Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone tipuje, jak dopadne sezóna 2013. Čtvrtý titul v řadě si podle něj zajistí Sebastian Vettel z Red Bullu.
Ecclestone se nevyhýbá dotazům na to, jak podle něj dopadne letošní rok. Pro italský list La Gazzetta dello Sport tipuje: "Vidím to na tohle pořadí: Vettel, Alonso, Button a Hamilton."
Příliš velkou šanci na to, že by si nová posila Mercedesu polepšila, tedy nevidí, skončí podle něj až za svým bývalým týmovým kolegou z McLarenu. "Mnoho lidí můj názor sdílet nebude, ale myslím si, že McLaren je nyní lépe vyvážený a Button má potenciál být ještě lepší," pokračuje 82letý Brit.
Naději na titul ale nedává ani hvězdě Lotusu Kimimu Räikkönenovi, naopak dobrou sezónu věstí Ferrari: "Ferrari bude silné, o tom nepochybuji. Potřebují však dobře začít - nemůžou prvních pět či šest závodů čekat a pak se objevit."
Letošní šampionát ovládne podle Eccelstona opět Vettel, v závěsu za ním mu bude nejblížeAlonso a Button (foto: Scuderia Ferrari)
Ecclestone je často kritizován za svou finanční politiku znevýhodňující malé týmy (viz např. zde). Odchodu HRT mu není líto: "Ve Formuli 1 by měli být jen ti nejlepší a ne týmy, které mají problémy. Myslím si, že bychom měli mít maximálně deset týmů. To je ideální počet na to, abychom šampionát dobře zvládali."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.