Technický odborník, momentálně pracující jako žurnalista pro BBC, Gary Anderson se rozhodl podívat blíže na nový Sauber C32 a o své poznatky se s fanoušky na internetu podělil. Přinášíme jeho postřehy.
"Nejviditelnější novou části na Sauberu je oblast nosu. Narozdíl od Ferrari a McLarenu se rozhodl švýcarský tým zůstat vpředu u schodu který vloni používalo skoro celé startovní pole. Předepsaná výška nosu se totiž liší od výšky šasi. Po bocích špice jsou tzv. hřebenová převýšení, která částečně schod zakrývají."
"Tým se snaží touto cestou zabránit tomu, aby vzduch proudil přes hrany nosu. Takovýto proud vzduchu je totiž vždy rušivým prvkem - naráží pak na přední stranu bočnic. Takto by měl proud vzduchu plynout směrem vzhůru a rozpylnout se nad autem, místo toho aby negativně ovlivňoval proudění po stranách vozu. Je to sice velmi malá věc, ale právě takové malé 'vychytávky' tvoří rozdíl."
"Bočnice se zdají být menší než byly vloni, deflektory se nacházejí více vpředu než bývá zvykem. Pokud se Vám podaří je [bočnice] zmenšit, tak efektivně zredukujete třecí plochy, a tak může více vzduchu proudit kolem auta."
Chytré řešení představil Sauber v oblasti nosu vozu, konkrétně schodu
"Jsem docela překvapen, že vzadu tým opustil řešení výfuků, které vyvinul během loňského roku sám a rozhodl se převzít verzi McLarenu. V této oblasti se jedná o kompromis mezi přítlakem vytvářeným horkými výfukovými plyny při sešlápnutém plynovém pedálu a obecného přítlaku, který vzniká v části zvané 'láhev od Coca Coly'. Je těžké najít ideální kompromis."
Představení Sauberu C32Představení Ferrari F138Představení McLarenu MP4-28
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4/28Ferrari F138
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.