Podle Charlese Pica spočívá náskok Caterhamu nad Marussií v motoru Renault a v KERSu - ten však letos už bude mít i ruský tým.
Francouz během zimy přestoupil k Caterhamu právě z Marussie, proto může dobře srovnávat vozy obou týmů, jež spolu loni svedly litý boj o desáté místo v šampionátu konstruktérů.
Při dotazu na to, v čem se liší letošní Caterham CT03 oproti loňskému vozu, Pic novinářům v Jerezu odpověděl: "Největší rozdíl vychází ze strany motoru a z KERSu. Minulý rok jsme [u Marussie] KERS neměli a jo, je to docela odlišné. Je to nová součást, ale celkem zábavná."
"Musíte se naučit, jak ji používat a rozhodnout se, kde rekuperovat energii, protože vám to poskytuje vyšší brzdný účinek na zádi, což může způsobovat blokování kol a narušovat vyvážení," pokračuje nový jezdec Caterhamu.
Blíže však týmy srovnávat nechce: "Prožil jsem s Marussií skvělý rok a jsem velmi spokojený s tím, že nyní a v budoucnu budu působit u Caterhamu. Nechci je srovnávat."
Charles Pic po loňských zkušenostech s Marusií testuje v Jerezu už s Caterhamem(foto: Team Caterham F1)
"To, co bylo jiné, je samozřejmě motor a KERS. Krom toho se podle mě jedná o dva mladé týmy, které pracují tvrdě na dosažení pokroku. Samozřejmě, že tam nějaké rozdíly jsou. Uvidíme v Austrálii, kdo je nejlepší," cituje Pica Autosport.
Je zajímavé, že Francouz hovořil pouze o motoru a KERSu - mezi vozy nováčků tedy zřejmě příliš velké rozdíly v aerodynamice či ovladatelnosti nebyly. Caterham však o jednu z těchto výhod přijde - Marussia totiž bude odebírat KERS od Williamsu, v Jerezu si jej již úspěšně vyzkoušela.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.