Glock: DTM je obrovská výzva

Marussia
Marussia, foto: Manor Racing
iM2 30. ledna 2013 14:12
Sdílej:

Timo Glock se již po prvních kilometrech se speciálem DTM cítí ve voze dobře, ale k šampionátu chová velký respekt.

 

Kariéra Tima Glocka se velmi rychle změnila. Ještě před několika dny byl jezdcem Marussie a čekala ho sezona ve Formuli 1. Pak ale tým oznámil, že s ním nepočítá (o příčinách čtěte zde) a za dalších 5 dní byl 30letý jezdec domluven na spolupráci s BMW v DTM. Samotný Glock nevnímá DTM jen jako nějakou "mezistanici" ale jako opravdovou výzvu.

"Pouštím se do obrovského dobrodružství. Rozhodně DTM nevnímám pouze jako nějakou mezistanici - někde, kde všem jednoduše ujedu a budu vyhrávat, to je nemožné," ví o nástrahách tohoto šampionátu Němec. Při testech ve Valencii mu M3 DTM dobře sedlo, ale šampionát je natolik vyrovnaný, že neočekává, že by hned v prvním roce bojoval o vítězství nebo dokonce o celé mistrovství: "Na čelo se musíte probojovat."

Odlišnosti mezi vozem F1 a DTM začínají již při nastupování: "Nastupuje se do něj [DTM] velmi obtížně, musíte se hodně skrčit, než se dostanete dovnitř." Jinak si ale pilot na cestovní vůz rychle zvykl, k čemuž také přispěla, na rozdíl od F1, vertikální pozice při sezení: "Jen těžko bych si představil, že si zvyknu na vůz s takovou váhou."

Strach z toho, že by Timo dopadl jako třeba David Coulthard nebo Ralf Schumacher, kteří také přesedli z F1 do DTM, ale bez větších úspěchů, nemá. Je si však dobře vědom toho, že jeho výkonu bude spousta lidí velmi bedlivě sledovat: "Tlak je teď pochopitelně na mě. Musím konečně dokázat, že i jezdec F1 dokáže být s vozem DTM rychlý."

Glock nevnímá ani tak samotnou jízdu jako spíš práci během závodního víkendu jako opravdovou výzvu: "Jako hlavní problém vidím to, že si budu muset během víkendu správně nastavit auto. Musím proto posbírat ještě nějaké zkušenosti, abych věděl, jak věci fungují." Právě zde bude podle jeho slov jeho hlavní nevýhoda oproti jezdcům jako je Martin Tomczyk, který pojede už 13. sezonu. BMW mu ale poskytne potřebný čas a v prvním roce od něj vítězství neočekává: "Chci být co možná nejrychleji konkurenceschopný a krok po kroku se blížit čelu."

Timo si v F1 naposledy zazávodil v Brazílii 2012

Po třech letech v Marussii se už také těší na auto, které mu dovolí bojovat o špici. To jezdce motivuje: "Hodně Vám to pomůže v přístupu k závodění, když víte, že nebude ztrácet 4 vteřiny." Chybět mu nebude ani cestování: "Opravdu to zabírá hodně času. Myslím, že 20 závodů v kalendáři je až moc, navíc když se jich většina jede v zámoří. Na konci sezony pociťujete únavu.  

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.