Bývalý konstruktér vozů F1, Gary Anderson, se podíval na nový McLaren MP4/28 a vysvětluje, co se změnilo.
Na první pohled by se mohlo zdát, že McLaren představil pouze evoluci svého loňského monopostu, nicméně bystré oko bývalého konstrukétra F1, Garyho Andersona, je jiného mínění: "McLaren zakončil loňský rok s nejrychlejším autem. MP4/28 se zdá být dobrým pokrokem vpřed," popsal ve sloupku pro BBC.
"Pokrok začíná už v přední části vozu. Auto má vyšší šasi a také vyšší nos. Řekl bych, že se inženýři přiblížili maximální povolené výšce. To poskytuje oproti roku 2012 větší možnosti pro vedení vzduchu pod autem. Dále se pak McLaren rozhodl následovat příkladu Ferrari a vpředu zvolil zavěšení pull-rod."
"Díky tomu se posune těžiště a vzduch od předního křídla bude moc být lépe využit," říká expert. "Také zadní část byla v tom smyslu přepracována." Zavěšení a hnací hřídele tvoří teď jeden element, kterému byla zadní část připomínající láhev od Coca-Coly dále přizpůsobena. Naproti tomu žádná novinka není v oblasti výfuků. "Výfukové plyny budou směřovány dále dozadu. To si McLaren uchoval."
"Nepoužívají žádné systémy s tunely jako například Red Bull." Dále si na voze zkušené oko Garyho všimlo menších výfukových portů. A jejich důvod? "Výfukové plyny se díky nim dostavájí rychleji ven a generují tak vyšší přítlak, když se pak střetávají s brzdovými kanálky. Celkově to vypadá, že McLaren udělal dobrý krok dopředu."
Představení McLarenu MP4/28Představení Ferrari F138Představení Sauberu C32
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:Ferrari F138Sauber C32
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.