Bývalý konstruktér vozu F1, Gary Anderson, hodnotí v tomto článku vozy Red Bullu a Toro Rosso. Dříve byla obě auta velmi podobná, jenže to se změnilo od doby, co si Toro Rosso muselo začít stavět vlastní auta.
Red Bull RB9"Bylo by zajímavé, kdyby byl nový Red Bull více odlišný od toho loňského. Z loňského vozu převzali hubený nos - ten má velmi malou třecí plochu. To je důležité pro celkový přítlak, protože čím větší nos máte, tím více vzduchu do něj naráží a tím více se snižuje efektivita předního křídla.
Přední křídlo je stejné s tím, s jakým končili minulou sezonu, pouze byly změněny nosníky křídla, aby prošli přísnějšími testy, které od letoška platí. Zatím to není nějak zvlášť zajímavý prvek, ale očekávám, že na něm ještě budou pracovat.
Vpředu se rozhodli nenásledovat Ferrari s jejich zavěšením pull-rod, které poskytuje menší aerodynamické výhody, a setrvali u zavěšení push-rod. Bočnice jsou poměrně úzké, ty budou dobře spolupracovat s přepracovanou zádí. Karoserie vzadu končí dříve než vloni. Red Bull tak chce zlepšit proudění vzduchu [v zadní zúžující se oblasti bočnic] nazývané 'láhev od koly'. Tím by mělo dojít ke zvýšení přítlaku.
Celkově u Red Bullu nevidím tak výrazné změny jako u McLarenu. Když se podíváte na něj [McLaren], tak si říkáte - ano tady tohle je lepší řešení než bylo vloni. U Red Bullu je to jinak. Většina auta vypadá dost podobně."
Toro Rosso STR8"K novému technickému řediteli Toro Rosso, Jamesy Keyovi, chovám velký respekt. Pracoval se mnou u Jordanu a opravdu ho uznávám, je velmi chytrý. Myslím, že pro Toro Rosso odvede dobrou práci. Rozhodli se použít řešení výfuků od McLarenu. Auto vypadá z hlediska aerodynamiky jako hezký a čistý vůz. Myslím, že to bude krok vpřed.
Nejvýznamnější změnou na letošním voze je, že bočnice již nejsou tak podseknuté jako byly u vozu v předešlých dvou letech. Design z předešlých dvou let byl výhodou na rovinkách, ale byl horší ve vytvráření přítlaku. Takže myslím, že letošní řešení by mělo být krokem vpřed."
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4/28Ferrari F138Sauber C32
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.