Současný systém odměn v F1 malým týmům příliš nepomáhá. Potvrzuje to i Timo Glock, který kvůli finančním problémům Marussie přišel o místo.
Třicetiletý Glock z F1 odešel do DTM, protože Marussia potřebovala jeho místo zaplnit pilotem se silnými sponzory v zádech.
"Naučil jsem se, že pro malé týmy je to extrémně obtížné," říká nová posila týmu BMW v šampionátu DTM. "Velké týmy dostávají velké peníze od Bernieho Ecclestona, zatímco ty malé mají smůlu. A najít partnery, kteří by pomohli stabilizovat rozpočet, je velmi složité."
A je to tak. Menší týmy jsou nyní závislé na penězích, které do týmu přinesou jejich piloti výměnou za závodní sedačku. Glock není první a určitě ani poslední pilot, který kvůli platícímu jezdci o místo přišel. Vzpomeňme například zasloužilého veterána Jarna Trulliho, kterého na poslední chvíli nahradil u Caterhamu Vitalij Petrov. Dalším na řadě je pravděpodobně Heikki Kovalainen.
"Platící jezdci tu byli vždy a netvrdím, že nemají talent. Pastor Maldonado a Sergio Pérez dokázali, že je možné mít za sebou sponzory a zároveň jezdit na úrovni. Bohužel, Formule 1 čím dál tím víc vydává touto cestou," stýská si Glock.
Příčinu problémů malých týmů ale hledejme o několik let nazpátek. Tehdejší prezident FIA Max Mosley uvažoval o zavedení rozpočtových stropů, čímž menší týmy jako je Marussia nalákal ke vstupu do šampionátu.
Příští tři roky stráví Glock v šampionátu DTM, kde bude hájit barvy BMW(Foto: BMW Motorsport)
"Postavit vůz jen za pomoci CFD by mělo smysl, pokud by rozpočtový strop opravdu byl zaveden. Ale nebyl. Brzy jsme zjistili, že takhle to nepůjde, potřebujete i větrný tunel. Ale než jsme navázali spolupráci s McLarenem, bylo pozdě.
Loni jsme ukázali, že umíme udělat krok vpřed. Našli jsme až 1,5 sekundy na kolo. Ale pro větší krok vpřed by to chtělo dvojnásobný rozpočet..."
Německý list Der Spiegel uvedl, že Marussia dala Glockovi odstupné, ten to ale odmítá komentovat: "Ohledně smlouvy vám toho moc neřeknu. To je mezi mnou a Marussií."
Byla loňská sezona jeho labutí písní v F1? Sám neví. Momentálně má dlouhodobou smlouvu s BMW a co bude potom, to netuší: "Uvidíme. Nyní se soustředím na to, co mám před sebou. Co se stane potom, to uvidíme později."
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.