Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, dnes potvrdil, že by jeho tým rád pro rok 2014 změnil dodavatele motorů - od Ferrari by přešel k Renaultu. Jen dodejme, že stejně jako několik dalších týmu, Toro Rosso stále ještě nemá podepsanou smlouvu na dodavatele nových turbo motorů pro sezonu 2014.
Franz Tost připustil, že sdílení stejné pohonné jednotky jako jejich sesterský Red Bull Racing by pochopiltelně týmu přineslo určité benefity. Italský tým by mohl například od příštího roku používat stejnou převodovku a některé další komponenty jako RBR.
"Zatím ještě nic nebylo rozhodnuto. Vedeme jednání s Renaultem a poté se uvidí. Zatím jsme žádnou smlouvu nepodepsali. Potřebovali bychom ale už brzy vědět, s jakým motorem pojedeme. Čím dříve podepíšte [smlouvu na motory], tím jednodušší bude práce na novém voze," říká šéf týmu.
"Příští rok se odehrají v oblasti pohonné jednotky veliké změny. Konkrétně se nebude jednat ani tak o motor samotný jak o turbo. Potřebujete vyřešit chladící systém a také převodovku. Všechny tyto části se musí stát jednou jednotkou, která spolu bude dobře spolupracovat. Potřebujete znát co možná nejdříve, kdo budou Vaši partneři."
Na otázku, zda-li Ferrari týmu z Faenzy naznačilo, nemá dostatek kapacit, aby zásobovalo i jinou stáj, Franz Tost odpověděl: "Ne, Ferrari neřeklo, že by nebylo schopno zásobovat další tým. Ale našim cílem je používat stejné motory, jako používá Red Bull Racing. Můžeme využít synergie, kterou tato situace nabízí. To je ten důvod, proč chceme změnu."
Oba býky by měl od roku 2014 pohánět stejný motor - Renault
"Při podrobném zkoumání pravidel pro rok 2014 přicházíme na stále více otázek. To bude po technické i ekonomické stránce velmi ožehavé téma. Je to pro nás velká výzva."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.