Technický odborník, momentálně pracující jako žurnalista pro BBC, Gary Anderson se rozhodl podívat blíže na nový Sauber C32 a o své poznatky se s fanoušky na internetu podělil. Přinášíme jeho postřehy.
"Nejviditelnější novou části na Sauberu je oblast nosu. Narozdíl od Ferrari a McLarenu se rozhodl švýcarský tým zůstat vpředu u schodu který vloni používalo skoro celé startovní pole. Předepsaná výška nosu se totiž liší od výšky šasi. Po bocích špice jsou tzv. hřebenová převýšení, která částečně schod zakrývají."
"Tým se snaží touto cestou zabránit tomu, aby vzduch proudil přes hrany nosu. Takovýto proud vzduchu je totiž vždy rušivým prvkem - naráží pak na přední stranu bočnic. Takto by měl proud vzduchu plynout směrem vzhůru a rozpylnout se nad autem, místo toho aby negativně ovlivňoval proudění po stranách vozu. Je to sice velmi malá věc, ale právě takové malé 'vychytávky' tvoří rozdíl."
"Bočnice se zdají být menší než byly vloni, deflektory se nacházejí více vpředu než bývá zvykem. Pokud se Vám podaří je [bočnice] zmenšit, tak efektivně zredukujete třecí plochy, a tak může více vzduchu proudit kolem auta."
Chytré řešení představil Sauber v oblasti nosu vozu, konkrétně schodu
"Jsem docela překvapen, že vzadu tým opustil řešení výfuků, které vyvinul během loňského roku sám a rozhodl se převzít verzi McLarenu. V této oblasti se jedná o kompromis mezi přítlakem vytvářeným horkými výfukovými plyny při sešlápnutém plynovém pedálu a obecného přítlaku, který vzniká v části zvané 'láhev od Coca Coly'. Je těžké najít ideální kompromis."
Představení Sauberu C32Představení Ferrari F138Představení McLarenu MP4-28
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:McLaren MP4/28Ferrari F138
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.