U týmů vrcholí přípravy na představení nových monopostů pro sezónu 2013 Formule 1. Jejich návrháři jsou však o krok napřed - u Caterhamu již například dokončili práce na balíků vylepšení pro Velkou cenu Španělska.
Testování v Jerezu začíná již příští týden 5. února, do kdy představí většina týmů své nové monoposty. Souboje 11 týmů Formule 1 začnou v Melbourne Velkou cenou Austrálie v polovině března.
Intenzivní fáze přípravy, která začala před rokem, vrcholí: vozy skládající se z desetitisíců dílů (například Lotus E21 se skládá z 30 000, motor Renault RS27 ze 4 000 jednotlivých částí) získávají svou finální podobu,
Práce designérů však představením vozů nekončí. Ve skutečnosti jsou ve své práci o několik měsíců napřed a verze, kterou poprvé spatříme během slavnostního odhalení, zadali k výrobě před několika měsíci.
Pro lepší představu Caterham prozradil, že jeho designéři už dokončili práce na vylepšeních, které na vůz CT03 nasadí až před pátým závodu sezóny - v polovině května v Barceloně. "Dokážou velmi přesně odhadnout, jaké časy na kolo bude vůz zajíždět, až budeme 12. května v Barceloně závodit," uvádí tiskový mluvčí Tom Webb.
Designéři Caterhamu již mají hotov balík vylepšení pro Velkou cenu Španělska(ilustrační foto: Team Caterham F1)
Caterham svůj nový vůz CT03 představí v den zahájení předsezónních testů - 5. února v Jerezu. Závodit za něj bude Charles Pic, jméno druhého pilota zatím tým neoznámil. Je však nepravděpodobné, že by v této roli pokračoval Heikki Kovalainen, který za sebou nemá silné sponzory.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.