Podle Charlese Pica spočívá náskok Caterhamu nad Marussií v motoru Renault a v KERSu - ten však letos už bude mít i ruský tým.
Francouz během zimy přestoupil k Caterhamu právě z Marussie, proto může dobře srovnávat vozy obou týmů, jež spolu loni svedly litý boj o desáté místo v šampionátu konstruktérů.
Při dotazu na to, v čem se liší letošní Caterham CT03 oproti loňskému vozu, Pic novinářům v Jerezu odpověděl: "Největší rozdíl vychází ze strany motoru a z KERSu. Minulý rok jsme [u Marussie] KERS neměli a jo, je to docela odlišné. Je to nová součást, ale celkem zábavná."
"Musíte se naučit, jak ji používat a rozhodnout se, kde rekuperovat energii, protože vám to poskytuje vyšší brzdný účinek na zádi, což může způsobovat blokování kol a narušovat vyvážení," pokračuje nový jezdec Caterhamu.
Blíže však týmy srovnávat nechce: "Prožil jsem s Marussií skvělý rok a jsem velmi spokojený s tím, že nyní a v budoucnu budu působit u Caterhamu. Nechci je srovnávat."
Charles Pic po loňských zkušenostech s Marusií testuje v Jerezu už s Caterhamem(foto: Team Caterham F1)
"To, co bylo jiné, je samozřejmě motor a KERS. Krom toho se podle mě jedná o dva mladé týmy, které pracují tvrdě na dosažení pokroku. Samozřejmě, že tam nějaké rozdíly jsou. Uvidíme v Austrálii, kdo je nejlepší," cituje Pica Autosport.
Je zajímavé, že Francouz hovořil pouze o motoru a KERSu - mezi vozy nováčků tedy zřejmě příliš velké rozdíly v aerodynamice či ovladatelnosti nebyly. Caterham však o jednu z těchto výhod přijde - Marussia totiž bude odebírat KERS od Williamsu, v Jerezu si jej již úspěšně vyzkoušela.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace