Bývalý konstruktér vozů F1, Gary Anderson, se podíval na nový McLaren MP4/28 a vysvětluje, co se změnilo.
Na první pohled by se mohlo zdát, že McLaren představil pouze evoluci svého loňského monopostu, nicméně bystré oko bývalého konstrukétra F1, Garyho Andersona, je jiného mínění: "McLaren zakončil loňský rok s nejrychlejším autem. MP4/28 se zdá být dobrým pokrokem vpřed," popsal ve sloupku pro BBC.
"Pokrok začíná už v přední části vozu. Auto má vyšší šasi a také vyšší nos. Řekl bych, že se inženýři přiblížili maximální povolené výšce. To poskytuje oproti roku 2012 větší možnosti pro vedení vzduchu pod autem. Dále se pak McLaren rozhodl následovat příkladu Ferrari a vpředu zvolil zavěšení pull-rod."
"Díky tomu se posune těžiště a vzduch od předního křídla bude moc být lépe využit," říká expert. "Také zadní část byla v tom smyslu přepracována." Zavěšení a hnací hřídele tvoří teď jeden element, kterému byla zadní část připomínající láhev od Coca-Coly dále přizpůsobena. Naproti tomu žádná novinka není v oblasti výfuků. "Výfukové plyny budou směřovány dále dozadu. To si McLaren uchoval."
"Nepoužívají žádné systémy s tunely jako například Red Bull." Dále si na voze zkušené oko Garyho všimlo menších výfukových portů. A jejich důvod? "Výfukové plyny se díky nim dostavájí rychleji ven a generují tak vyšší přítlak, když se pak střetávají s brzdovými kanálky. Celkově to vypadá, že McLaren udělal dobrý krok dopředu."
Představení McLarenu MP4/28Představení Ferrari F138Představení Sauberu C32
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:Ferrari F138Sauber C32
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.