Mercedes den před začátkem předsezónních testů konečně ukázal novou vůz, s nímž letos bude Lewis Hamilton a Nico Rosberg bojovat o vítězství ve velkých cenách - F1 W04.
Hamilton zveřejnil video z první jízdy po trati, kde nový Mercedes po trati prohnal jeho týmový kolega Rosberg. Na boční straně a na horní části před kokpitem je jasně patrné logo nového sponzora - telekomunikační společnosti Blackberry.
Mercedes zatím moc novinek nepředvedl: obsahuje vysoký nos, jenž je uprostřed překryt panelem cudnosti, po stranách jsou však patrné hrany schodu. Vpředu zůstává push-rod zavěšení, na zádi se objevují Coanda výfuky, kterých se koncem loňské sezóny tým kvůli přehřívání pneumatik vzdal.
Zadní část nového vozu
Nově se objevují horizontální křidélka pod zrcadlem (1.), deflektory v přední části podlahy (2.) či panel cudnosti na nose (3.)
Horní ochranný oblouk je přepracovaný, na přední straně podlahy (splitteru) se objevují deflektory. Bočnicové panely jsou zatím jednoduché, nejsou nahoře propojeny s bočnicemi. Nové jsou brzdové kanálky, bočnice však nejsou moc propracované a záď ve zužujícím se prostoru není moc "vyčištěná."
Podle šéfa týmu Rosse Brawna "pro Stříbrné šípy začíná druhá éra. Po restrukturalizaci, kterou jsme provedli v posledních 18 měsících, tým nyní vyspívá a to se orazilo na voze F1 W04, který je zřetelným pokrokem v designu a pokročilosti detailů ve srovnání s jeho předchůdcem.
Mnoho tisíc hodin práce byly investovány technickými týmy v Brackley a v Brixworthu do zajištění toho, aby nový vůz dosáhl pokroku ve výkonnosti proti minulé sezóně. Jsme velmi hrdi na to, že můžeme přivítat Lewise jakožto pilota Mercedesu.
Věřím, že s Lewisem a Nicem máme tu nejsilnější sestavu ve Formuli 1 a vím, že zdravá úroveň soupeření mezi nimi jim pomůže vést tým kupředu."
Nico Rosberg za volantem Mercedesu F1 W04 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rosberg po první projížďce a sundání plachty uvedl: "Cítím se jako doma, a to je důležité. Zítra je první den řádného testování a já se na něj hodně těším." A dojmy z prvních kol? "Auto bylo dobře vyvážené, takže se jednalo o velmi dobrý start."
Hamilton, jehož první kilometry s vozem F1 W04 čekají odpoledne, pokračuje: "Minulou noc jsem sotva mohl usnout. Je to pro nás celkem vzrušující den. S Nicem jsme si říkali, jak je to divné: byli jsme týmovými kolegy v motokárách v roce 2000. Nyní se velmi těším, až naskočím do vozu a uvidím, jak se chová.
Hrajeme zde dlouhou hru, ale vím, že zažijeme úspěch. Jsem nadšený z toho, že můžu být velkou součástí toho, až k tomu dojde," uzavírá pilot, který po loňské sezóně přestoupil z McLarenu.
První jízda Rosberga
Video zveřejněné Hamiltonem na Twitteru
Snímky z prezentace, která začala ve 13:35 hod:
Další fotografie najdete pod článkem.© Foto: Mercedes AMG F1 Team, 2013
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.