U týmů vrcholí přípravy na představení nových monopostů pro sezónu 2013 Formule 1. Jejich návrháři jsou však o krok napřed - u Caterhamu již například dokončili práce na balíků vylepšení pro Velkou cenu Španělska.
Testování v Jerezu začíná již příští týden 5. února, do kdy představí většina týmů své nové monoposty. Souboje 11 týmů Formule 1 začnou v Melbourne Velkou cenou Austrálie v polovině března.
Intenzivní fáze přípravy, která začala před rokem, vrcholí: vozy skládající se z desetitisíců dílů (například Lotus E21 se skládá z 30 000, motor Renault RS27 ze 4 000 jednotlivých částí) získávají svou finální podobu,
Práce designérů však představením vozů nekončí. Ve skutečnosti jsou ve své práci o několik měsíců napřed a verze, kterou poprvé spatříme během slavnostního odhalení, zadali k výrobě před několika měsíci.
Pro lepší představu Caterham prozradil, že jeho designéři už dokončili práce na vylepšeních, které na vůz CT03 nasadí až před pátým závodu sezóny - v polovině května v Barceloně. "Dokážou velmi přesně odhadnout, jaké časy na kolo bude vůz zajíždět, až budeme 12. května v Barceloně závodit," uvádí tiskový mluvčí Tom Webb.
Designéři Caterhamu již mají hotov balík vylepšení pro Velkou cenu Španělska(ilustrační foto: Team Caterham F1)
Caterham svůj nový vůz CT03 představí v den zahájení předsezónních testů - 5. února v Jerezu. Závodit za něj bude Charles Pic, jméno druhého pilota zatím tým neoznámil. Je však nepravděpodobné, že by v této roli pokračoval Heikki Kovalainen, který za sebou nemá silné sponzory.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.