Tým Marussia čeká pravděpodobně i letos boj se stájí Caterham o 10. příčku v hodnocení konstruktérů. Jenže britsko-ruská stáj musela vyměnit svoje "eso" za finanční prostředky. Timo Glock musel opustit kokpit, aby tým přežil. Namísto Němce jede Luiz Razia.
Na konci pole se opět bojuje o přežití. Rozpočty Marussie a Caterhamu se odhadují na 50 až 60 milionů Euro. Jenže klasičtí sponzoři stájí už nejsou tyto částky schopni zaplatit. Pro malé týmy je to v boji o sponzory vždy těžké. Tyto stáje dost často přežívají také díky peněženkám bohatých jezdců. Sezonu často absolvují s pouze několika vylepšeními.
Na konci tabulky se počítá každý milion Eur: "U malých týmů se tak [s dalším milionem nebo dvěma] může až dvojnásobit vývojové tempo. Pro Red Bull nemá dodatečný milion téměř žádnou hodnotu," popisuje Pat Symonds. Proto se týmům z konce pole velmi hodí bohatí jezdci.
Marussia na začátku roku projednala vzniklou situaci s Timem Glockem a ten se rozhodl netrvat na dodržení kontraktu. Glock totiž narozdíl od svého nástupce týmu žádné finance nepřinášel. "Před Timem mi nezbývá než smeknout. Pochopil naši situaci a rozhodl se pro dobro týmu. Řekl nám: 'Pokud můj odchod zajistí práci pro 100 lidí, pak uvolním svoje místo ve prospěch jiného jezdce."
Bývalý šéfinženýr Benettonu a Renaultu po sportovní stránce velmi lituje ztráty tohoto jezdce: "Je to skvělý jezdec, který se svými zkušenostmi a zpětnou vazbou velmi pomohl při vylepšování vozu. Byl výjimečný za obtížných podmínek. Na suché trati byl rychlejší než Pic o 0,3s až 0,5s, záleželo na konkrétní trati. Pokud ale byly podmínky obtížné, jako třeba v Brazílii, tak potom byl rozdíl 1,5s na kolo. Pokud by do něj Vergne nenaboural, tak bychom se udrželi před Caterhamem." Tým by i proto od Ecclestonea rád získal od sezony 2014 30 milionů dolarů navíc.
Max Chilton a Luiz Razia sice Marussii přináší peníze, ale chybí jim přesně to, co takový Timo Glock nebo Heikki Kovalainen mají - závodní rychlost, rozumí technice, chápou situaci na trati... Marussia má letos dva nováčky. Jediným pozitivem pro Marussii je, že u Caterhamu není situace o nic lepší. Také zde získali kokpit dva jezdci "druhé kategorie" - Charles Pic a Giedo van der Garde. Asi se nedá očekávat, že by z některého z těchto jezdců byl budoucí Lewis Hamilton nebo Sebastian Vettel.
Mistr GP2 narozdíl od ním poražených jezdců v místo závodního pilota v F1 nesehnal
Zvláštností je, že letos si žádný z týmů nevybral mistra GP2. Davide Valsecchi se stal pouze rezervním pilotem Lotusu. Zato Luiz Razia, Esteban Gutierrez, Max Chilton a Giedo van der Garde, kteří vloni v GP2 získali druhé, třetí, čtvrté a šesté místo, se do závodního kokpitu dostali. Valsecchi byl překonán naditou peněženkou.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.