Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, dnes potvrdil, že by jeho tým rád pro rok 2014 změnil dodavatele motorů - od Ferrari by přešel k Renaultu. Jen dodejme, že stejně jako několik dalších týmu, Toro Rosso stále ještě nemá podepsanou smlouvu na dodavatele nových turbo motorů pro sezonu 2014.
Franz Tost připustil, že sdílení stejné pohonné jednotky jako jejich sesterský Red Bull Racing by pochopiltelně týmu přineslo určité benefity. Italský tým by mohl například od příštího roku používat stejnou převodovku a některé další komponenty jako RBR.
"Zatím ještě nic nebylo rozhodnuto. Vedeme jednání s Renaultem a poté se uvidí. Zatím jsme žádnou smlouvu nepodepsali. Potřebovali bychom ale už brzy vědět, s jakým motorem pojedeme. Čím dříve podepíšte [smlouvu na motory], tím jednodušší bude práce na novém voze," říká šéf týmu.
"Příští rok se odehrají v oblasti pohonné jednotky veliké změny. Konkrétně se nebude jednat ani tak o motor samotný jak o turbo. Potřebujete vyřešit chladící systém a také převodovku. Všechny tyto části se musí stát jednou jednotkou, která spolu bude dobře spolupracovat. Potřebujete znát co možná nejdříve, kdo budou Vaši partneři."
Na otázku, zda-li Ferrari týmu z Faenzy naznačilo, nemá dostatek kapacit, aby zásobovalo i jinou stáj, Franz Tost odpověděl: "Ne, Ferrari neřeklo, že by nebylo schopno zásobovat další tým. Ale našim cílem je používat stejné motory, jako používá Red Bull Racing. Můžeme využít synergie, kterou tato situace nabízí. To je ten důvod, proč chceme změnu."
Oba býky by měl od roku 2014 pohánět stejný motor - Renault
"Při podrobném zkoumání pravidel pro rok 2014 přicházíme na stále více otázek. To bude po technické i ekonomické stránce velmi ožehavé téma. Je to pro nás velká výzva."
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.