U týmů vrcholí přípravy na představení nových monopostů pro sezónu 2013 Formule 1. Jejich návrháři jsou však o krok napřed - u Caterhamu již například dokončili práce na balíků vylepšení pro Velkou cenu Španělska.
Testování v Jerezu začíná již příští týden 5. února, do kdy představí většina týmů své nové monoposty. Souboje 11 týmů Formule 1 začnou v Melbourne Velkou cenou Austrálie v polovině března.
Intenzivní fáze přípravy, která začala před rokem, vrcholí: vozy skládající se z desetitisíců dílů (například Lotus E21 se skládá z 30 000, motor Renault RS27 ze 4 000 jednotlivých částí) získávají svou finální podobu,
Práce designérů však představením vozů nekončí. Ve skutečnosti jsou ve své práci o několik měsíců napřed a verze, kterou poprvé spatříme během slavnostního odhalení, zadali k výrobě před několika měsíci.
Pro lepší představu Caterham prozradil, že jeho designéři už dokončili práce na vylepšeních, které na vůz CT03 nasadí až před pátým závodu sezóny - v polovině května v Barceloně. "Dokážou velmi přesně odhadnout, jaké časy na kolo bude vůz zajíždět, až budeme 12. května v Barceloně závodit," uvádí tiskový mluvčí Tom Webb.
Designéři Caterhamu již mají hotov balík vylepšení pro Velkou cenu Španělska(ilustrační foto: Team Caterham F1)
Caterham svůj nový vůz CT03 představí v den zahájení předsezónních testů - 5. února v Jerezu. Závodit za něj bude Charles Pic, jméno druhého pilota zatím tým neoznámil. Je však nepravděpodobné, že by v této roli pokračoval Heikki Kovalainen, který za sebou nemá silné sponzory.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.