Jules Bianchi a James Rossiter budou tento týden testovat monopost Force India během testů v Jerezu. Tým přitom ještě při prezentaci vozu tvrdil, že ve Španělsku s novým autem bude jezdit pouze Paul di Resta. Jméno druhého jezdce však tým stále neoznámil.
Vypadá to, že testovací jezdec Jules Bianchi je hlavním kandidátem na místo druhého pilota pro sezonu 2013, i když tým původně chtěl, aby ještě rok působil jako testovací jezdec. Dalšími uchazeci jsou bývalý dlouholetý jezdec týmu, Adrian Sutil, a bývalý pilot Williamsu, Bruno Senna.
Prohlášení Force Indie uvádí, že Paul di Resta bude jezdit v úterý, středu dopoledne a čtvrtek odpoledne, v pátek převezme vůz Bianchi. Podle jejich slov však bude Jules jezdit díky loňským zkušenostem, spíše než že by se jednalo o potvrzení jeho závodního místa v sezoně 2013.
Jules vloni při testování mladíků v Abu Dhabi
"V sezoně 2012 působil jako testovací jezdec týmu, a tak bude schopný poskytnout inženýrům cenné porovnání mezi vozy z roku 2012 a 2013," říká prohlášení. Ve středu odpoledne a čtvrtek dopoledne bude s VJM06 jezdit Brit, James Rossiter. Ten má s F1 zkušenosti již z týmů BAR/Honda a Super Aguri.
Jezdecké sestavy pro Jerez:Red Bull - Webber, Webber, Vettel, VettelFerrari - Massa, Massa, Massa, de la RosaMcLaren - Button, Pérez, Button, PérezLotus - Grosjean, Grosjean, Räikkönen, RäikkönenMercedes - Rosberg, Hamilton, Rosberg, HamiltonSauber - Hülkenberg, Hülkenberg, Gutierrez, GutierrezForce India - di Resta, di Resta/Rossiter, Rossiter/di Resta, BianchiWilliams - Maldonado, Maldonado, Bottas, BottasToro Rosso - Ricciardo, Ricciardo, Vergne, VergneCaterham - van der Garde, van der Garde, Pic, PicMarussia - Chilton, Chilton, nezveřejněno, nezvěřejněno
legenda: tým, jezdec pro úterý, jezdec pro středu, jezdec pro čtvrtek, jezdec pro pátek
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.