Felipe Massa ve včerejším video-chatu s fanoušky přiznal, že ho současná situace s platícími piloty moc netěší. Tlak na mladé jezdce shánět si sponzory podle něj pro F1 není dobrý.
Brazilec byl dotázán na situaci kolem Tima Glocka, který předevčírem překvapivě potvrdil svůj odchod z F1. Massovi se o tom velmi těžce hovořilo, "protože vůbec nezná situaci v dalším týmu."
"Jedná se navíc o malý tým, takže si myslím, že se to dá velmi těžko komentovat. Ale pokud se rozhodl nezávodit v F1, má to určitě svůj důvod. A pokud se k tomu rozhodl tým, také k tomu má důvod," prohlásil Massa.
"Možná to souvisí s komerční stránkou. Jak víme, většina nově příchozích pilotů do Formule 1 potřebuje sponzory, musí mít peníze, obzvlášť v malých týmech. A upřímně: tohle není pro Formuli 1 skvělé," pokračoval pilot Ferrari.
Felipemu Massovi se stoupajícího počet platících pilotů v F1 nelíbí (foto: Scuderia Ferrari)
Se svou dosavadní kariérou v F1 je spokojený: "Nemyslím si, že bych cokoliv měnil. Prožil jsem fantastickou kariéru. Samozřejmě zatím nemám žádný titul, doufám [v něj], ale měl jsem skvělou kariéru.
Vyhrál jsem mnoho šampionátů před Formulí 1, vyhrál jsem v ní mnoho závodů, bojoval jsem o šampionát. Určitě se ze všech sil pokusím znovu bojovat a šampionát vyhrát. Myslím, že cokoliv jsem měl či udělal, bylo zkušeností. Hodně jsem se toho naučil v dobách dobrých i zlých, takže si nemyslím, že bych něco měnil.
Nejsem frustrovaný, víte. Jsem šťastným mužem a jsem velmi spokojený s tím, co jsem doposud dělal. Samozřejmě, že vždy chcete více, a já toho chci více a pokusím se dosáhnout toho více, než doposud," vysvětluje Massa.
Na dotaz, zda je nespokojený s tím, jak si vede ve srovnání s Alonsem, odpověděl: "Vždy, když nejste před svým týmovým kolegou či před kýmkoliv, s kým závodíte, nejste 100% spokojení. To jste tehdy, když jste na čele a vyhráváte závody, šampionáty atd. Když jste na čele, stává se z vás nejšťastnější člověk planety.
Myslím si ale, že silný tým vás také činí lepším. Více se toho učíte. A rozhodně si myslím, že když jste ve špičkovém týmu, pak budete určitě mít silného týmového kolegu. Když jezdíte za Ferrari, pak bude silný."
Brazilec chce opět porážet svého týmového kolegu i všechny ostatní (foto: Scuderia Ferrari)
"Tak tomu bylo ve všech těch letech, kdy jsem závodil za Ferrari: s Michaelem Schumacherem, s Kimim Räikkönenem, s Fernandem Alonsem. Jsou to rozhodně výborní jezdci a stále společně závodíme.
Vždy jste srovnáváni s nějakým jezdcem. Působíte na špičkové úrovni, takže mnoho lidí si občas myslí: 'Asi na svého týmového kolegu dvě desetiny ztrácí,' někdy to považují za negativní, ale jste na absolutní špičce ve své práci. Někdy na to zapomínáme.
Když podle mě ztrácíte, pak musíte pracovat na tom, abyste byli na čelo, což dělám. Budu se snažit udělat vše, abych byl nejen před svým týmovým kolegou, ale také před všemi ostatními," dodává odhodlaně Massa.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.