Felipe Massa ve včerejším video-chatu s fanoušky přiznal, že ho současná situace s platícími piloty moc netěší. Tlak na mladé jezdce shánět si sponzory podle něj pro F1 není dobrý.
Brazilec byl dotázán na situaci kolem Tima Glocka, který předevčírem překvapivě potvrdil svůj odchod z F1. Massovi se o tom velmi těžce hovořilo, "protože vůbec nezná situaci v dalším týmu."
"Jedná se navíc o malý tým, takže si myslím, že se to dá velmi těžko komentovat. Ale pokud se rozhodl nezávodit v F1, má to určitě svůj důvod. A pokud se k tomu rozhodl tým, také k tomu má důvod," prohlásil Massa.
"Možná to souvisí s komerční stránkou. Jak víme, většina nově příchozích pilotů do Formule 1 potřebuje sponzory, musí mít peníze, obzvlášť v malých týmech. A upřímně: tohle není pro Formuli 1 skvělé," pokračoval pilot Ferrari.
Felipemu Massovi se stoupajícího počet platících pilotů v F1 nelíbí (foto: Scuderia Ferrari)
Se svou dosavadní kariérou v F1 je spokojený: "Nemyslím si, že bych cokoliv měnil. Prožil jsem fantastickou kariéru. Samozřejmě zatím nemám žádný titul, doufám [v něj], ale měl jsem skvělou kariéru.
Vyhrál jsem mnoho šampionátů před Formulí 1, vyhrál jsem v ní mnoho závodů, bojoval jsem o šampionát. Určitě se ze všech sil pokusím znovu bojovat a šampionát vyhrát. Myslím, že cokoliv jsem měl či udělal, bylo zkušeností. Hodně jsem se toho naučil v dobách dobrých i zlých, takže si nemyslím, že bych něco měnil.
Nejsem frustrovaný, víte. Jsem šťastným mužem a jsem velmi spokojený s tím, co jsem doposud dělal. Samozřejmě, že vždy chcete více, a já toho chci více a pokusím se dosáhnout toho více, než doposud," vysvětluje Massa.
Na dotaz, zda je nespokojený s tím, jak si vede ve srovnání s Alonsem, odpověděl: "Vždy, když nejste před svým týmovým kolegou či před kýmkoliv, s kým závodíte, nejste 100% spokojení. To jste tehdy, když jste na čele a vyhráváte závody, šampionáty atd. Když jste na čele, stává se z vás nejšťastnější člověk planety.
Myslím si ale, že silný tým vás také činí lepším. Více se toho učíte. A rozhodně si myslím, že když jste ve špičkovém týmu, pak budete určitě mít silného týmového kolegu. Když jezdíte za Ferrari, pak bude silný."
Brazilec chce opět porážet svého týmového kolegu i všechny ostatní (foto: Scuderia Ferrari)
"Tak tomu bylo ve všech těch letech, kdy jsem závodil za Ferrari: s Michaelem Schumacherem, s Kimim Räikkönenem, s Fernandem Alonsem. Jsou to rozhodně výborní jezdci a stále společně závodíme.
Vždy jste srovnáváni s nějakým jezdcem. Působíte na špičkové úrovni, takže mnoho lidí si občas myslí: 'Asi na svého týmového kolegu dvě desetiny ztrácí,' někdy to považují za negativní, ale jste na absolutní špičce ve své práci. Někdy na to zapomínáme.
Když podle mě ztrácíte, pak musíte pracovat na tom, abyste byli na čelo, což dělám. Budu se snažit udělat vše, abych byl nejen před svým týmovým kolegou, ale také před všemi ostatními," dodává odhodlaně Massa.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.