Tým Marussia čeká pravděpodobně i letos boj se stájí Caterham o 10. příčku v hodnocení konstruktérů. Jenže britsko-ruská stáj musela vyměnit svoje "eso" za finanční prostředky. Timo Glock musel opustit kokpit, aby tým přežil. Namísto Němce jede Luiz Razia.
Na konci pole se opět bojuje o přežití. Rozpočty Marussie a Caterhamu se odhadují na 50 až 60 milionů Euro. Jenže klasičtí sponzoři stájí už nejsou tyto částky schopni zaplatit. Pro malé týmy je to v boji o sponzory vždy těžké. Tyto stáje dost často přežívají také díky peněženkám bohatých jezdců. Sezonu často absolvují s pouze několika vylepšeními.
Na konci tabulky se počítá každý milion Eur: "U malých týmů se tak [s dalším milionem nebo dvěma] může až dvojnásobit vývojové tempo. Pro Red Bull nemá dodatečný milion téměř žádnou hodnotu," popisuje Pat Symonds. Proto se týmům z konce pole velmi hodí bohatí jezdci.
Marussia na začátku roku projednala vzniklou situaci s Timem Glockem a ten se rozhodl netrvat na dodržení kontraktu. Glock totiž narozdíl od svého nástupce týmu žádné finance nepřinášel. "Před Timem mi nezbývá než smeknout. Pochopil naši situaci a rozhodl se pro dobro týmu. Řekl nám: 'Pokud můj odchod zajistí práci pro 100 lidí, pak uvolním svoje místo ve prospěch jiného jezdce."
Bývalý šéfinženýr Benettonu a Renaultu po sportovní stránce velmi lituje ztráty tohoto jezdce: "Je to skvělý jezdec, který se svými zkušenostmi a zpětnou vazbou velmi pomohl při vylepšování vozu. Byl výjimečný za obtížných podmínek. Na suché trati byl rychlejší než Pic o 0,3s až 0,5s, záleželo na konkrétní trati. Pokud ale byly podmínky obtížné, jako třeba v Brazílii, tak potom byl rozdíl 1,5s na kolo. Pokud by do něj Vergne nenaboural, tak bychom se udrželi před Caterhamem." Tým by i proto od Ecclestonea rád získal od sezony 2014 30 milionů dolarů navíc.
Max Chilton a Luiz Razia sice Marussii přináší peníze, ale chybí jim přesně to, co takový Timo Glock nebo Heikki Kovalainen mají - závodní rychlost, rozumí technice, chápou situaci na trati... Marussia má letos dva nováčky. Jediným pozitivem pro Marussii je, že u Caterhamu není situace o nic lepší. Také zde získali kokpit dva jezdci "druhé kategorie" - Charles Pic a Giedo van der Garde. Asi se nedá očekávat, že by z některého z těchto jezdců byl budoucí Lewis Hamilton nebo Sebastian Vettel.
Mistr GP2 narozdíl od ním poražených jezdců v místo závodního pilota v F1 nesehnal
Zvláštností je, že letos si žádný z týmů nevybral mistra GP2. Davide Valsecchi se stal pouze rezervním pilotem Lotusu. Zato Luiz Razia, Esteban Gutierrez, Max Chilton a Giedo van der Garde, kteří vloni v GP2 získali druhé, třetí, čtvrté a šesté místo, se do závodního kokpitu dostali. Valsecchi byl překonán naditou peněženkou.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.