Bývalý konstruktér vozů F1, Gary Anderson, se podíval na nový McLaren MP4/28 a vysvětluje, co se změnilo.
Na první pohled by se mohlo zdát, že McLaren představil pouze evoluci svého loňského monopostu, nicméně bystré oko bývalého konstrukétra F1, Garyho Andersona, je jiného mínění: "McLaren zakončil loňský rok s nejrychlejším autem. MP4/28 se zdá být dobrým pokrokem vpřed," popsal ve sloupku pro BBC.
"Pokrok začíná už v přední části vozu. Auto má vyšší šasi a také vyšší nos. Řekl bych, že se inženýři přiblížili maximální povolené výšce. To poskytuje oproti roku 2012 větší možnosti pro vedení vzduchu pod autem. Dále se pak McLaren rozhodl následovat příkladu Ferrari a vpředu zvolil zavěšení pull-rod."
"Díky tomu se posune těžiště a vzduch od předního křídla bude moc být lépe využit," říká expert. "Také zadní část byla v tom smyslu přepracována." Zavěšení a hnací hřídele tvoří teď jeden element, kterému byla zadní část připomínající láhev od Coca-Coly dále přizpůsobena. Naproti tomu žádná novinka není v oblasti výfuků. "Výfukové plyny budou směřovány dále dozadu. To si McLaren uchoval."
"Nepoužívají žádné systémy s tunely jako například Red Bull." Dále si na voze zkušené oko Garyho všimlo menších výfukových portů. A jejich důvod? "Výfukové plyny se díky nim dostavájí rychleji ven a generují tak vyšší přítlak, když se pak střetávají s brzdovými kanálky. Celkově to vypadá, že McLaren udělal dobrý krok dopředu."
Představení McLarenu MP4/28Představení Ferrari F138Představení Sauberu C32
Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:Ferrari F138Sauber C32
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.