro Autosport.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.