Velkou roli v tom, že Timo Glock nakonec přišel o místo v F1, nakonec sehrála ztráta desátého místa Marussie v šampionátu konstruktérů v posledním závodě.
O tu ji připravil Vitalij Petrov, který v závěru poslední velké ceny sezóny předjel Charlese Pica a cílem projel jedenáctý, těsně za body. Ruský tým uvedl, že se Glocka musel zbavit z finančních důvodů v zájmu zajištění dlouhodobé budoucnosti - a právě v Brazílii tímto předjetím přišel o značnou sumu peněz.
"Strašně to bolelo, protože jsme opravdu počítali s tím, že budeme schopni desáté místo udržet. Dlouho to vypadalo dobře.. Tehdy [v Brazílii] jsem se začal obávat. Tým za mnou přišel a zcela jasně a otevřeně mě seznámil se situací. Učinil jsem z toho závěry a pak jsme si společně sedli a prošli možnosti," popisuje Glock pro Speed-Academy.
"Pak jsem si uvědomil, jak je ekonomická situace pro tým náročná a jak těžké by pak bylo učinit očekávaný pokrok. Nyní mají dobrý základ a také věřím, že nové auto bude krokem vpřed," dodává německý pilot, který bude letos závodit v DTM za BMW.
Timo Glock při testu s BMW ve Valencii (foto: BMW AG)
"Uvidíme, co všechno přinese budoucnost. Vždy jsem otevřený, ale teď se plně soustředím na závazek vůči BMW a nemyslím na to, co by se mohlo stát v roce 2014 či 2015. Momentálně jsem plně zaměřen na BMW," uvádí o své budoucnosti Glock.
Jméno druhého jezdce Marussia zatím neoznámila, je však jasné, že ho budou muset podpořit bohatí sponzoři.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.