Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, dnes potvrdil, že by jeho tým rád pro rok 2014 změnil dodavatele motorů - od Ferrari by přešel k Renaultu. Jen dodejme, že stejně jako několik dalších týmu, Toro Rosso stále ještě nemá podepsanou smlouvu na dodavatele nových turbo motorů pro sezonu 2014.
Franz Tost připustil, že sdílení stejné pohonné jednotky jako jejich sesterský Red Bull Racing by pochopiltelně týmu přineslo určité benefity. Italský tým by mohl například od příštího roku používat stejnou převodovku a některé další komponenty jako RBR.
"Zatím ještě nic nebylo rozhodnuto. Vedeme jednání s Renaultem a poté se uvidí. Zatím jsme žádnou smlouvu nepodepsali. Potřebovali bychom ale už brzy vědět, s jakým motorem pojedeme. Čím dříve podepíšte [smlouvu na motory], tím jednodušší bude práce na novém voze," říká šéf týmu.
"Příští rok se odehrají v oblasti pohonné jednotky veliké změny. Konkrétně se nebude jednat ani tak o motor samotný jak o turbo. Potřebujete vyřešit chladící systém a také převodovku. Všechny tyto části se musí stát jednou jednotkou, která spolu bude dobře spolupracovat. Potřebujete znát co možná nejdříve, kdo budou Vaši partneři."
Na otázku, zda-li Ferrari týmu z Faenzy naznačilo, nemá dostatek kapacit, aby zásobovalo i jinou stáj, Franz Tost odpověděl: "Ne, Ferrari neřeklo, že by nebylo schopno zásobovat další tým. Ale našim cílem je používat stejné motory, jako používá Red Bull Racing. Můžeme využít synergie, kterou tato situace nabízí. To je ten důvod, proč chceme změnu."
Oba býky by měl od roku 2014 pohánět stejný motor - Renault
"Při podrobném zkoumání pravidel pro rok 2014 přicházíme na stále více otázek. To bude po technické i ekonomické stránce velmi ožehavé téma. Je to pro nás velká výzva."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.