Technický odborník, momentálně pracující jako žurnalista pro BBC, Gary Anderson se rozhodl podívat blíže na nový Sauber C32 a o své poznatky se s fanoušky na internetu podělil. Přinášíme jeho postřehy.
"Nejviditelnější novou části na Sauberu je oblast nosu. Narozdíl od Ferrari a McLarenu se rozhodl švýcarský tým zůstat vpředu u schodu který vloni používalo skoro celé startovní pole. Předepsaná výška nosu se totiž liší od výšky šasi. Po bocích špice jsou tzv. hřebenová převýšení, která částečně schod zakrývají."
"Tým se snaží touto cestou zabránit tomu, aby vzduch proudil přes hrany nosu. Takovýto proud vzduchu je totiž vždy rušivým prvkem - naráží pak na přední stranu bočnic. Takto by měl proud vzduchu plynout směrem vzhůru a rozpylnout se nad autem, místo toho aby negativně ovlivňoval proudění po stranách vozu. Je to sice velmi malá věc, ale právě takové malé 'vychytávky' tvoří rozdíl."
"Bočnice se zdají být menší než byly vloni, deflektory se nacházejí více vpředu než bývá zvykem. Pokud se Vám podaří je [bočnice] zmenšit, tak efektivně zredukujete třecí plochy, a tak může více vzduchu proudit kolem auta."
Chytré řešení představil Sauber v oblasti nosu vozu, konkrétně schodu
"Jsem docela překvapen, že vzadu tým opustil řešení výfuků, které vyvinul během loňského roku sám a rozhodl se převzít verzi McLarenu. V této oblasti se jedná o kompromis mezi přítlakem vytvářeným horkými výfukovými plyny při sešlápnutém plynovém pedálu a obecného přítlaku, který vzniká v části zvané 'láhev od Coca Coly'. Je těžké najít ideální kompromis."
Představení Sauberu C32Představení Ferrari F138Představení McLarenu MP4-28
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4/28Ferrari F138
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.