Charlesovi Picovi se nelíbí označování "platící pilot," podle něj mají vždy přednost schopnosti pilota před penězi.
Francouz podle některých během zimy přestoupil z Marussie k Caterhamu - možná místo Heikkiho Kovalainena - díky většímu objemu peněženky svých sponzorů, podobně jako Sergio Pérez, jenž putoval ze Sauberu k McLarenu.
Na dotaz, jak dlouhou smlouvu s desátým týmem loňského šampionát podepsal, Pic pro Le Monde odpovídá: "Je to několikaletý kontrakt - nebudu u týmu jen jednu sezónu. O detailech však nemůžu hovořit."
K problematice potenciálně méně talentovaných platících jezdců uvádí: "Tohle je oblíbená otázka novinářů. Otevřeně: nemyslím si, že by tohle mohlo být jedinou věcí. Pilot dostává nabídku týmů díky své výkonnosti.
"Priorita je kladena na kvality jezdce, na rychlost a závodní schopnosti. Teprve potom se pozornost věnuje sponzorům, takže by se s tímto faktorem mělo nakládat odlišně," pokračuje pilot Caterhamu.
Loni Charles Pic hájil barvy konkurenční Marussie (foto: Marussia F1 Team)
Peníze však jsou podle něj v F1 samozřejmě důležité: "Je to součástí našeho sportu. F1 získala na popularitě v médiích a využívají ji velké společnosti, které chtějí propagovat své značky."
Caterham jméno Picova závodního kolegy zatím neoznámil, slíbil tak ale učinit před prezentací nového vozu CT03 v Jerezu 5. února.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.