Mercedes dnes uspořádal v Brackley tiskovou konferenci, během níž šéf závodního týmu Mercedesu Ross Brawn sdělil, že by rád ve své pozici ještě dlouho zůstal. Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe je součástí dlouhodobých plánů Mercedesu.
"Já jsem šéfem týmu. Já vedu sportovní, technické a závodní záležitosti," dává jasně najevo Brawn, který prozradil, že Paddymu Lowovi nabídli vedoucí pozici, protože Ross se zdráhal dlouhodobě uvázat mateřské společnosti Daimler.
"Vím o všech budoucích plánech týmu a doufám, že budu dlouho jejich součástí. Znám podrobně tu situaci. Mercedes chce dlouhodobý závazek, což znamená, že musíme mít vše potřebné. Je to podobné jako plán mého následnictví u Ferrari.
Když jsem se rozhodl, že u Ferrari skončím, sestavili jsme plán. Já jsem jeho součástí a hovořil jsem s Paddym. Víme, jaká je situace. Plánuji zde být ještě hodně dlouho. Vstupujeme do opravdu vzrušujícího období.
Příchod Lewise je pro nás všechny samozřejmě ohromným katalyzátorem, velkým stimulujícím podnětem, motivací. Pozoruji vyspělost změn, které jsme učinili před 12 měsíci," pokračuje současný šéf Mercedesu.
Ross Brawn na startovním roštu v Monze (foto: Daimler AG)
"Tohle auto je projektem vedeným Aldem [Costou] - a odvedl fantastickou práci. Jsem jím opravdu nadšený. Jako všichni z nás jsme v životě velmi nadšeni tím, co děláme, pokračujeme v práci na tom," vysvětluje Brit s tím, že vůz pro rok 2014 probíhá pod vedením Geoffa Willise.
"A když řeknu 'doufám,' myslím tím, že nadále nacházím vzrušení, motivaci a důvody pro pokračování v závodění, protože závodění mě přivádí do varu. Prožili jsme své těžké dny, jedná se však opravdu o vzrušující období. Auto je sestavováno v pořádku: přes zimu jsme si dali některé náročné úkoly, plníme je.
Mnoho věcí je už za námi: provedli jsme reorganizaci aerodynamického tunelu, hodně jsme toho zvládli a nadcházející rok z těchto kroků budeme těžit," dodává Brawn.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.