Force India dnes v Silverstone slavnostně odhaluje svůj nový vůz VJM06.
Monopost VJM06 je také bez schodu, obsahuje nový ochranný oblouk. Vpředu Force India zůstává u push rodu, vzadu je pull-rod po vzoru Red Bullu se zapouzdřeným spodním ramenem zavěšení, hnací nápravou a tyčí pro nastavení sbíhavosti kol.
Uprostřed se pod zadním křídlem objevuje propracované křidélko v povolené 15cm zóně nad difuzorem, bočnice jsou podobné jako loni včetně řešení Coanda výfuku.
Nový monopost je třetím vozem technického ředitele Andrewa Greena, který o něm říká: "Jedná se o zcela nové auto, od podlahy je všechno nové. Hovořili jsme o přenesení větších částí z loňského vozu, ale rozhodli jsme se to neudělat.
U šasi se stále dalo něco získat, takže jsme se rozhodli pro výkonnostní přínosy. Největší změnou, kterou si letos všichni povšimnou, je překrytí nosu a schování "schodu." Pokud jde o výkonnost vozu, je to neutrální, uhlazuje to však tok po horní straně šasi," dodává Green.
Force India VJM06 (foto: Sahara Force India)
"VJM06 se od svého předchůdce moc neliší, ale pod povrchem jsme se podívali na každý detail, abychom dosáhli vyšší výkonnosti. Pečlivě jsem sledoval vývoj auta a jsem hrdý na to, co jsme dosáhli. Cílem je teď se ujistit, že budeme stavět na příslibu minulého roku a dobře zahájíme sezónu," uvádí spolumajitel týmu Vijay Mallya.
Hlavní provozní ředitel Otmar Szafnauer chválí tým za úsilí vynaložené na vývoj během zimy: "Jsme velmi optimističtí. Během zimy jsme velmi tvrdě pracovali, snažili se o vylepšení tam, kde jsme věděli, že můžeme nalézt výkonnost. Vše velmi dobře klapalo. Také jsme se zaměřili na provozní sílu posílením našeho programu na simulátoru a zvýšení CFD kapacit díky novému hardwaru."
Nový vůz indické stáje v akci (foto: Sahara Force India)
Po prezentaci indický tým jako první ze všech týmů vyrazil s vozem pro sezónu 2013 na trať (viz snímky pod článkem).
Force India měla dle spekulací na pozici druhého závodního pilota potvrdit Julese Bianchiho, ten se však během prezentace neobjevil a tým se k jeho možnému angažování nevyjádřil. Paul di Resta včera na Twitteru jako svého týmového kolegu vítal Bruna Sennu, poté však svou zprávu smazal. O místo bojuje také Adrian Sutil. Tým svou jezdeckou sestavu slíbil potvrdit do zahájení testů v Barceloně.
Jedinou jistotou je tak zatím pouze Paul di Resta, který své dojmy z nového vozu shrnuje takto: "Vidět nové auto poprvé sestavené a dokončené je zvláštní pocit. Sledoval jsem pokrok v tunelu a vypadá velmi působivě - agresivně a rychle.
Nyní se moc těším, až s ním vyrazím a uvidím, jak si ve srovnání s našimi soupeři stojíme. Po zimě se cítím občerstvený a natěšený na návrat zpět do kolotoče," dodává skotský pilot.
Video z představení Force Indie VJM06
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.