Gary Paffett, mistr DTM z roku 2005 a čtyřikrát druhý muž šampionátu, pro Autosport chválí rychlost stále ještě ne plně zotaveného Roberta Kubici během jeho úvodního testu s vozem DTM - Mercedesem C-Klasse Coupé.
Robert Kubica udělal na Mercedes během předsezonních testů ve Valencii dojem. Polák v podstatě dosahoval stejné rychlosti jako Gary Paffett. Vítěz jedné Grand Prix (Kanada 2008) jezdil s C-Klasse Coupé DTM továrního týmu H.W.A., odjel celkem 114 kol na mokré i suché trati. Pouhých 48 hodin před usednudím do vozu DTM si ještě vyzkoušel v Itálii na San Martino del Lago Renault Megan z Eurocup Trophy.
Hlavním smyslem testu bylo vyzkoušet jeho těžce zraněnou ruku po nehodě v roce 2011 na Ronde del Andora Rally. Podle Autosportu bylo nejrychlejší kolo Kubici na suché dráze pouze 0,1s pomalejší než to, které zajel, také na suché trati, Gary Paffett - ten v roce 2012 těsně podlehl v bitvě o titul Brunu Spenglerovi s BMW (více o prohrané bitvě o titul v DTM hovoří Paffett zde).
"Odvedl velmi dobrou práci. Tohle je poprvé od té strašné nehody, kdy jezdil s něčím tak rychlým. Celý test byl o tom, jak zvládne vůz s takovým přítlakem," říká Paffett a pokračuje: "Jeho kola na suchu byla velmi rychlá ale také konzistentní. Můžete říci, že podal opravdu působivý výkon, ale nezapomínejte, že před svou nehodou byl jedním ze dvou nebo tří nejlepších jezdců F1. Takže podle mě bychom podobný výkon od něj měli očekávat."
Kubicův vůz byl vybaven řazením pomocí pádla pod volantem na levou ruku, namísto klasické sekvenční převodovky vpravo. To mu umožnilo minimalizovat práci pravé ruky, která byla těžce poraněna během nehody, její práci převzala ruka levá, kterou zraněnou neměl.
Vůz DTM by směl vyjet v této specifikaci i do závodu, pokud by Kubica s Mercedesem kontrakt opravdu podepsal. "Moc rád bych ho měl v týmu. Robert vypadá jako sympatický kluk. Pochopitelně je velmi rychlý a také známý. Byl by skvělým jménem pro DTM," zakončil testovací jezdec McLarenu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.