Mercedes den před začátkem předsezónních testů konečně ukázal novou vůz, s nímž letos bude Lewis Hamilton a Nico Rosberg bojovat o vítězství ve velkých cenách - F1 W04.
Hamilton zveřejnil video z první jízdy po trati, kde nový Mercedes po trati prohnal jeho týmový kolega Rosberg. Na boční straně a na horní části před kokpitem je jasně patrné logo nového sponzora - telekomunikační společnosti Blackberry.
Mercedes zatím moc novinek nepředvedl: obsahuje vysoký nos, jenž je uprostřed překryt panelem cudnosti, po stranách jsou však patrné hrany schodu. Vpředu zůstává push-rod zavěšení, na zádi se objevují Coanda výfuky, kterých se koncem loňské sezóny tým kvůli přehřívání pneumatik vzdal.
Zadní část nového vozu
Nově se objevují horizontální křidélka pod zrcadlem (1.), deflektory v přední části podlahy (2.) či panel cudnosti na nose (3.)
Horní ochranný oblouk je přepracovaný, na přední straně podlahy (splitteru) se objevují deflektory. Bočnicové panely jsou zatím jednoduché, nejsou nahoře propojeny s bočnicemi. Nové jsou brzdové kanálky, bočnice však nejsou moc propracované a záď ve zužujícím se prostoru není moc "vyčištěná."
Podle šéfa týmu Rosse Brawna "pro Stříbrné šípy začíná druhá éra. Po restrukturalizaci, kterou jsme provedli v posledních 18 měsících, tým nyní vyspívá a to se orazilo na voze F1 W04, který je zřetelným pokrokem v designu a pokročilosti detailů ve srovnání s jeho předchůdcem.
Mnoho tisíc hodin práce byly investovány technickými týmy v Brackley a v Brixworthu do zajištění toho, aby nový vůz dosáhl pokroku ve výkonnosti proti minulé sezóně. Jsme velmi hrdi na to, že můžeme přivítat Lewise jakožto pilota Mercedesu.
Věřím, že s Lewisem a Nicem máme tu nejsilnější sestavu ve Formuli 1 a vím, že zdravá úroveň soupeření mezi nimi jim pomůže vést tým kupředu."
Nico Rosberg za volantem Mercedesu F1 W04 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rosberg po první projížďce a sundání plachty uvedl: "Cítím se jako doma, a to je důležité. Zítra je první den řádného testování a já se na něj hodně těším." A dojmy z prvních kol? "Auto bylo dobře vyvážené, takže se jednalo o velmi dobrý start."
Hamilton, jehož první kilometry s vozem F1 W04 čekají odpoledne, pokračuje: "Minulou noc jsem sotva mohl usnout. Je to pro nás celkem vzrušující den. S Nicem jsme si říkali, jak je to divné: byli jsme týmovými kolegy v motokárách v roce 2000. Nyní se velmi těším, až naskočím do vozu a uvidím, jak se chová.
Hrajeme zde dlouhou hru, ale vím, že zažijeme úspěch. Jsem nadšený z toho, že můžu být velkou součástí toho, až k tomu dojde," uzavírá pilot, který po loňské sezóně přestoupil z McLarenu.
První jízda Rosberga
Video zveřejněné Hamiltonem na Twitteru
Snímky z prezentace, která začala ve 13:35 hod:
Další fotografie najdete pod článkem.© Foto: Mercedes AMG F1 Team, 2013
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.