Podle Lewise Hamiltona v Mercedesu nepanují žádné nepokoje a jeho zaměstnanci se zdají být hladovější po úspěchu než ti v McLarenu.
Dle svých slov se zatím nesetkal s ničím, co by jej znepokojovalo - navzdory spekulacím o odchodu šéfa Rosse Brawna a příchodu Paddyho Lowa z počátku týdne.
"Panuje zde skvělý duch. Kluci se zdají být hladovější než jakákoliv jiná skupina lidí, kterou jsem kdy dříve viděl. Vypadají opravdu hladoví po vítězstvích a opravdu nadšení další šancí, kterou budou mít letos," uvádí bývalý pilot McLarenu.
"V McLarenu byla každý rok skvělá atmosféra. Zde je prostředí ale odlišné, jiný pocit, protože je to nové a čerstvé. Zdá se, že kluci mají správně našlápnuto, ne-li ještě lépe než jinde," pokračoval Hamilton při své včerejší návštěvě Brackley, než odjel k dalšímu tréninku do hor.
"Vše se zdá být pro mě opravdu pozitivní... Myslím, že stále analyzují a pozorují, kde se mohou zlepšit a co je třeba upravit, protože chtějí vyhrát. Je to pro mě velké plus - vidět je, že se nebojí změn, udělat cokoliv pro vítězství. Podle mě dělají některé pozitivní kroky," pokračuje pilot.
Lewis Hamilton včera s Rossem Brawnem a Nicem Rosbergem v Brackley(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Co ví o přestupu technického ředitele McLarenu Lowe, a s nímž úzce spolupracoval? "Je zde spousta dobrých lidí. Já jsem měl samozřejmě s Paddym skvělé zkušenosti, on však pracuje u McLarenu, pokud vím," odpovídá britský pilot.
Nový Mercedes F1 W04 si už vyzkoušel na jednom ze tří simulátorů týmu a měl z něj dobrý dojem. V sezóně bude pracovat naplno, svůj názor na brzké úspěchy s Mercedesem ale nemění: "Myslím, že nejdůležitější je trpělivost, důležité je také být realisty.
Já určitě takový budu. Pamatuji si, že jsme měli několik nepovedených aut, obzvlášť to v roce 2009, ale zlepšovalo se to. Vytrvalost pro nás tedy bude klíčová," vzpomíná na své zkušenosti s McLarenem.
Bývalý pilot McLarenu si zblízka prohlíží loňský Mercedes, s tím novým se již svezl na simulátoru (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Uvědomuje si, že od Číny šla forma Mercedesu spíše dolů a ke konci sezóny již na nejlepší velmi ztrácel. Za neměnných pravidel bude těžké náskok soupeřů zlikvidovat: "Vím ale, že kluci pracují co nejusilovněji a že se počítá každý malý kousek."
"Jedná se o maraton, nikoliv o sprint. Jde o běh na dlouhou trať. Doufám, že letos budeme moci být konkurenceschopní. Pokud dorazíme k prvnímu závodu a budeme na čele, bude to senzační. Když ne, budeme na tom muset zkrátka pracovat," dodává Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.