Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, dnes potvrdil, že by jeho tým rád pro rok 2014 změnil dodavatele motorů - od Ferrari by přešel k Renaultu. Jen dodejme, že stejně jako několik dalších týmu, Toro Rosso stále ještě nemá podepsanou smlouvu na dodavatele nových turbo motorů pro sezonu 2014.
Franz Tost připustil, že sdílení stejné pohonné jednotky jako jejich sesterský Red Bull Racing by pochopiltelně týmu přineslo určité benefity. Italský tým by mohl například od příštího roku používat stejnou převodovku a některé další komponenty jako RBR.
"Zatím ještě nic nebylo rozhodnuto. Vedeme jednání s Renaultem a poté se uvidí. Zatím jsme žádnou smlouvu nepodepsali. Potřebovali bychom ale už brzy vědět, s jakým motorem pojedeme. Čím dříve podepíšte [smlouvu na motory], tím jednodušší bude práce na novém voze," říká šéf týmu.
"Příští rok se odehrají v oblasti pohonné jednotky veliké změny. Konkrétně se nebude jednat ani tak o motor samotný jak o turbo. Potřebujete vyřešit chladící systém a také převodovku. Všechny tyto části se musí stát jednou jednotkou, která spolu bude dobře spolupracovat. Potřebujete znát co možná nejdříve, kdo budou Vaši partneři."
Na otázku, zda-li Ferrari týmu z Faenzy naznačilo, nemá dostatek kapacit, aby zásobovalo i jinou stáj, Franz Tost odpověděl: "Ne, Ferrari neřeklo, že by nebylo schopno zásobovat další tým. Ale našim cílem je používat stejné motory, jako používá Red Bull Racing. Můžeme využít synergie, kterou tato situace nabízí. To je ten důvod, proč chceme změnu."
Oba býky by měl od roku 2014 pohánět stejný motor - Renault
"Při podrobném zkoumání pravidel pro rok 2014 přicházíme na stále více otázek. To bude po technické i ekonomické stránce velmi ožehavé téma. Je to pro nás velká výzva."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.