Force India dnes v Silverstone slavnostně odhaluje svůj nový vůz VJM06.
Monopost VJM06 je také bez schodu, obsahuje nový ochranný oblouk. Vpředu Force India zůstává u push rodu, vzadu je pull-rod po vzoru Red Bullu se zapouzdřeným spodním ramenem zavěšení, hnací nápravou a tyčí pro nastavení sbíhavosti kol.
Uprostřed se pod zadním křídlem objevuje propracované křidélko v povolené 15cm zóně nad difuzorem, bočnice jsou podobné jako loni včetně řešení Coanda výfuku.
Nový monopost je třetím vozem technického ředitele Andrewa Greena, který o něm říká: "Jedná se o zcela nové auto, od podlahy je všechno nové. Hovořili jsme o přenesení větších částí z loňského vozu, ale rozhodli jsme se to neudělat.
U šasi se stále dalo něco získat, takže jsme se rozhodli pro výkonnostní přínosy. Největší změnou, kterou si letos všichni povšimnou, je překrytí nosu a schování "schodu." Pokud jde o výkonnost vozu, je to neutrální, uhlazuje to však tok po horní straně šasi," dodává Green.
Force India VJM06 (foto: Sahara Force India)
"VJM06 se od svého předchůdce moc neliší, ale pod povrchem jsme se podívali na každý detail, abychom dosáhli vyšší výkonnosti. Pečlivě jsem sledoval vývoj auta a jsem hrdý na to, co jsme dosáhli. Cílem je teď se ujistit, že budeme stavět na příslibu minulého roku a dobře zahájíme sezónu," uvádí spolumajitel týmu Vijay Mallya.
Hlavní provozní ředitel Otmar Szafnauer chválí tým za úsilí vynaložené na vývoj během zimy: "Jsme velmi optimističtí. Během zimy jsme velmi tvrdě pracovali, snažili se o vylepšení tam, kde jsme věděli, že můžeme nalézt výkonnost. Vše velmi dobře klapalo. Také jsme se zaměřili na provozní sílu posílením našeho programu na simulátoru a zvýšení CFD kapacit díky novému hardwaru."
Nový vůz indické stáje v akci (foto: Sahara Force India)
Po prezentaci indický tým jako první ze všech týmů vyrazil s vozem pro sezónu 2013 na trať (viz snímky pod článkem).
Force India měla dle spekulací na pozici druhého závodního pilota potvrdit Julese Bianchiho, ten se však během prezentace neobjevil a tým se k jeho možnému angažování nevyjádřil. Paul di Resta včera na Twitteru jako svého týmového kolegu vítal Bruna Sennu, poté však svou zprávu smazal. O místo bojuje také Adrian Sutil. Tým svou jezdeckou sestavu slíbil potvrdit do zahájení testů v Barceloně.
Jedinou jistotou je tak zatím pouze Paul di Resta, který své dojmy z nového vozu shrnuje takto: "Vidět nové auto poprvé sestavené a dokončené je zvláštní pocit. Sledoval jsem pokrok v tunelu a vypadá velmi působivě - agresivně a rychle.
Nyní se moc těším, až s ním vyrazím a uvidím, jak si ve srovnání s našimi soupeři stojíme. Po zimě se cítím občerstvený a natěšený na návrat zpět do kolotoče," dodává skotský pilot.
Video z představení Force Indie VJM06
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.