Force India dnes v Silverstone slavnostně odhaluje svůj nový vůz VJM06.
Monopost VJM06 je také bez schodu, obsahuje nový ochranný oblouk. Vpředu Force India zůstává u push rodu, vzadu je pull-rod po vzoru Red Bullu se zapouzdřeným spodním ramenem zavěšení, hnací nápravou a tyčí pro nastavení sbíhavosti kol.
Uprostřed se pod zadním křídlem objevuje propracované křidélko v povolené 15cm zóně nad difuzorem, bočnice jsou podobné jako loni včetně řešení Coanda výfuku.
Nový monopost je třetím vozem technického ředitele Andrewa Greena, který o něm říká: "Jedná se o zcela nové auto, od podlahy je všechno nové. Hovořili jsme o přenesení větších částí z loňského vozu, ale rozhodli jsme se to neudělat.
U šasi se stále dalo něco získat, takže jsme se rozhodli pro výkonnostní přínosy. Největší změnou, kterou si letos všichni povšimnou, je překrytí nosu a schování "schodu." Pokud jde o výkonnost vozu, je to neutrální, uhlazuje to však tok po horní straně šasi," dodává Green.
Force India VJM06 (foto: Sahara Force India)
"VJM06 se od svého předchůdce moc neliší, ale pod povrchem jsme se podívali na každý detail, abychom dosáhli vyšší výkonnosti. Pečlivě jsem sledoval vývoj auta a jsem hrdý na to, co jsme dosáhli. Cílem je teď se ujistit, že budeme stavět na příslibu minulého roku a dobře zahájíme sezónu," uvádí spolumajitel týmu Vijay Mallya.
Hlavní provozní ředitel Otmar Szafnauer chválí tým za úsilí vynaložené na vývoj během zimy: "Jsme velmi optimističtí. Během zimy jsme velmi tvrdě pracovali, snažili se o vylepšení tam, kde jsme věděli, že můžeme nalézt výkonnost. Vše velmi dobře klapalo. Také jsme se zaměřili na provozní sílu posílením našeho programu na simulátoru a zvýšení CFD kapacit díky novému hardwaru."
Nový vůz indické stáje v akci (foto: Sahara Force India)
Po prezentaci indický tým jako první ze všech týmů vyrazil s vozem pro sezónu 2013 na trať (viz snímky pod článkem).
Force India měla dle spekulací na pozici druhého závodního pilota potvrdit Julese Bianchiho, ten se však během prezentace neobjevil a tým se k jeho možnému angažování nevyjádřil. Paul di Resta včera na Twitteru jako svého týmového kolegu vítal Bruna Sennu, poté však svou zprávu smazal. O místo bojuje také Adrian Sutil. Tým svou jezdeckou sestavu slíbil potvrdit do zahájení testů v Barceloně.
Jedinou jistotou je tak zatím pouze Paul di Resta, který své dojmy z nového vozu shrnuje takto: "Vidět nové auto poprvé sestavené a dokončené je zvláštní pocit. Sledoval jsem pokrok v tunelu a vypadá velmi působivě - agresivně a rychle.
Nyní se moc těším, až s ním vyrazím a uvidím, jak si ve srovnání s našimi soupeři stojíme. Po zimě se cítím občerstvený a natěšený na návrat zpět do kolotoče," dodává skotský pilot.
Video z představení Force Indie VJM06
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.