Mercedes dnes uspořádal v Brackley tiskovou konferenci, během níž šéf závodního týmu Mercedesu Ross Brawn sdělil, že by rád ve své pozici ještě dlouho zůstal. Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe je součástí dlouhodobých plánů Mercedesu.
"Já jsem šéfem týmu. Já vedu sportovní, technické a závodní záležitosti," dává jasně najevo Brawn, který prozradil, že Paddymu Lowovi nabídli vedoucí pozici, protože Ross se zdráhal dlouhodobě uvázat mateřské společnosti Daimler.
"Vím o všech budoucích plánech týmu a doufám, že budu dlouho jejich součástí. Znám podrobně tu situaci. Mercedes chce dlouhodobý závazek, což znamená, že musíme mít vše potřebné. Je to podobné jako plán mého následnictví u Ferrari.
Když jsem se rozhodl, že u Ferrari skončím, sestavili jsme plán. Já jsem jeho součástí a hovořil jsem s Paddym. Víme, jaká je situace. Plánuji zde být ještě hodně dlouho. Vstupujeme do opravdu vzrušujícího období.
Příchod Lewise je pro nás všechny samozřejmě ohromným katalyzátorem, velkým stimulujícím podnětem, motivací. Pozoruji vyspělost změn, které jsme učinili před 12 měsíci," pokračuje současný šéf Mercedesu.
Ross Brawn na startovním roštu v Monze (foto: Daimler AG)
"Tohle auto je projektem vedeným Aldem [Costou] - a odvedl fantastickou práci. Jsem jím opravdu nadšený. Jako všichni z nás jsme v životě velmi nadšeni tím, co děláme, pokračujeme v práci na tom," vysvětluje Brit s tím, že vůz pro rok 2014 probíhá pod vedením Geoffa Willise.
"A když řeknu 'doufám,' myslím tím, že nadále nacházím vzrušení, motivaci a důvody pro pokračování v závodění, protože závodění mě přivádí do varu. Prožili jsme své těžké dny, jedná se však opravdu o vzrušující období. Auto je sestavováno v pořádku: přes zimu jsme si dali některé náročné úkoly, plníme je.
Mnoho věcí je už za námi: provedli jsme reorganizaci aerodynamického tunelu, hodně jsme toho zvládli a nadcházející rok z těchto kroků budeme těžit," dodává Brawn.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.