Sportovní ředitel McLarenu nečeká, že by se relativní výkonnost týmů měla v letošní sezóně moc měnit. Podle něj bude pole ještě vyrovnanější.
"Myslím si, že to letos bude těsnější, přesto se však domnívám, že na čele spolu budou bojovat obvyklí protagonisté. Existuje důvod pro to, proč se tam nacházejí - děláte věci, které je třeba, aby auta byla rychlejší a vítězné," cituje Michaela Crash.
"Myslím si, že budou vyhrávat stejné týmy, i když se přidají ostatní. Jsem si jistý, že nějaké závody vyhraje Lotus a Mercedes. V průběhu sezóny to jinak bude mezi námi, Red Bullem a také Ferrari," očekává sportovní ředitel McLarenu.
Uznává, že se jeho tým musí v klíčových oblastech zlepšit, má-li bojovat o titul. Hlavní však bude rychlé auto: "Musíte všechno napravit. V závodění jsou tři důležité věci, v jakémkoliv pořadí: výkonnost, mechanická a provozní spolehlivost."
Vítězný McLaren by tento úspěch v Melbourne podle Sama Michaela nezopakoval, auto je třeba podstatně zrychlit (foto: McLaren Mercedes)
"Na všech třech oblastech jsme v uplynulých 6 - 8 měsících pracovali, jelikož jsme uprostřed loňského ročníku věděli, že jsme udělali příliš mnoho chyb. Jsou to oblasti, na kterých jsme pracovali, abychom letos dosáhli úspěchů.
Není to jen o tom, je také třeba zrychlit auto, protože rozdíly jsou tak malé. I když jsme vyhráli několik posledních závodů, auto, které jsme použili v Brazílii, by nevyhrálo v Melbourne - budeme potřebovat vůz, který je mnohem rychlejší," dodává Michael.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.