Felipe Massa hodnotí po druhém dnu své dojmy z nového Ferrari F138 a vysvětluje nedostatek rychlých kol.
Brazilec včera ujel celkem 78 kol a zajel až osmý nejrychlejší čas - na Grosjeana s Lotusem ztratil 1,696 sekundy. Včera se však soustředil hlavně na sběr dat o chování vozu, vyhodnocování různých konfigurací výfuků a absolvování dlouhých jízd.
O včerejším programu Massa řekl: "Dnes jsme se 100% soustředili na aerodynamiku a na výfuky." Kvůli změně konfigurace vozu a nasazení odlišných výfuků strávil během poledne v garáži 2,5 hodiny.
Nedostatek rychlých kol vysvětluje pilot Ferrari slovy: "Dopoledne jsem nezajel ani jedno letmé kolo, protože jsme dostupný čas využívali pro jízdy konstantní rychlostí a pro analýzu různých aerodynamických řešení."
Přiznal však, že jim přestavba vozu zabral příliš mnoho cenného času: "Všechny změny na voze zabrali déle, než jsme plánovali, ale odpoledne jsem zvládl tři dlouhé jízdy, které byly velmi důležité pro to, abychom pochopili, který směrem se v nadcházejících dnech máme vydat."
Po úterních problémech s přehříváním pilota včera Ferrari použilo otvory v povolené zóně po stranách kokpitu pro lepší chlazení (foto: Scuderia Ferrari)
Nejpilnější byl včera Webber s Red Bullem, který urazil o 23 kol více než Massa, který se za volantem Ferrari F138 objeví i dnes. Zítra jej vystřídá nový testovací pilot Scuderia - Pedro de la Rosa. Fernando Alonso se testování v Jerezu neúčastní, první zkušenosti s novým vozem začne sbírat až v Barceloně.
Včerejší snímky z testování v Jerezu najdete zde.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.