Lotus vylepšil pasivní DRS, zkoumal díry v pravidlech

Lotus
Lotus, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 29. ledna 2013 06:25
Sdílej:

Technický ředitel Lotusu James Allison během včerejší prezentace vozu E21 prohlásil, že tým během zimy dále pracoval na pasivním DRS a rád by s ním letos závodil.

"Je to oblast, na které jsme dále pracovali. Pasivní povaha přepínání našeho zařízení znamená, že není zakázána posledními pravidly," vysvětluje Allison. Systém Lotusu funguje nezávisle na aktivaci primárního DRS, jako tomu bylo v případě Mercedesu či Red Bullu, kdy se po sklopení horní klapky zadního křídla otevřel vstupní otvor.

"Není to něco, co by mělo být klíčovým prvkem přeměny našeho vozu, ale zvyšuje to výkonnost celkového návrhu. Pokračovali jsme v práci na dosažení uspokojující úrovni zadní stability při maximálním přepínacím potenciálu DRS," pokračuje technický ředitel Lotusu o svém zařízení, které loni několikrát testovali, ale s výsledky moc spokojení nebyli - proto jej do závodu nikdy nenasadili.

O novém monopostu E21 dále uvedl: "V závislosti na tom, kam se podíváte, některé díly nového vozu jsou zcela přepracované a jiné oblasti jsou dále zoptimalizované tak, aby co nejlépe zapadaly do designové filozofie, kterou jsme z několika důvodů přijali. Rozvržení předního a zadního zavěšení je podstatně přepracováno, aby nám poskytlo lepší aerodynamické příležitosti."

Lotus E21 (foto: Lotus F1 Team)

"Po několika velkých změnách v pravidlech a interpretacích po roce 2009 se zdá, že je 2013 rokem stability. Došlo pouze k několika, velmi omezeným změnám, které představují pro celé polo znatelnou úlevu vzhledem k transformaci, která sport čeká v roce 2014.

Nezapomeňte, že i když v textu pravidel nedošlo ke změnám, nikdy ho nepřestáváme zkoumat kvůli novým dírám. Docela často mladí čerství inženýři s univerzity poukážou na dvojsmyslnost v textu pravidel, která jsou sepsána po desetiletí, protože se na to dívají novým pohledem bez předpojatých nápadů o tom, co je jimi vlastně zamýšleno," dodává Allison.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.