Podle Charlese Pica spočívá náskok Caterhamu nad Marussií v motoru Renault a v KERSu - ten však letos už bude mít i ruský tým.
Francouz během zimy přestoupil k Caterhamu právě z Marussie, proto může dobře srovnávat vozy obou týmů, jež spolu loni svedly litý boj o desáté místo v šampionátu konstruktérů.
Při dotazu na to, v čem se liší letošní Caterham CT03 oproti loňskému vozu, Pic novinářům v Jerezu odpověděl: "Největší rozdíl vychází ze strany motoru a z KERSu. Minulý rok jsme [u Marussie] KERS neměli a jo, je to docela odlišné. Je to nová součást, ale celkem zábavná."
"Musíte se naučit, jak ji používat a rozhodnout se, kde rekuperovat energii, protože vám to poskytuje vyšší brzdný účinek na zádi, což může způsobovat blokování kol a narušovat vyvážení," pokračuje nový jezdec Caterhamu.
Blíže však týmy srovnávat nechce: "Prožil jsem s Marussií skvělý rok a jsem velmi spokojený s tím, že nyní a v budoucnu budu působit u Caterhamu. Nechci je srovnávat."
Charles Pic po loňských zkušenostech s Marusií testuje v Jerezu už s Caterhamem(foto: Team Caterham F1)
"To, co bylo jiné, je samozřejmě motor a KERS. Krom toho se podle mě jedná o dva mladé týmy, které pracují tvrdě na dosažení pokroku. Samozřejmě, že tam nějaké rozdíly jsou. Uvidíme v Austrálii, kdo je nejlepší," cituje Pica Autosport.
Je zajímavé, že Francouz hovořil pouze o motoru a KERSu - mezi vozy nováčků tedy zřejmě příliš velké rozdíly v aerodynamice či ovladatelnosti nebyly. Caterham však o jednu z těchto výhod přijde - Marussia totiž bude odebírat KERS od Williamsu, v Jerezu si jej již úspěšně vyzkoušela.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.