Felipe Massa hodnotí po druhém dnu své dojmy z nového Ferrari F138 a vysvětluje nedostatek rychlých kol.
Brazilec včera ujel celkem 78 kol a zajel až osmý nejrychlejší čas - na Grosjeana s Lotusem ztratil 1,696 sekundy. Včera se však soustředil hlavně na sběr dat o chování vozu, vyhodnocování různých konfigurací výfuků a absolvování dlouhých jízd.
O včerejším programu Massa řekl: "Dnes jsme se 100% soustředili na aerodynamiku a na výfuky." Kvůli změně konfigurace vozu a nasazení odlišných výfuků strávil během poledne v garáži 2,5 hodiny.
Nedostatek rychlých kol vysvětluje pilot Ferrari slovy: "Dopoledne jsem nezajel ani jedno letmé kolo, protože jsme dostupný čas využívali pro jízdy konstantní rychlostí a pro analýzu různých aerodynamických řešení."
Přiznal však, že jim přestavba vozu zabral příliš mnoho cenného času: "Všechny změny na voze zabrali déle, než jsme plánovali, ale odpoledne jsem zvládl tři dlouhé jízdy, které byly velmi důležité pro to, abychom pochopili, který směrem se v nadcházejících dnech máme vydat."
Po úterních problémech s přehříváním pilota včera Ferrari použilo otvory v povolené zóně po stranách kokpitu pro lepší chlazení (foto: Scuderia Ferrari)
Nejpilnější byl včera Webber s Red Bullem, který urazil o 23 kol více než Massa, který se za volantem Ferrari F138 objeví i dnes. Zítra jej vystřídá nový testovací pilot Scuderia - Pedro de la Rosa. Fernando Alonso se testování v Jerezu neúčastní, první zkušenosti s novým vozem začne sbírat až v Barceloně.
Včerejší snímky z testování v Jerezu najdete zde.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.