Bývalý konstruktér vozu F1, Gary Anderson, hodnotí v tomto článku vozy Red Bullu a Toro Rosso. Dříve byla obě auta velmi podobná, jenže to se změnilo od doby, co si Toro Rosso muselo začít stavět vlastní auta.
Red Bull RB9"Bylo by zajímavé, kdyby byl nový Red Bull více odlišný od toho loňského. Z loňského vozu převzali hubený nos - ten má velmi malou třecí plochu. To je důležité pro celkový přítlak, protože čím větší nos máte, tím více vzduchu do něj naráží a tím více se snižuje efektivita předního křídla.
Přední křídlo je stejné s tím, s jakým končili minulou sezonu, pouze byly změněny nosníky křídla, aby prošli přísnějšími testy, které od letoška platí. Zatím to není nějak zvlášť zajímavý prvek, ale očekávám, že na něm ještě budou pracovat.
Vpředu se rozhodli nenásledovat Ferrari s jejich zavěšením pull-rod, které poskytuje menší aerodynamické výhody, a setrvali u zavěšení push-rod. Bočnice jsou poměrně úzké, ty budou dobře spolupracovat s přepracovanou zádí. Karoserie vzadu končí dříve než vloni. Red Bull tak chce zlepšit proudění vzduchu [v zadní zúžující se oblasti bočnic] nazývané 'láhev od koly'. Tím by mělo dojít ke zvýšení přítlaku.
Celkově u Red Bullu nevidím tak výrazné změny jako u McLarenu. Když se podíváte na něj [McLaren], tak si říkáte - ano tady tohle je lepší řešení než bylo vloni. U Red Bullu je to jinak. Většina auta vypadá dost podobně."
Toro Rosso STR8"K novému technickému řediteli Toro Rosso, Jamesy Keyovi, chovám velký respekt. Pracoval se mnou u Jordanu a opravdu ho uznávám, je velmi chytrý. Myslím, že pro Toro Rosso odvede dobrou práci. Rozhodli se použít řešení výfuků od McLarenu. Auto vypadá z hlediska aerodynamiky jako hezký a čistý vůz. Myslím, že to bude krok vpřed.
Nejvýznamnější změnou na letošním voze je, že bočnice již nejsou tak podseknuté jako byly u vozu v předešlých dvou letech. Design z předešlých dvou let byl výhodou na rovinkách, ale byl horší ve vytvráření přítlaku. Takže myslím, že letošní řešení by mělo být krokem vpřed."
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4/28Ferrari F138Sauber C32
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.